poster

Hunger Games: Síla vzdoru 1. část

  • anglický

    The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

  • slovenský

    Hry o život: Drozdajka 1

Sci-Fi / Dobrodružný / Thriller

USA, 2014, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Aaron.
    ***

    V první řadě bych chtěl napsat, že Francis Lawrence natočil po technické stránce parádní film. Navozená atmosféra, vizuál, prostě vše, co chcete vidět tam bylo. Jenomže to k dobrému filmu většinou nestačí. Největší zádrhel byl v tom, že po celé dvě hodiny se téměř nic nestalo a když ano, tak to bylo vycucané z prstu - musím zachránit kočku a dveře se zavřou za 3..2..1. Jennifer Lawrence pořád ještě úplně nevěřím, zpívala sice pěkně a určitě v sobě nějaký talent má, ale pořád tam byly momenty, kdy mi přišla, že neumí hrát, navíc nemá vůbec žádné charisma (zlatá Kristen Stewart). Naopak herci, kteří se pohybovali po jejím boku, jsou naprosto bezchybní a ostřílení herci a u nich mi přijde spíš zbytečné, že šli do tohoto filmu, ale tak jejich věc. Doufám, že když se v první části nic nestalo, že si to všechno schovávají pro druhou část a já budu spokojenější.(22.11.2014)

  • IQ Tiqe
    ***

    Sice to kopíruje knížku, ale popravdě ani v ní se toho v první části moc nedělo. Připomíná mi to situaci s 1. částí posledního dvojdílu Pottera, i když v tom jsem si časem taky našel svoje. Chybí akce. Ne, film je koukatelnej, ale jendou mi to asi stačilo. # [monitor, 5.1] # příběh *** | hudba *** | humor – | akce * | napětí – | pustil bych si znova **(19.2.2015)

  • Pepinec
    ***

    Síla vzdoru byla to jediné, co mě udrželo v sedačce až do konce, jinak bych se už po první půlhodince místo filmu bavil rozhazováním toaleťáku po eskalátorech. Holt ale dochodit to musím, že jo, když už jsem kdysi vlezl na jedničku. Jen by mě zajímalo, jestli za to pak dostanu taky nějaký diplom, protože bych si ho zasloužil rozhodně víc za trpělivost u sledování ženské verze příběhu o Robinu Hoodovi, než za svoje studia na fakultě. P.S: Já taky moc rád dělím. Takže jestli bude stát druhá část posledního dílu za starou belu, rozdělím na oplátku já svoje tři hvězdy.(14.12.2014)

  • Matty
    ****

    „Order shall be restored.“ Předposlední díl Hunger Games možná nepředstavuje nejelegantnější ukázku hollywoodského vyprávění – celý film je nakonec nenaplněným příslibem něčeho ohromného –, ale v rovině mediální sebereflexe nabízí dost podnětů, abyste měli nad čím přemýšlet ještě mnoho dnů po zhlédnutí. Nočními můrami stíhaná Katniss nezískává vnitřní klid nalezením spřízněné duše a aktivním převzetím kontroly nad situací, ale akceptováním mediální role, která pro ni byla vytvořena. Pomocí šatů, počítačových efektů a bojovných replik se mění v účinný nástroj revoluce, v aktérku uměle zkonstruované reality, kterou sama postupně přestává vnímat jako něco cizorodého, oddělného od skutečného světa. Postupně se svou rolí přijímá i slovník svých stvořitelů a své chování uzpůsobuje (všudy)přítomné kameře a zájmům revoluce („Tady netoč. Nemůžu jim pomoct“). Ze situací, v nichž se trpně ocitá a z toho, jak se k ní vztahují ostatní postavy (i za její přítomnosti o ní mluví ve třetí osobě, starají se primárně o to, aby dobře působila na propagačních videích), je zřejmá její pozice pouhého symbolického objektu. Na city hrající příběh je uzpůsobován jejím spontánním rozhodnutím, což ji v podstatě znemožňuje vystoupit z příběhu. Neuvědomuje si přitom, že její osud zrcadlí osud Peety, že se sama stala kočkou tupě nahánějící světlo (možná zbytečně nápadná metafora, ale zároveň dost jasná indicie, že je chybou přistupovat k filmu jako ke klasické žánrovce). Vyrábění rebelky a prodávání revoluce se přitom děje paralelně na dvou úrovních (vnětextové a mimotextové) a film nám „jakože“ dává nahlédnout do zákulisí vlastního vzniku. Po strhující akční scéně v jinak nezvykle nespektakulárním, pomalém a znepokojivě ztišeném filmu jsou tytéž záběry útoku na rebelskou nemocnici přesazeny do kontextu propagandistického „týdeníků“, který by měl manipulovat davy, stejně jako jsme se před chvíli nechali zmanipulovat (strhnout spektáklem) my. Kamera Katniss „reportážně“ pronásleduje i ve scénách, kdy v diegetickém prostoru nikým natáčena není. Splývání stylu snímání vede k dalšímu setření hranice mezi propagandou pro obyvatele Panemu a pro nás. Zakončení filmu varujícího před zaměňováním autentického a uměle vyrobeného televizním přenosem, který má zakrýt, k čemu mezitím dochází ve skutečnosti, pak můžete vnímat jako vrcholný akt neupřímnosti průmyslu postaveného právě na podobném překrývání reality, nebo jej přijmout jako důmyslnou rebelii v mezích možností velkostudiového hollywoodského vyprávění. Žádnou rebelii by si tvůrci ovšem nemohli dovolit, kdyby nešlo o adaptaci bestselleru těžícího právě z poptávky po příbězích vzdoru proti starému řádu, jehož mnohasetmilionové tržby jsou dopředu zaručené. 80% Zajímavé komentáře: kiddo, Morien, MessiáŠ(27.11.2015)

  • playboxguest
    *

    Politická taškařice o ničem, naprosto zbytečný díl / film.(26.3.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace