Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vysoce postavený advokát, ve filmu přezdívaný Konzultant (Michael Fassbender), se prostřednictvím majitele nočního klubu Reinera (Javier Bardem) přimotá k pochybnému obchodu s drogovým kartelem. On i Reiner ale brzy zjistí, že dohoda, kterou uzavřeli, jim nepřináší jen vidinu pohádkových zisků, ale zároveň je přivádí do víru událostí, jež pro ně mohou mít fatální následky. I když má Konzultant několik šancí hrozící katastrofě čelit, jeho arogance a touha po rychle vydělaných penězích mu nedovolují tyto možnosti využít. Když si posléze uvědomí, že přestal mít situaci pod kontrolou a z hráče se proměnil ve figurku ve hře, je už pozdě. Smrtící lavina nabírá na rychlosti a stahuje s sebou nejen jeho, ale i Reinera, dalšího zprostředkovatele obchodu Westraye (Brad Pitt) nebo Konzultantovu krásnou snoubenku (Penelope Cruz). Zdá se, že jediným člověkem, který v téhle absolutní krizi dokázal zachovat chladnou hlavu je Reinerova přítelkyně Malkina (Cameron Diaz). Kdo z nich se dožije šťastného konce? (CinemArt)

(více)

Videa (28)

Trailer 3

Recenze (670)

movie 

všechny recenze uživatele

90% Tu trochu přemíry moudroprdství (obzvlášť ke konci filmu) bych McCarthymu a Scottovi odpustil už s ohledem na věk (80 a 76), mají na to právo. KONZULTANT nabízí vysokou míru filmovosti (podobně jako třeba GRAVITACE), ovšem s velmi nejednoznačným a nepřímých príběhem se spoustou biblických odkazů a notnou dávkou symboliky, která nemusí být každému po chuti. Postavy tu podobně jako v McCarthyho knihách nemluví do větru, ale ve velmi informativních nebo věcných větách a už od začátku je potřeba přistoupit na hru, kterou KONZULTANT nabízí, smířit se s tím, že uslyšíte věci, které si mezi sebou většinou okázale bohatí gauneři neříkají, a oddat se mnohým detailům, na kterých Scott snímek staví. Ať už je to hodně staromilské obsazení, každý nový střih začínající záběrem na občerstvení (obžerství, kdy si postavy neustále dolevájí sklenku, ačkoliv už by měli mít dávno dost) nebo neuvěřitelně okázalý vzhled Bardemovi postavy. Dávám 90% a chci vidět ještě jednou. (VIděno v den ČS premiéry v absolutně prázdném sále Cinestar Pardubice). ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlépe obsazených filmů podzimu je konečně tady a jak, že to dopadlo? Ridleyho Scotta mnozí po Prometheovi obvinili ze senility, já mu ovšem dal ještě jednu šanci a troufám si tvrdit, že v tomto případě na straně tohoto režiséra chyba není. Začátek byl totiž velice dobrý. Krásné prostředí a obecně lokace, skvělá kamera, výborná atmosféra a v neposlední řadě skvělé výkony herců. Skvěle si to dává zejména Michael Fassbender a Javier Bardem mezi nimiž skvěle funguje ona pověstná chemie a charisma z nich čiší na kilometr. Dokud se mezi sebou přátelsky baví a víceméně přetahují (spolu s další hvězdou Bradem Pittem)o pomyslný vrchol divákovo zájmu (což je přibližně půlka filmu), tak opravdu naprostá paráda. Jeden skvělý dialog nebo výměna názoru za druhým. Později se to však zlomí a právě tehdy ve mě nastal zmatek, možná i z toho důvodu, že jsem pořádně nepochopil, o co (a hlavně proč) vlastně jde. Mnozí připisují vinu scénáristovi McCarthymu. Upřímně to ale vlastně nedokážu jednoznačně potvrdit. Možná jsem nedával dostatečný pozor a něco mi uniklo, protože mi připadalo, že konflikt stojí na velice chabém základu a není vlastně pořádně vysvětlený. Celkový dojem z filmu je ovšem výborný. Rozhodně to nesedne každému a kdyby role neuzmuly takto známé hvězdy hollywoodského nebe, zřejmě bych nebyl tak nadšený ani já. Tvůrci dokázali z hereckého obsazení opravdu vytřískat maximum a jelikož hlavní zápletka malinko pokulhává, je to vlastně ten jediný faktor, který vás táhne dál...75%...[29.11.2013_Cinema City_Flora] ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Snímek The Counselor představuje vizuálně i kompozičně brilantní rozvedení filmového dialogu nad motivy našich činů a jejich souladem s naší podstatou, z nějž vyplývá naše ne/schopnost přijímat důsledky, které jsme si sami přichystali podle míry své rozpornosti - platí tu totiž jednoduchá, byť krutá úměra: čím větší rozpor je mezi našimi činy, vnějšími projevy, a tím, kým doopravdy jsme, čím zbaběleji před sebou tajíme svoji pravou podstatu, odmítáme pochopit své vnitřní ustrojení a dispozice, tím méně si dokážeme představit hrůzu, jaká nás kvůli tomu může postihnout, jakou tím na sebe přímo voláme. A ovšem, úhelnou perspektivou, na níž se to nejostřeji projeví, je zločinnost - schopnost či ochota člověka se zločinem živit a s tím se nejednoduše pojící míra jeho porozumění tomu, co zločinnost znamená a co všechno oblast zločinu v aktuální, žité realitě zahrnuje - s čím si tak či onak zahráváme, jestliže svůj život spojujeme se zločinem, čemu se vydáváme všanc, co musíme být schopni unést, když ne jako vědomí, tak o to tíživěji jako reálný tlak konkrétních činů a jejich konsekvencí. ***** Rozvíjí se tak filmový dialog nad morální, etickou či alespoň vnitřně hluboce logickou (což by ovšem mělo být totéž) integritou našich životů, ať už děláme cokoli: čím menší integritou mezi vnějším a vnitřním doopravdy vládneme, čím rozporněji ze zbabělosti jednáme vůči svému vnitřnímu založení, tím hrozivější realitu proti sobě v důsledku toho poštváváme. ***** U leopardů je to prosté, jejich údělem je zabíjet a oni zabíjejí s ryzostí srdce, elegancí a krásou, jež nemá obdoby, říká v závěru s nesmírným uspokojením kočkovité šelmy Malkina - existují v dokonalé jednotě těla i ducha, není u nich rozdíl mezi tím, co dělají a kým jsou. Lidé jsou podle ní složitější případ - hlavní hrdinka míní, že to je tím, že určitá lidská slabost srdce jim nedovolí zabíjet stejně elegantně a účelně, a sama se očividně považuje za někoho, kdo to pochopil, osvobodil se od slabosti a stal se ryzím, pravdivým zabijákem (Nikoli chladným, neboť pravda nemá teplotu, není emočně zabarvená.). Přemýšlivější jedinci mohou Malkině namítnout, že s lidmi je to složitější spíše vzhledem k tomu, že účel našich existencí není tak snadno pojmenovatelný - že na rozdíl od leopardů zkrátka lov a zabíjení nejsou naším ryzím údělem. (Ti ještě přemýšlivější rovnou poukážou, že takhle zjednodušené to neplatí ani u leopardů: ti loví, aby přežili, ale žijí pro život sám a jeho kontinuitu, pro krásu a naladěnost bytí - Malkina je i ve filmu možná jediná postava, která v těch šelmách vidí pouze a přede vším precizní vrahy, protože je tak vidět chce.) Co jím je, totiž účelem našich životů, na to si ovšem musí odpovědět každý člověk sám a dát si přitom sakra pozor, aby si nelhal, protože to dostihne a zničí jeho svět augmentované jako tsunami. A s tímto vědomím se můžeme zahledět za konec zobrazeného příběhu, až tam, kde se jednou protíná Malkinin osud s jejím hlubokým nepochopením jak lidské, tak vlastní jedinečné podstaty, s bezednou spárou v její vnitřní integritě - mezi tím, co dělá a jak si své počínání vysvětluje či omlouvá, a kým jako jedinečná lidská bytost a žena doopravdy je - z toho tušení, jak ona sama bude jednou svým budoucím osudem zaskočenější než všichni ti, o jejichž osud se postarala "leopardím" způsobem, bez nichž zůstala sama (Jak praví mexický barman: smrt není bez významu - celá moje rodina je mrtvá, bezvýznamný jsem zůstal já...), až ji její osobní tsunami dožene daleko za hranicemi její představivosti, z toho tušení by nás mělo mrazit. ... Malkina se považuje za praktickou, konzumní, účelovou, sytí hlad, ukájí sexualitu, plní peněženku a účelovost a jednoduchost takové existence, která ji prozatím plní uspokojením, omlouvá přirovnáním k šelmí bezprostřednosti a nevině - snad jediná mezi všemi postavami ani náznakem nepochopila, v čem tkví podstata diamantů i leopardů - používá diamanty jen jako pohodlnou peněženku k transferu hotovosti, neumí ocenit jejich specifickou krásu, totiž: Malkina neumí ocenit specifickou a ničím nevyvážitelnou krásu jedinečností, již symbolizují, nepochopila, že to je podstatou člověka a jeho vztahu k životu, jakkoli třeba i krutému, ať se dívá na leopardy nebo diamanty, že má vidět krásu jedinečnosti a dostát té vlastní. Malkina všechno kolem využije a pozabíjí jako nejlepší hráč, protože to je snadné, chápe-li sebe jako šelmu bez svědomí a pochybností, a nezůstane nic a nikdo, kdo by jí mohl dávat jedinečný význam a čemu by ho ona mohla udílet. Až jí to bude muset dojít, co si neodvolatelně provedla, až si představí, že s tím bude muset dál žít, až v tom mrtvém tichu na chvilku zakolísá - je mimo hranice naší představivosti, jaké utrpení a jaký konec tím na sebe přivolá. ***** A tvrdím-li, že se ve filmu The Counselor jedná o delikátní rozvedení tohoto tématu, pak tím narážím na jiný, starší a velice slavný film, který je v mých očích primárním ztělesněním takové konfrontace a morálního i reálného soudu nad vnitřní integritou a motivacemi svých postav, nad jejich pochopením lidského údělu a svých vlastních povah a rolí v něm - čímž narážím na snímek Heat (1995). ***** Leitmotiv filmové kompozice The Counselor: Člověku, který se před životní realitou a sebou samým schovává za titul advokáta - právního poradce, nelze radit. Z toho paradoxu také mj. plyne, že dialogy ve filmu nikdy nejsou dialogy: jsou to míjející se monology, kdy postavy ani nezakrývají, že si nechtějí nebo nemohou porozumět či se vzájemně poučit - pokud jedna pronáší moudra nebo překvapivé postřehy o skutečném světě, pak jen tak mimochodem a s vědomím, že ta druhá je nechce slyšet nebo nemůže pochopit. Případně to vědí obě strany. Ona moudra pak ale filmem dál chvějivě rezonují a obnažují na dalším jednání a mluvení každé z postav, s čím se to nechce vyrovnat, co si nepřipouští a jakou si na sebe strojí past. ***** Citát z Malkininy závěrečné samolibé zjednodušující řeči o leopardech, v níž se tragicky mýlí jak o člověku jako takovém, tak i o sobě zvlášť, a chystá si prorocky ten nejkrutější možný osud vlastní neupřímností a neochotou objevit a naplnit svůj skutečný potenciál: "The hunter has grace, beauty and purity of heart to be found nowhere else. You can make no distinction between what they are and what they do. And what they do is kill. We of course are another matter. This our faintness of heart that is driving us to the edge of ruin. Perhaps you won't agree but nothing is crueler than a coward. And the slaughter to come is probably beyond our imagining." () (méně) (více)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Důkaz toho, že být výborný spisovatel nerovná se být výborný scénárista. Takový nabubřelý scénáristický patvar, v němž se na jednoduchou otázku odpovídá pětiminutovými rádoby filozofickými žvásty, se opravdu jen tak nevidí. Sakra, dyť scénáři se nedaří pořádně vybudovat ani hlavní zápletku, natož aby fungovaly tyhle nechtěně směšné průpovídky! Ridley Scott navíc zřejmě nudou usnul již při natáčení první scény a celé to na za něj dodělal asi cvičitel gepardů, protože i on si do své obsáhlé filmografie připsal zdaleka nejhorší film. Dokonce i ti jinak hvězdní herci jsou zde nevýrazní a za vrchol herectví se tu dá považovat Fassbenderova nudle z nosu. Hodně smutná spolupráce dvou legend, která nikdy neměla vzniknout. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Stává se mi opravdu jenom výjimečně, že bych se loučil s filmovými titulky a v téže chvíli se cítil ztracený, protože jsem nechápal, co se v právě dokoukaném filmu odehrálo. Musel jsem si pustit klíčové scény ještě jednou, abych se chytil a docvakly mi všechny motivace, zákulisní hry a spojenectví. Klíčové přitom nebyly přestřelky nebo popravy filmových postav, ale dialogy. Dialogy vymazlené a sofistikované, kdy jsem si např. rozhovor advokáta se šéfem kartelu okouzleně pustil třikrát, abych si vychutnal jemnou hru dravce pohrávajícího si se svou kořistí. Konzultant je pro určitou specifickou vrstvu poučených a naladěných diváků, rozhodně není snímkem pro široké publikum a neváhal bych ho označit za kultovní v tom původním smyslu slova - tedy nikoliv jako masově úspěšný film, nýbrž film, který okouzlí nevelkou skupinu fajnšmekrů. Zatímco Scottův Prometheus byl třeskutě blbý, Konzultant od téhož režiséra je film chytrý. Chytrý až moc, otravně a nesympaticky. Je to jakýsi kříženec Tahle země není pro starý a Jeden musí z kola ven. S prvním titulem ho pojí jméno autora scénáře a tématika světa drogových kartelů a lidí z podsvětí, s druhým zase způsob vyprávění, který je pro diváka obtížně stravitelný. Nepomáhá mu například absence postav, kterým je možno fandit. Jedinou kladnou postavu, která se do světa špinavých obchodů dostala nedopatřením, události nelítostně semelou a zbytek pokřivených charakterů už jen soutěží o to, kam až je schopen ve své podlosti zajít. Scénárista dávkuje informace po troškách a ledascos si nechává pro sebe, musíte zkrátka domýšlet a zpracovávat tam, kde byste rádi jenom konzumovali. Každopádně na jeho výsledné podobě se podepsal mnohem víc Cormac McCarthy než Ridley Scott. Měl bych sice pár připomínek, např. obsazení typové herečky Cameron Diaz rozumné nebylo, jakkoliv díky režijnímu vedení příliš nepřekážela, Scott věděl, co je schopna herecky utáhnout a nezatěžoval ji. Její sexuální výstup, který pro některé diváky bude třešničkou na dortu, mi přišel zbytečný a laciný a v několika dalších scénách si štáb chtěl tak trochu zahrát na Tarrantina, ale z původních čtyřech uvažovaných hvězdiček jdu na pět, protože u tak těžce podhodnoceného snímku nebudu váhat mu pomoci. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (22)

  • Okrem amerických štátov Kalifornia, Texas a Utah prebiehalo filmovanie aj v Londýne či španielskom Alicante. (MikaelSVK)

Související novinky

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

13.06.2023

Uznávaný spisovatel, scenárista a držitel Pulitzerovy ceny za literaturu Cormac McCarthy zemřel ve věku 89 let. Smutnou zprávu potvrdil jeho syn John McCarthy. Slavný autor měl na svědomí tak zásadní… (více)

Ridley Scott chystá drsný western

Ridley Scott chystá drsný western

12.05.2016

S. Craig Zahler proráží do Hollywoodu. Autor románu Bone Tomahawk napsal a natočil jeho loňskou adaptaci a očividně s ní zaujal Ridleyho Scotta. Legendární režisér Blade Runnera nebo Vetřelce totiž… (více)

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

26.08.2014

Většina režisérů si mezi svými projekty nechává rozpětí alespoň dva roky. Ridleymu Scottovi ale dovolená očividně nic neříká, jelikož od přelomu tisíciletí natočil jedenáct filmů. Hodlá… (více)

Reklama

Reklama