Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V divácky úspěšné komedii Martina Friče z roku 1941 se rozvíjí nápad, později mnohokrát použitý: autor pokleslé detektivní literatury Karel Kryšpín je nečekaně konfrontován s vlastním výmyslem – v tomto případě se svým románovým hrdinou, lupičem – gentlemanem Fredem Flokem. Fred Flok se nečekaně objeví v Kryšpínově bytě a jeho zatím poklidný život dostane nečekané obrátky. Zaplete se do krádeže peněz a drahého šperku, bojuje s bandou zločinců a ochraňuje bezbrannou dívku. Zkrátka má možnost vyzkoušet si na vlastní kůži všechny ty nesmysly, jimiž týden, co týden krmí čtenáře laciných sešitových detektivek… Na snímku se scenáristicky podíleli Josef Gruss a Karel Steklý a objevily se v něm hvězdy své doby, a to především Ladislav Pešek, Otomar Korbelář, Jaroslav Marvan a Adina Mandlová. Zazněly v ní písničky "Sám já chodívám rád" a "Každý musí někdy něco mít" od Emana Fialy, které zpíval R. A. Dvorský a Lišáci. (Česká televize)

(více)

Recenze (72)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Spíše bych řekla těžký život spisovatele Kryšpína než dobrodruha, ale na druhou stranu by spisovatel měl mít dobrodružnou duši, když dokáže svou postavu uvrhnout do nebezpečí. Kryšpín píše romány s lupičem gentlemanem, Fredem Flockem. Jednoho krásného dne navštíví Kryšpína noblesní a elegantní muž . Ten o sobě tvrdí, že je Fred Flock. Spisovatel se tak zaplete do světa zločinu. Zažije na vlastní kůži to, o čem tak vášnivě psal. Rozehraje se kolotoč pronásledování, únosů, rvaček a záměn kriminálních živlů. Všechno skončí tím, že spisovatel po Fredovi vystřelí. Všechno není takové jak se může zdát. Ladislav Pešek předvedl výborný herecký výkon. Jeho spisovatel je moc zajímavá figurka a co je potom schopen udělat. Těžký život dobrodruha je prostě hodně povedená parodie na kriminální filmy, která má spád. Líbil se mi spisovatelův byt, který byl pěkně udělaný a takový členitý. Zkrátka a dobře, jsem si film užila. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Zábavná krimikomedie o smutném konci jednoho hrdiny šestákových románů má scénář, který začíná poměrně přehledně a postupně se kombinuje a kombinuje až do okamžiku velkého finálního zvratu, kdy už nedává smysl zhola nic. Nejsem si tak úplně jistý, zda to byl tvůrčí záměr, ale přesto film hodnotím vysoko. Skvělá zábava! ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

Klasika, která skvěle funguje i po sedmdesáti letech. Výborný Pešek a ještě lepší Korbelář vytvářejí skvělou dvojku, kterou jen lehce koření svou přítomností Adina Mandlová, výtečné balancující mezi polohou vážnou a ztřeštěnou. Takový, ztřeštěný i vážný, je ostatně i scénář příběhu, který se s každou scénou zamotává a přesto zůstává po celou dobu přehledný a svěží. Nenáročné, odpočinkové, lehounké, přesně tak, aby se člověk uvolnil a spravil si náladu. A jako bonus další s nesmrtelných šlágrů Sám já chodívám rád, v dokonalé interpretaci R. A. Dvorského. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jestli si milá Novo myslíš, že když po všech těch průserech jednou spustíš film o tři minuty dřív, zakopu hned válečnou sekeru, tak to ani náhodou. Nevím, kdo to tam u vás řídí, ale podle všeho hodiny znáte jen z vyprávění. Ovšem, tentokrát mě nepotěšil ani můj oblíbenec Martin Frič. Jednak udělal z překrásného životního povolání ´dobrodruh´ špatnost a dvak mě nepobavil tak, jak jsem u něj navyknutý. Těžký to život režiséra... ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Malá exkurze do světa zločinu. Lidé s příliš bujnou fantazií musí počítat s tím, že jim jejich okolí, až dosud trpělivě přihlížející těmto pošetilým hnutím mysli, jednou nastaví zrcadlo. A pohled je to věru nepříjemný. Facka, kterou uštědří Fred Flok svému duchovnímu otci, naivnímu spisovateli stejně naivních detektivních příběhů, znamená konec všem iluzím. Pacient je vyléčen. Definitivně. A český film začíná opatrně koketovat s parodií. Frič sestavil vynikající manšaft a zároveň si dal záležet na fešném vizuálu, který svým stylem a atmosférou připomíná skutečné noirovky. Pešek je v roli bezbranného Crispena okouzlující, nechává svého roztomilého bambulu projít všemi nástrahami sofistikovaného situačního humoru, v jehož tenatech uvízl jak lapený zajíc. U Korbeláře, jehož charismatický zjev i hlas jej přímo předurčují pro hrdinu bez bázně a hany, tedy pro, jak se říká, muže s tajemstvím, jde o jasnou trefu přímo do černého. Adina Mandlová tu, kromě jiného, upozornila na svůj fatálně nedoceněný komediální talent, Marvanův policejní komisař, který jako by z oka vypadl elitním členům londýnského Scotland Yardu, naopak předestírá hercovu pozdější pestrou galerii mužů zákona. Co ovšem vytváří z tohoto filmu nadčasovou a prudce elegantní záležitost, jsou nestárnoucí melodie Emana Fialy v čele s dobovým evergreenem Sám já chodívám rád v osobité interpretaci legendárního R. A. Dvorského. Kdo by si právě tehdy, uprostřed válečných dnů, pomyslel, že jednou bude parodie náležet k prestižním vrcholům československého filmu. Ale ještě dřív než plátno ovládl Limonádový Joe a další známí protagonisté, vynořil se odkudsi z šera a cigaretového dýmu tajemný lupič Fred Flok, aby udělil důkladnou lekci důvěřivým čtenářům šestákových detektivek. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (11)

  • Otomar Korbelář sa v určitej časti filmu predstavuje ako ing. Benda, konštruktér firmy Tresoria. Tresoria bola v skutočnosti česká firma vyrábajúca trezory. Založená bola v roku 1879 v Prahe ako jedna z prvých tovární ohňovzdorných pokladníc v Čechách. Zanikla znárodnením v roku 1948. (Raccoon.city)
  • Film sa mal pôvodne volať Dobrodruh, neskôr Těžký je život dobrodruha. (Raccoon.city)
  • Novinára a redaktora Vladimíra Tůmu, autora námetu, nenechal filmový producent pracovať na scenári, ale najal si dvoch skúsených matadorov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama