• Webb
    ****

    Překvapivě dobrý scénář, který staví tento film trochu do vyšší třídy se zajímavou pointou na konci a výbornými hereckými výkony. Díky skvělé atmosféře jsem se ani na chvilku nenudil a toho si cením.(20.2.2009)

  • Marthos
    *****

    Čas plný nejistoty. I tak by se dalo charakterizovat první období neblahé heydrichiády, rychle směřující k nezvratitelným změnám ve společnosti. Ve filmovém průmyslu padla kosa na kámen v okamžiku nedobrovolného sjednocení všech pražských ateliérů, včetně těch barrandovských, pod správu německého koncernu s poněkud výsměšným názvem Pragfilm. Z pasti, nastražené přičinlivými pohůnky Goebbelsova zvráceného plánu na systematickou likvidaci českého filmu, nebylo již úniku. Ale lidé dál žili svým všedním životem a touha po veselých, nekomplikovaných příbězích, v jejichž stínu by bylo možné alespoň na chvíli zapomenout na všechno běsnění tam venku, byla silnější, než strach. Frič ve spolupráci s Karlem Steklým a Josefem Grussem tehdy prosadil, navzdory nepříznivým prognózám, vznik nového komediálního žánru, filmové parodie, vysmívající se sofistikovaným způsobem vylhaným detektivním historkám a jejich neohroženým hrdinům. V hravém i dravém crazy stylu nacházejí svou bezpečnou parketu především Ladislav Pešek s Otomarem Korbelářem, který se v rámci své role propůjčil k výjimečné charakterové proměně. Adina Mandlová získala další výjimečnou příležitost upozornit na svůj fatálně nedoceněný komediální talent, Marvanův policejní komisař, který jako by z oka vypadl elitním členům londýnského Scontland Yardu, naopak předestírá hercovu pozdější pestrou galerii mužů zákona. Co ovšem vytváří film nezapomenutelným a vskutku populárním, jsou nestárnoucí melodie Emana Fialy v čele s dobovým evergreenem Sám já chodívám rád v osobité interpretaci legendárního R. A. Dvorského. Kdo by si právě tehdy, uprostřed válečných dnů, pomyslel, že jednou bude parodie náležet k prestižním záležitostem československého filmu. Ale ještě dřív, než plátno ovládl Limonádový Joe a další známí protagonisté, vynořil se odkudsi z pozadí tajemný lupič Fred Flok, aby udělil důkladnou lekci důvěřivým čtenářům šestákových detektivek.(28.12.2008)

  • Pepinec
    ***

    Jestli si milá Novo myslíš, že když po všech těch průserech jednou spustíš film o tři minuty dřív, zakopu hned válečnou sekeru, tak to ani náhodou. Nevím, kdo to tam u vás řídí, ale podle všeho hodiny znáte jen z vyprávění. Ovšem, tentokrát mě nepotěšil ani můj oblíbenec Martin Frič. Jednak udělal z překrásného životního povolání ´dobrodruh´ špatnost a dvak mě nepobavil tak, jak jsem u něj navyknutý. Těžký to život režiséra...(27.7.2013)

  • gouryella
    ***

    Komedie, jejiz scenarista cetl asi hodne spionazni romany, protoze se do pribehu az moc zapletl - proste prakalkulovane.(25.7.2002)

  • nash.
    ****

    Klasika, která skvěle funguje i po sedmdesáti letech. Výborný Pešek a ještě lepší Korbelář vytvářejí skvělou dvojku, kterou jen lehce koření svou přítomností Adina Mandlová, výtečné balancující mezi polohou vážnou a ztřeštěnou. Takový, ztřeštěný i vážný, je ostatně i scénář příběhu, který se s každou scénou zamotává a přesto zůstává po celou dobu přehledný a svěží. Nenáročné, odpočinkové, lehounké, přesně tak, aby se člověk uvolnil a spravil si náladu. A jako bonus další s nesmrtelných šlágrů Sám já chodívám rád, v dokonalé interpretaci R. A. Dvorského.(3.8.2013)

  • - Otomar Korbelář vo svojej autobiografii uviedol, že filmovanie bolo plné improvizácii. Väčšinu z nich režisér Martin Frič akceptoval, jednu, ktorá bola podľa Otomara najlepšia, však zamietol. Jednalo sa o scénu, kde si mali podľa scenára Karel Kryšpín (Ladislav Pešek) a komisár Niklas (Otomar Korbelář) navzájom vymeniť pohľady, namiesto toho si vymenili pohľadnice, ktoré si vopred pripravili do náprsných tašiek. (dyfur)

  • - Ceduľa s vyobrazením Veľkopopovického kozla, ktorá sa vo filme objaví, je prvý skutočný produkt placement značky, pretože vzťahy rodiny Ringhoffer, ktorým pivovar patril, a vtedajšieho filmového štúdia Barrandov boli veľmi úzke. (Raccoon.city)

  • - Novinára a redaktora Vladimíra Tůmu, autora námetu, nenechal filmový producent pracovať na scenári, ale najal si dvoch skúsených matadorov. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace