• gudaulin
    ****

    Na svou dobu velmi slušný nadprůměrný komediální snímek, který paroduje klišé tehdejších šestákových detektivek. Jeden z těch protektorátních filmů, které fungují i v současnosti a představují milou vzpomínku na soudobé herecké hvězdy. Obsazení je opravdu excelentní a scénář funkční a vtipný. Celkový dojem: 70 %.(17.4.2009)

  • LiVentura
    ****

    Roztomilý "Lála Pešků" s Mistrem Korbelářem.. :-))(27.12.2010)

  • Marthos
    *****

    Čas plný nejistoty. I tak by se dalo charakterizovat první období neblahé heydrichiády, rychle směřující k nezvratitelným změnám ve společnosti. Ve filmovém průmyslu padla kosa na kámen v okamžiku nedobrovolného sjednocení všech pražských ateliérů, včetně těch barrandovských, pod správu německého koncernu s poněkud výsměšným názvem Pragfilm. Z pasti, nastražené přičinlivými pohůnky Goebbelsova zvráceného plánu na systematickou likvidaci českého filmu, nebylo již úniku. Ale lidé dál žili svým všedním životem a touha po veselých, nekomplikovaných příbězích, v jejichž stínu by bylo možné alespoň na chvíli zapomenout na všechno běsnění tam venku, byla silnější, než strach. Frič ve spolupráci s Karlem Steklým a Josefem Grussem tehdy prosadil, navzdory nepříznivým prognózám, vznik nového komediálního žánru, filmové parodie, vysmívající se sofistikovaným způsobem vylhaným detektivním historkám a jejich neohroženým hrdinům. V hravém i dravém crazy stylu nacházejí svou bezpečnou parketu především Ladislav Pešek s Otomarem Korbelářem, který se v rámci své role propůjčil k výjimečné charakterové proměně. Adina Mandlová získala další výjimečnou příležitost upozornit na svůj fatálně nedoceněný komediální talent, Marvanův policejní komisař, který jako by z oka vypadl elitním členům londýnského Scontland Yardu, naopak předestírá hercovu pozdější pestrou galerii mužů zákona. Co ovšem vytváří film nezapomenutelným a vskutku populárním, jsou nestárnoucí melodie Emana Fialy v čele s dobovým evergreenem Sám já chodívám rád v osobité interpretaci legendárního R. A. Dvorského. Kdo by si právě tehdy, uprostřed válečných dnů, pomyslel, že jednou bude parodie náležet k prestižním záležitostem československého filmu. Ale ještě dřív, než plátno ovládl Limonádový Joe a další známí protagonisté, vynořil se odkudsi z pozadí tajemný lupič Fred Flok, aby udělil důkladnou lekci důvěřivým čtenářům šestákových detektivek.(28.12.2008)

  • nash.
    ****

    Klasika, která skvěle funguje i po sedmdesáti letech. Výborný Pešek a ještě lepší Korbelář vytvářejí skvělou dvojku, kterou jen lehce koření svou přítomností Adina Mandlová, výtečné balancující mezi polohou vážnou a ztřeštěnou. Takový, ztřeštěný i vážný, je ostatně i scénář příběhu, který se s každou scénou zamotává a přesto zůstává po celou dobu přehledný a svěží. Nenáročné, odpočinkové, lehounké, přesně tak, aby se člověk uvolnil a spravil si náladu. A jako bonus další s nesmrtelných šlágrů Sám já chodívám rád, v dokonalé interpretaci R. A. Dvorského.(3.8.2013)

  • Radko
    ***

    Unavená protektorátna komédia.(18.11.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace