Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ainy
    *

    Zrovna jsem podstoupila svou zatím největší filmovou výzvu. Ještě teď nevěřícně kroutím hlavou, že jsem byla schopná se hecnout, sednout si a vyhodit dvě hodiny svého života. Doufám, že to každý ocení! Vesnické drbny nepřirozeně přehrávaly. Šíleně strojené a divné, prostě skutečný, lobotomický děs a taková Lucie Bílá by se měla držet raději svého kopyta jako zpěvačka. A ta jeptiška? Co to jako mělo být? Trapná parodie na francouzskou klasiku o četnících? Jediný normální tam byl snad jen Jan Dolanský. Dám jednu jedinou hvězdičku, a to za Veroniku Žilkovou. Ta mě svými gegy a grimasami dvakrát fakt rozesmála. Jinak nedoporučuji, pokud netoužíte, aby vám při zhlédnutí kleslo IQ nejméně o padesát bodů. Já to své jdu zrovna hledat. Dobrou.(3.6.2015)

  • Happens
    odpad!

    Komentář Tetsuo to (poněkud pejorativně) velmi krásně stručně shrnul. Nechápu těch 30 %.(28.2.2013)

  • CrypzzXD
    odpad!

    Ostudné, trapné, dementní a zvrácené dvě hodiny, aneb Troška a jeho vrcholové dílo, které zase kasovně uspělo. Bravo Zdeňku! Nemohu uvěřit, že nás čekají dvě pokračování. 0%(18.1.2014)

  • Hitman_47
    odpad!

    Kasovně nejúspěšnější český film, tyvole ...(4.9.2013)

  • H34D
    odpad!

    Děkuji svým milým spolubydlícím, že mi ukázali pár klíčových scén z této abysmality, čímž mě podnítili k sepsání následující úvahy. Nebudu tento text nazývat komentářem, neb jsem z filmu viděl jen úryvky, ale jak již pravil Goethe "detail vypovídá o celku", a tudíž i já k onomu celku, jménem Zdeněk Troška, mám co říct. Že Babovřesky dosahují skutečného tvůrčího a uměleckého dna již bylo řečeno ostatními, já chci však poukázat na to, že tento problém začíná přerůstat hranice filmového média, potažmo umění obecně a začíná být nebezpečný. Masově sledované filmy se stávají více než neškodnou zábavou. Jak pravil známý myslitel Slavoj Žizek, mnohdy právě filmová fikce utváří naši realitu, resp. vnímání reality - film ovlivňuje tvorbu naší ideologie. Filmy se v dnešní době stávají prostředkem k sociálnímu učení, jsou nositelem určitých sociálních vzorců, a tedy mají vliv. Na řadu tedy přichází otázka: nese autor určitého uměleckého díla za něj odpovědnost? Má odpovědnost za to, jak bude jeho dílo přijato audiencí? Inu, kloním se k názoru, že spíše ne, protože umění by nemělo být nijak omezováno a svazováno. Mělo by být zcela svobodné, pokud a dokud neomezuje svobodu někoho jiného. Teď by se mi chtělo říct něco o tom, že výjimka potvrzuje pravidlo, popř. že vražda na tyranu není zločinem, aby jasně vyplynulo, že - ne, nechci Trošku zavraždit - ale, že zrovna filmař jako on by za intelektuální regres, který svou tvorbou způsobuje, odpovědný být měl. Ale naštěstí na tom stavět nemusím, neboť kámen úrazu Zdeňka Trošky přichází s tím, že on sám se za umělce per se nepovažuje. Naopak se vymezuje proti filmovým kritikům a vydává se za lidumila, který zkrátka točí filmy pro lidi, přičemž jako argument mu slouží sledovanost a výdělky jeho filmů. Pokud Zdenda skutečně chce něco dělat pro lidi, pak by jistě měl přijmout alespoň základní odpovědnost za dopad své tvorby na publikum. Zdeněk Troška svými Kameňáky a nyní i Babovřeskami záměrně na lidi vypouští primitivismus a kokotismus nejhrubšího zrna. A pokud jej přímo nevytváří, pak jej minimálně legitimizuje a potvrzuje, říká "takhle je to správně". Záměrně českým divákům sere do huby a chlácholí sebe i ostatní, že je to v pořádnu, neb my přece ty jeho sračky tak dychtivě žereme! Ano, jistě je i naše chyba, že Troškovy filmy sledujeme, možná i větší porce viny náleží nám, jenže problém masy lidí spočívá v tom, že si někdy není schopna říci "dost". Zkrátka někdy neplatí, že víc hlav víc ví, ale právě naopak - viz psychologie davu... Neměl by být Troška jakožto autor-lidumil ten, kdo udělá první krok a přestane nám podsouvat, že je normální chovat se jako postavy v jeho filmech, popř. že je normální si jeho odpadní filmy užívat a "učit se" z nich? To, že se prase rádo rochní v bahně přeci neznamená, že na něj budeme donekonečna bahno přisypávat. Samozřejmě, že pro řadu primitivních lidí je pohodlnější nepřemýšlet a raději se vyvalit na dvě hodinky u Troškova majstrštyku, jenže takhle se z toho primitivismu průměrní diváci nikdy nevyhrabou... Neříkám, že je třeba 24 hodin denně sledovat "ČT2 - ty dokumenty", ale cíleně ze sebe dělat čuráky u Babovřesků? Všichni diváci, jak tady jsme, se tím akorát utvrzujeme v tom, jací jsme primitivní kokoti. I když já tedy jen zčásti, protože jsem celý film neviděl. :) Nechci tady svolávat proletáře všech zemí, protože socialismus je hnůj, ale kurva lidi, když už nic, tak aspoň přestaňte na toho Trošku chodit do kina! 0/10(6.3.2014)

  • - Dvoudenní účast Lucie Bílé na natáčení má do velké míry na svědomí producentka Dana Voláková. Po nevydařeném konkurzu na „cikánku“ řekla režiséru Troškovi, že ji viděla jako Romku v komedii Líbáš jako Bůh (2009), ale že scéna nakonec ve filmu nebyla, jen v jeho titulcích, nicméně v roli byla údajně skvělá. Režisér Lucii zavolal a na roli „cikánky“ se s ní domluvil. [Zdroj: babovřesky.com] (hippyman)

  • - Stejně jako v předchozích filmech Zdeňka Trošku se i zde kromě herců objevilo i značné množství obyvatelstva konkrétních vesniček, kde se natáčelo. (Sufferer)

  • - Pojmenování Babovřesky vzniklo přesmyčkou v názvu obce Žabovřesky, kde bydlí spoluautor scénáře Marek Kališ. (kobrahokej)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace