• Fr
    odpad!

    ,,…NO HOLKA, CO SE TU VŠECHNO ZA TENHLE TEJDEN SEMLELO, SE TU NESTALO OD VÁLKY. TEČKA .…“ /// ÚVOD: To vám takhle do mě manželka asi šest (možná i pět) měsíců hučela, proč ještě neviděla Troškův novej biják. Styděl jsem se, páč pro rodinu všechno, a tak jsem navštívil místní kapličku, dal příslušnej dar, dostal pomazání a při zpovědi slíbil, že budu hodnotit s chladnou hlavou, objektivně, no prostě že se nenechám ovlivnit. (Nikým! Ani tebou Bože!) NĚKOLIK ZÁKLADNÍCH POZNATKŮ: Babka praví: ,,ble, ble, ble…VYPRDNE“ – a teď má asi následovat vodopád (nebo kurva jak se to říká) hurónskýho smíchu. Po 5ti minutách jdu tajně zvracet (přece nebudu kurvit rodině zážitek…). Sbírka přestárlejch holek a kluků, starosti protivnejch socek a jinejch duševně chorejch magorů – ano, to vznikne, když smícháte Kameňáky s Hošticema. Vydru nahradil (a návrat k taťkovi oslavil) Kikinčuk, silně věřící drbny – no to je fakt úplně jedno. Nejhůř mi bylo, když jsem zjistil stopáž – TY KRÁVO: DVĚ HODINY! No to ses posral v kině…. Škoda, že ten fór s tím koncem (líbil se mi!) byl jen fór… ZÁVĚR: Co si dát takhle křesťanský odpuštění? Tak aby bylo jasno – za mě NIKDY! Boží mlejny melou … a Troško – ON Tě vidí! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Auto mám neustále posraný vod holubů (počkej vole, se nenavážím do vesničanů….voni jsou i ve městech přece…ty ptáci samozřejmě…). 2.) Příjmení Šoustal mě zabaví na dvě hodiny. (a pak si vo tom doma vyprávíme a smějeme se, máma upeče buchty a zase se smějeme…). 3.) Když se v jednom filmu objeví příjmení Šoustal a pak i kuřba – kdy kurva vyjde ten blúray? /// PŘÍBĚH * HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne(1.9.2013)

  • kingik
    ***

    O něco méně uvřískaná komedie, než bych čekal. Nouze o dobré náměty v českém filmu naučila Trošku housti na notečku lidového humoru. Nejdříve nás režisér uvede do postupného seznámování se svérázným koloritem obce Babovřesky a jejími svéráznými postavičkami oplývajícími tu méně, a tu zase více, pěknými i nepěknými vlastnostmi. Patří sem hamižný a mírně korupcí načichlý starosta Stehlík (Pavel Kikinčuk) a jeho "sexy" rodinka (Veronika Žilková a spol.), jeho pomlouvačná, a od dob normalizace zde "zapomenutá" postarší sekretářka či spíše baba Horáčková (Jana Synková), dav babek - nehereček a také do vesničky přijíždějící mladý a nový farář se jménem, které nejde absolventovi theologie moc k duhu, a sice Šoustal, se kterým si užil a ještě užije své, a za ním sem přijíždí tak trochu inkognito jeho sestra (Lucie Vondráčková). Zpočátku je cítit absence nějaké nosné zápletky, moc se na to nehledí, a to až do konce filmu neodezní. Nejdříve se film předvádí, jaký neotřelý gag hodí do placu a překvapivě gagů není přehršel po celou, více jak dvouhodinovou stopáž filmu. Největší zastoupení mají sexuální gagy a s nimi spojená nedorozumění. Zkrátka někdo někoho viděl dělat něco nemravného, a i když to tak není, tak si to hned vyloží po svém. Tohle se ve filmu vyskytuje ve zvýšené míře, a i přes jistou vtipnost, to bylo už napotřetí podáváno natahovaně. Ve druhé polovině, a zejména v závěrečné třetině, se film zcela od gagů distancuje, což působilo zajímavě, a najednou tady byl režisér, co má talentu na rozdávání, ale rád s ním mrhá. Zčista jasna film ve své nekomické rovině začal hýřit nápady a Troška si začal sympaticky utahovat, jak z diváků, tak z filmu samotného. Film přesto působil z hlediska dramaturgie dost nevyváženě. Originálních nápadů bylo ve filmu bezpočet, ale ne všechny byly uspokojivě využity a nezaškodilo by více vypointovaných situací. Když např. přišla pointa se scénou holuba sedícího na drátě nad zaparkovaným autem starosty, kterého po celou dobu marně odhání, bylo to právě to, co filmu občas scházelo i v jiných scénách, které zanikly, anebo naopak svým vyústěním překvapily. Dvě scény jsou z mého hlediska naprosto "masakrozní"a nacházejí se v poslední půlhodince filmu. Škoda, že ve filmu přišly až poměrně pozdě, protože času bylo dost. Rozjezd byl celkem obyčejný, především vizuál nestál za moc. Občas scéna nasnímaná, jak ze standardní televizní inscenace, a to se dost často střídalo s podařenějším nasnímáním scén, jako třeba ta, ve které má ve vile po mrtvé tetičce Gertrudě strašit. Na scéně se v první polovině objevila charismatická Bílá v roli bohaté cikánky a to je role, která ji sedí jako ulitá a ze své herecké kariéry ji zvládá nejlépe, ve druhé polovině to byli debilové a spol., a řeč je o hokejistech Voráčkovi, Pavelcovi a Kovářovi. Nechápu, co takoví mameluci pohledávají ve filmu. A tyhle zdánlivé drobnosti právě filmu uškodily. Kdyby to Troška vychytal, eliminoval a nepustil do filmu všechno, co se namanulo, včetně trapných (a kamerovým trikem "naspídovaných") babek z návsi, bylo by to méně rozhárané dílo. Je pravda, že jsem se moc gagům a slabším hláškám nezasmál. To by se v příštím díle mělo rovněž odbourat. Přesto jsou Babovřesky jasným aspirantem na další trilogii v režisérově filmografii. S návazností na Slunce, seno...bych byl opatrnější. Žezlo po nesmrtelné Škopkové si tady nikdo nedovolil převzít, ale co není, může být v budoucnu. Dobrých herců tady bylo požehnaně. Redifinice lidového humoru (a nejen něj) proběhla uspokojivě. Mé hodnocení: 60%(30.6.2013)

  • xxmartinxx
    odpad!

    Slušně to popsat nejde a na vtipně shazující komentář nemám po tom dvouhodinovém holokaustu sílu.(27.6.2013)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • - Dvoudenní účast Lucie Bílé na natáčení má do velké míry na svědomí producentka Dana Voláková. Po nevydařeném konkurzu na „cikánku“ řekla režiséru Troškovi, že ji viděla jako Romku v komedii Líbáš jako Bůh (2009), ale že scéna nakonec ve filmu nebyla, jen v jeho titulcích, nicméně v roli byla údajně skvělá. Režisér Lucii zavolal a na roli „cikánky“ se s ní domluvil. [Zdroj: babovřesky.com] (hippyman)

  • - Adam (Jan Dolanský) ve svém domě poslouchá stařičký gramofon na kliku, který měl otáčky 78 r/pm. V záběrech však vidíme na tomto gramofonu klasické LP od firmy Supraphon, které se vyráběly mnohem později a které se pouští na nových, elektrických gramofonech s otáčkami 33 r/pm. Toto klasické LP by na gramofonu s pohonem na kliku nešlo spustit, resp. zvuk by byl mnohem rychlejší, nesrozumitelný a gramofon by LP nenávratně zničil. (BrianStorker)

  • - Chyba ve filmu:
    V interiéru kostela si můžeme všimnout dvou oken v zadní části. Když však "věřící" vycházejí z kostela, na jeho zadní zdi žádná okna nejsou. Exteriéry totiž byly natáčeny u kostela sv. Vavřince v Pištíně, kdežto interiéry v kostele sv. Dismase v Dříteni. (Zdroj: filmovamista.cz) (Matylda13)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace