Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (910)
Když jsem tento film viděl před několika lety poprvé, měl na mě zcela jiný efekt a neváhal bych udělit plný počet. Tentokrát však, přestože jsem si nepamatoval téměř nic, mi připadal pouze lehce nadprůměrný a to vzhledem k tomu co jsem si pamatoval a očekával není žádná velká sláva. Což je pravděpodobně následkem velkého množství podobných filmů které se tímto dílem v nadcházejících letech inspirovaly a připravily ho o tzv. wow momenty. Každopádně nápad je to skvělý, aneb co se může přihodit když se zblázní počítač s velkou pravomocí. Dnes už si říkám, že aktuální hodnocení díla je odpovídající, ale můj celkový dojem by mohl být mírně zkreslený směrem nahorů díky nostalgickému prožitku. Ale co, zahrané je to skvěle se sympatickým hvězdným obsazení, je to plné akce a člověk se ani chvíli nenudí. K tomu všemu přičítám body za to, že se jedná o jedno z prvních děl z této branže. 76% ()
Má to super za vlasy přitažené akční scény (útěk s pomocí jeřábu a následná autohonička, vražda spadenými elektrickými dráty nebo bezpilotní letoun v tunelu), líbilo se mi, že záporák je půlku filmu jen hlasem v telefonu (podobně jako ve Smrtonosné pasti 3) a byl jsem spokojený i s pointou. A vůbec nemám potřebu se šťárat v údajných nelogičnostech. Ale fest to kazí absence sympatičtějších postav a výraznějšího režijního rukopisu. ()
Kvalitní thriller, který blížícím se konci více a více graduje a v závěrečných titulkách mě popadlo horko spokojenosti. Myslím, že tento film splňuje vše, co se od thrilleru očekává, ale i přes všechna plus jako herecké obsazení a výborné tempo má i slabší momenty tipu dosti nezvládnuté automobilové honičky u které jsem se dost ztrácel a nevěděl jsem co se na plátně odehrává. Ale i tak parádní napínavá žánrovka, kterou hodnotím 4 hvězdičky… ()
Popkóóóóóóóóŕn! Naprosto jasný příběh a konec. Naprosto nepříjemná Michelle Monaghan, jenž mi celou dobu připadala jako chlap. Naprosto mrazící myšlenka o onom "Oku dravce", o možnosti sledování všech a ovládnutí života. Originální nápady a akční scény s šíleným střihem. Krásná Rosario Dawson, typický a šedivý Thornton. Vidět a zapomenout. Eagle Eye. ()
Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()
Reklama