Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (911)
Je to našlapaný, peláší to jak splašený nadopovaný kůň za nejkrásnější klisnou, jedno překvápko střídá další, opravdu netušíte kudy se děj bude nadále ubírat, jenomže... Množství nelogičností a ptákovin ke konci stoupá neuvěřitelně, rozmluvy o synkovi a bráchovi většinou otravují a brzdí tempo (vystříhat, hned bychom se dostali někam k velice příjemným 90 minutám), stopáž je přepálená, konec natahovaný a vůbec, nejsem nespokojený, ale čekal jsem podstatně víc. Podruhé do kina i přesto vyrazim, protože jsem se bavil perfektně od začátku do konce. Jenom mám trošinku problém s vyprcháním z hlavy, protože už si po nějakých dvou hodinách vybavuju úplný kulový. 3*+ ()
Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()
Má to super za vlasy přitažené akční scény (útěk s pomocí jeřábu a následná autohonička, vražda spadenými elektrickými dráty nebo bezpilotní letoun v tunelu), líbilo se mi, že záporák je půlku filmu jen hlasem v telefonu (podobně jako ve Smrtonosné pasti 3) a byl jsem spokojený i s pointou. A vůbec nemám potřebu se šťárat v údajných nelogičnostech. Ale fest to kazí absence sympatičtějších postav a výraznějšího režijního rukopisu. ()
Slušný thriller, který mne celkem uspokojil a naplnil mé očekávání. Podstatným faktem zůstává, že jsem šel na film do kina a vychutnal si ho tak v plné kráse. Jediné co nemohu opomenout jsou automobilové honičky, které Caruso nezvládal, neboť jsou nepřehledné a chvílemi vůbec nevíte kdo je kdo. Shia LaBeouf je skutečně obrovský talent a velmi charismatický herec, takže s přehledem zvládl celý film utáhnout. Jedná se o slušnou popcornovou zábavu, na kterou se rozhodně vyplatí zajít do kina......PS teďko jsem si všiml, že Oko dravce je můj jubilejní 1500 film ohodnocený na csfd :)...... ()
Eagle Eye je film, který běží kupředu rychlostí Usaina Bolta a možná ještě rychleji. Nedá vám čas na to, abyste si něco promysleli (což je dobře, protože pak byste mohli objevit pár chyb) prostě se dívejte. Třeba na Shiu, který (opět) dokazuje, kdo převezme role charismatických chlapíků pro nové desetiletí. Nebo na Michelle, která hraje prakticky stejnou roli i v pozdějším filmu Source Code. Nebo na akci, která kdyby místy nebyla zběsile sestříhaná, tak by mohla být opravdu geniální. Zkrátka a dobře, tohle je typický popcorn - sednout, čumět, být spokojený, jak to je vše dynamické a jak to vše (až na pár malých detailů) klape. 80 %. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (20)
- Režisér D.J. Caruso konzultoval vojenské záležitosti s americkým ministerstvem obrany. (zigot7)
- Producent Steven Spielberg chcel nakrútiť film o možnom zneužití všadeprítomných moderných technológií už pred niekoľkými rokmi. Ale čakal až na chvíľu, keď technika bude viac vyspelá, aby bol celý príbeh uveriteľný. Nakoniec pre zaneprázdnenosť s novým filmom Indiana Jones a Kráľovstvo krištáľovej lebky (2008) prenechal réžiu kolegovi D.J. Carusovi. (Tolf)
- Ve filmu si zahráli i skuteční vojáci. (zigot7)
Reklama