Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (910)
Má to super za vlasy přitažené akční scény (útěk s pomocí jeřábu a následná autohonička, vražda spadenými elektrickými dráty nebo bezpilotní letoun v tunelu), líbilo se mi, že záporák je půlku filmu jen hlasem v telefonu (podobně jako ve Smrtonosné pasti 3) a byl jsem spokojený i s pointou. A vůbec nemám potřebu se šťárat v údajných nelogičnostech. Ale fest to kazí absence sympatičtějších postav a výraznějšího režijního rukopisu. ()
Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()
Pro mě svižné akční překvápko, jež o coul předčilo i letošní Wanted. Ani k tomu nepotřebovalo řvavé vizuální kudrlinky, postačilo nadprůměrné tempo, solidní audiovizuál a do zvoleného žánrového rámce typově skvěle zapadající Shia. Fachá to, fachá, i na kopance adrenalinu dojde. A já se v kině bavil a bavil, téměř nenudil, a na nějaké logické lapsy a prvky spíše z kategorie sci-fi po prvním zhlédnutí zvysoka dlabu! Jen ty čerstvé režisérské naděje by se měly naučit točit automobilové honičky, aby z nich měl divák v hlavě i víc, než jen zmatený bordel... ()
Co jsou mě platný skvělý herecký výkony, zejména Shia to fakt pobral jedničkově, když se kamera třese a třese a třese. Správně to tady popsal uživatel Flynn. Film je postaven na akčních scénách, ale ty jsou naprosto zmatečné a totálně nepřehledné. Uvítal bych, kdyby na plakátu bylo napsáno, že film je natočen třaslavou kamerou, abych se na to vysral a šel trávit čas užitečněji, třeba počítaním hoven na pražských chodnících. Samotný děj filmu sice propaguje blbost ve velkým stylu, ale to opravdu není ten klíčový průser, tím je totiž špatnej střih a pomatená kamera. Další průser jsou zdejší papoušči. Už si pomalu zvykám, že kopírování názorů, hodnocení, ale i slovních obratů lidí z movie zone je zde na dením pořádku. V tomhle směru suverénně vedou Karel IR a Psema, schválně pozorujte hodnocení a komentáře uživatelů jako Cival, Kocour, Imf, připadně Douglas a pak si to srovnejte s těmahle klaunama, to se nasmějete. Hold image odborníka, abych byl dál zván na novinářské projekce a nemusel za filmy platit je důležitější než vlastní názor. A to zdejší papouškovsky sborové přirovnávání k Nepřiteli státu ? Vždyt podstaty těchto filmů jsou úplně někde jinde !! No a v jednotlivostech ? OK, tím pádem bych to srovnal s Křemílkem a Vochomůrkou, protože jeden ten dům v tomhle filmu mě silně připomínal pařezovou chaloupku. Tak jo Karle IR, Psemo a další, až zase budete psát další komentáře, serte na svůj názor, serte na svůj pocit, hlavně si nezapomeňte nejdřív přečíst co napsali na Moviezone nebo co napsal Douglas, ať před ostatníma všichni vypadáte jak ti největší odborníci na světě. ()
Dokud není odhalena pointa, drží si film perfektní spád a napětí. Poté jsem měla jakési déja vu - protože tohle už tady bylo v podstatně povedenějším "Já, robot" (nemluvě o hlubších kinematografických kořenech). Nicméně Shia je bůh, to už dávno všichni víme - sázka na něj, je sázka na jistotu. Ideální film, když se chcete jít bavit s partou přátel. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (20)
- Režisér D.J. Caruso konzultoval vojenské záležitosti s americkým ministerstvem obrany. (zigot7)
- Na základe filmu vznikla aj rovnomenná mobilná hra od spoločnosti Magmic Games. (Tolf)
- Náklady na výrobu byly přibližně 80 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama