poster

Tři barvy: Modrá

  • Francie

    Trois couleurs: Bleu

  • Polsko

    Trzy kolory: Niebieski

  • anglický

    Three Colors: Blue

  • Slovensko

    Tri farby: Modrá

Drama / Psychologický

Francie / Polsko / Švýcarsko / Velká Británie, 1993, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    Pro mě první setkání s tímto panem režisérem a hned mu musím vzdát hold. Je sice pravda, že Modrá mě zaujala ze všech 3 barev nejméně, ale i přesto je to pořád nadprůměrný zážitek. Vypráví prostě o ženě, která se po tragické smrti manžela odstěhuje zbytu, začne za sebou rušit veškerá pouta k minulosti a snaží se začít nový život. Minulost ji však dostihne a to ve 2 podobách; milenky zesnulého manžela a muže, k němuž si postupně najde cestu a otevře mu svoji poraněnou duši...(28.5.2008)

  • Gazy
    *****

    Na povrchu může tohle dílo působit jako minimalistický příběh, ovšem z té méně nápadné vnitřní strany je pompézní a srdce drásající. Celý film provází nenapodobitelná, ale těžko uchopitelná atmosféra doprovázena všudypřítomnou modrou barvou, přesně vystihující charakter hlavní hrdinky v působivém podání Juliette Binoche.(19.5.2008)

  • Madsbender
    ****

    Kieslowského konštruktívny polodokumentárny minimalizmus je pre intímny príbeh rozsahu psychologickej eseje na tému tragédie životných ciest a pálenia mostov ideálny. Dialóg vedený medzi obrazom, hudbou, strihom, slovom i divákom do bodky zodpovedá popisnému názvu, ktorý hovorí za všetko. Modrá - to je smútok, odcudzenie, odsúdenie, samota, depresia. Ochladnutie vo vzťahoch, v motiváciách, v putách, v cieľoch. Málo slov, mnohé medzi riadkami a v náznakoch. Uhrančivý civilný výkon Juliette Binoche. Hudba, ktorá prekračuje hranicu fyzického, obraz, ktorý postupne prechádza do mysle. Strih, ktorý nečakane utína, zatmievačky, ktoré znenazdajky berú. A predsa mi i napriek citlivému nakladaniu s témou chýba hlbšia myšlienková podstata, neodbytnejší pocit naliehavosti filmárskej výpovede o vnútornom utrpení. Predsa len je v pár momentoch cítiť až prílišné priblíženie sa sofistikovanému citovému vydieraniu, ktorému však nejde uprieť pôsobivosť. Film, ktorý má podobný efekt ako jemne a dôsledne komponovaná hudba - umenie. Ale chladné a v pár momentoch nie úplne presvedčivé. 75%(1.9.2014)

  • dr.horrible
    *****

    Smutný začiatok deväťdesiatych rokov,smutné Francúzsko.Každý prežíva svoju vlastnú tragédiu a každý trpí sám...Slávne dielo legendárneho režiséra,krásna hudba,neskutočná Juliette Binoche.Vynikajúci film(25.5.2012)

  • Morien
    ****

    (1001) Spojení s hudbou je jednou z nejsilnějších zbraní filmu, tou další je bezpochyby Juliette Binoche. Dál už záleží jenom na vkusu a cítění diváka.(19.4.2010)

  • - Ve scéně, kdy je hlavní postava nucena usnout na schodech, před čímž pozoruje svou sousedku, která si vede do svého bytu svého souseda, jemuž poskytuje placený sex, je možné si povšimnout obrazu Édith Piaf, který se objeví za sousedčinými pootevřenými dveřmi. (Panfilmex)

  • - Děti, které v červených a bílých plavkách skáčou do vody, nás odkazují na druhý a třetí film Kieślowského trilogie. (džanik)

  • - Bazén, ve kterém Julie (Juliette Binoche) několikrát ve filmu plave, je ve skutečnosti slavný pařížský bazén Piscine Molitor. (fctp)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace