poster

Tři barvy: Modrá

  • Francie

    Trois couleurs: Bleu

  • Polsko

    Trzy kolory: Niebieski

  • anglický

    Three Colors: Blue

  • Slovensko

    Tri farby: Modrá

Drama / Psychologický

Francie / Polsko / Švýcarsko / Velká Británie, 1993, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ****

    Zatiaľ som videl z trilógie červenú časť a modrú považujem za rovnako dobrú i keď výrazne inú. V modrej je dominantná psychológia, výtvarné cítenie, hudba a rýdza filmárčina. Aj keď príbeh samotný nie je príliš nosný a nebol mi ničím blízky, vychutnával som si však jeho pomalé plynutie ozvláštnené krásnymi zábermi kamery, príťažlivým hudobným motívom a samozrejme dobre obsadenou Juliette Binoche. Už sa teším na poslednú, bielu farbu namiešanú Krzystofom Kieslowskim.(1.9.2014)

  • AngelAngie
    *****

    Moje první setkání s mistrem Kieslowskim... dlouho, hodně dlouho jsem se na něj připravovala, protože jsem cítila, že půjde o shledání výjimečné, které mě velmi poznamená a nerada bych jej nějak odbyla. Když mi někdo doporučí film, o kterém sám prohlásí, že je skvělý a je to člověk, který holduje jiné kinematografii jak já, teď mám konkrétně na mysli mainstream a vyloženě popkornovou zábavu USA, trošku mi to nažene strach i přes to, že pak zde vidím, že film nejspíš opravdu perlou je. Takový filmový šok jsem nezažila už dlouho... hodně dlouho... zda-li vůbec? Od prvních minut jsem si pořád v duchu říkala, proboha, vždyť v tom filmu není ani vteřina hluchého místa, jak tohle on dělá? Jak je možné, že každý záběr, každé herecké gesto mi přesně sedí, každý hudební tón je tak, jak být má a diváka to přivádí do extáze?! Přiznám se, namlouvala jsem si, že takhle to bude jen ze začátku... maximálně do půlky... to se přece kolikrát stává, první půka silná, poté pád... ale u tohodle filmu se to nestalo. Naprostá souhra všeho, ten film se opravdu musel natáčet hrozně dlouho... byl mistrovský do posledního detailu. Nádherný a zcela bezchybný filmový zážitek, smekám. Teď si jen říkám... "Budu muset přehodnotit všechna svá hodnocení, protože maximum 5 hvězd je zde zcela na místě a mnohá jiná díla, byť úchvatná, by byla za tímhle snímkem hodně daleko..."(5.8.2009)

  • genetique
    ****

    Ďalší ťaživý, ťažký, bremenitý Kieslowskeho film. Ten chlap snáď žil v neustálej depke. Pre filmový svet je to však len obrovské plus, lebo atmosféru psychologickej úzkosti ťažko niekedy niekto zobrazí dokonalejšie. Preto si treba aj pre takéto neľahko stráviteľné filmové sústo nájsť ten správny čas. K tomu dominuje aj krásna hudba, farby a Juliette Binoche. 80%.(26.6.2008)

  • MontyBrogan
    *****

    Modrá je sýta farba temnoty smutnej duše, aj blankytný odtieň neistých zajtrajškov. Snáď v každej scéne je tak desať pocitov na jeden náznak deja. Silný zážitok. Ale vyhradzujem si právo zmeniť hodnotenie v kontexte ďalších dvoch častí trilógie. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň v Strednej Európe).(23.9.2015)

  • ORIN
    *****

    Jediná přežila, ale ztratila vše, na čem ji v životě záleželo. Ona je ale mnohem silnější než si myslí. Rozhodla se zpřetrhat staré vazby. Starý život hodit ke všem čertům. Uložit ho hloboko do sebe. Zapomenout. On se ale stále ozývá, jen tak se nevzdává. Bude ji všude pronásledovat. Podaří se jí navázat nové vztahy nebo se pokusí vráti ke starým a smířit se se ztrátou bližních? ... Čas vše bolavé vyléčí, plyne jako voda. Třpytivě modrá. To je její barva. Juliina barva. Ta nás celým filmem provází. Je nám stále v patách. Vizuálně vytříbené dílo je první částí trilogie Tří barvy. Inspirováno modrou částí francouzské vlajky, volností. Snímku dominuje úsporným ale odzbrojujícím herectvím Juliette Binoche. [FILM, KTERÝ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE](5.1.2007)

  • - Slova písně „Song for the Unification of Europe“ Patrice de Courcy (Hugues Quester), kterou po jeho smrti dokončují Julie Vignon-de Courcy (Juliette Binoche) s Olivierem (Benoît Régent), jsou založena na obsahu 13. kapitoly („Hymnus o lásce“) „Prvního listu Korintským“ (54 - 56) apoštola sv. Pavla z Tarsu, tedy součásti „Nového zákona“. (JoranProvenzano)

  • - Děti, které v červených a bílých plavkách skáčou do vody, nás odkazují na druhý a třetí film Kieślowského trilogie. (džanik)

  • - Ve scéně, kdy je hlavní postava nucena usnout na schodech, před čímž pozoruje svou sousedku, která si vede do svého bytu svého souseda, jemuž poskytuje placený sex, je možné si povšimnout obrazu Édith Piaf, který se objeví za sousedčinými pootevřenými dveřmi. (Panfilmex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace