poster

Já, Olga Hepnarová

  • Polsko

    Ja, Olga Hepnarova

  • Slovensko

    Ja, Olga Hepnarová

  • anglický

    I, Olga Hepnarova

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický / Psychologický

Česko / Polsko / Francie / Slovensko, 2016, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • campix
    ***

    [Febiofest 2016] Nepamatuji u nás artovku, která by dostávala tak velkou marketingovou kampaň (v Praze na Vás Olga kouká skoro z každé tramvajové zastávky) a dokázala do kin nalákat i čistě mainstreamové diváky, kteří ovšem budou poté zatraceně zklamáni. O čemž jsme se přesvědčili přímo na Febiofestu. Já, Olga Hepnarová rozhodně není film pro každého a svým pomalým tempem a s minimem dialogů vypráví příběh vyšinuté ženy, která jako poslední u nás popravena. Černobílé zpracování dodává filmu na intenzitě ovšem společně s výše zmíněným pomalým tempem a minimem dialogů není pro každého diváka a rozhodně mu nejde nijak naproti. Ke kladům můžeme teda zařadit ponurou atmosféru a také výkon Michaliny Olszanské v hlavní roli, jelikož na ní snímek především stojí. Celkově tak rozhodně zajímavý počin na tuzemskou tvorbu, ale většinového diváka neosloví.(27.3.2016)

  • POMO
    ****

    V prvej polovici, ktorá sa sústredí na konštantnú depresiu a lezbo-sexualitu Hepnarovej, by som viacej zvýraznil dôvody, prečo sa cítila tak ukrivdené zo strany okolia. Z filmu to nie je dostatočne čitelné a keď divák nepozná históriu udalostí, začne sa mu vyjasňovať až po tragédii, pri rozhovore s obhajcom (Juraj Nvota). Všetko ostatné ale výborné - atmosféra doby, čiernobiely vizuál, chlad a odosobnenosť rozprávania, vyjadrujúceho svet v hlave Hepnarovej. A fakt vynikajúca Michalina Olszanska v hlavnej roli! P.S.: Aká časť rozpočtu išla na cigarety? V 4DX by som to vidieť nechcel!(11.4.2016)

  • hygienik
    ****

    Filmári to divákom vôbec neuľahčili. Čiernobiely film, medziľudské vzťahy chladné ako ruská zima. Napriek tomu, že MO hrá rolu Hepnarovej ako o život, som k nej skoro až do konca filmu, nepocítil žiadne emócie. Možno to bol autorský zámer. Neodpustiteľne mi tam chýbala hlbšia psychoanalýza mladej ubitej duše. Skôr než obžaloba Hepnarovej to vážne vyznelo ako kritika spoločnosti. Pripomínalo mi to Bielu stuhu od Hanekeho.(15.4.2016)

  • Pejpr
    ***

    Každá lesbička je vraždící psychopatka, takhle vypadá hlavní premisa filmu, a proto s ním mám hned několik problémů, ale vezměme to od začátku. Hlavní atributy Olgy, kromě lesbení, jsou ještě chlast, cigára a deprese. Nechci generealizovat, ale vážně má každej normální puberťák sklony k tomu zahrát si Carmageddon v reálu? Doufam, že ne. Taky moc nechápu režisérovu fascinaci lesbickým sexem, protože ho zobrazuje dost explicitně a podle mě dost bezdůvodně, zvlášt, když hetero sex v podstatě ignoruje. Rád bych upozornil na to (tohle je asi největší průšvih), že Olga Hepnarová nebyla oběť ani režimu ani společnosti ani ničeho jiného. Olga Hepnarová byla masová vražedkyně, tečka. A proto mi tak strašně moc vadí, jak z ní film dělá chudinku a oběť okolností, protože tohle prostě pravda není. Jasně, nikde není napsáno, že film byl natočen podle skutečné události, ale nějaká soudnost by tam snad zůstat mohla, ne? Za vše mluví scéna u soudu, kdy soudce předčítá, že paní XY bude chtít 10kčs za rozsypanej nákup. Ok, proč ne, trocha černýho a abusrdního humoru neuškodí, ale ty vole, umřelo 8 lidí, jak se asi budou cítít třeba příbuzní obětí, až uvidí, jak se jim tímhle film směje do ksichtu? Nejsem žádná empatická citlivka, ale v kontextu celého filmu, tohle byla poslední kapka. Taky mi dost vadí, jak si film hraje na bůh ví jaký artový kousek. Pětiminutový statický záběr a černobílá kamera z vás Bergmana neudělá. Abych jenom nehanil, Já, Olga Hepnarová je, i přes výše zmíněné nedostatky, zajímavý film, hodně dobře se mu povedlo zachytit myšlenkové pochody Olgy (především díky jejím pseudofilosofickým monologům, které se pod tíhou logických argumentů rozsypávaly jako kuželky pod náklaďákem). Pokud by tento snímek byl čistě fiktivním, rozhodně by mu to prospělo, takto pouze kolísá mezi fakty a spekulacemi.(19.4.2016)

  • xxmartinxx
    ****

    Film z jiné doby, z jiného světa, zcela mimo kontext české tvorby, což je jedině dobře a jde o největší plus Olgy. Už jenom to, že je ten film nezkažený, je zázrak, ale on je dokonce docela dobrý. Sice mi to chvílemi přišlo jako přehlídka adekvátních a správných řešení spíš než jasně směřovaný film, ale na druhou stranu... ono to bohatě stačí a mít tu tenhle art evropských parametrů potěší.(23.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace