poster

Já, Olga Hepnarová

  • Polsko

    Ja, Olga Hepnarova

  • Francie

    Moi, Olga

  • Slovensko

    Ja, Olga Hepnarová

  • anglický

    I, Olga Hepnarova

    (festivalový název)

Životopisný / Drama / Historický / Psychologický

Česko / Polsko / Francie / Slovensko, 2016, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jhershaw
    ****

    Takové to klišé, kdy fungují detaily ale nefunguje celek. Atmosféra je skvělá, černobílost snímku sluší, a výborná je nejen Michalina Olszańska ale i její dabérka, post-synchrony naprosto přirozené, a to jsem se na ně několikrát soustředil. Bohužel mi to přišlo spíše jako sled scének, a ono vyvrcholení v podobě jízdy mi nepřišlo úplně odůvodněné, tím spíš když mi nebylo jasné, jak moc si Olga zažila a jak moc si vybájila ve své hlavě. 7/10(3.4.2016)

  • Chrustyn
    **

    Podle prvních ukázek to vypadalo, že se po dlouhé době blýská na lepší časy české filmové produkce, ale přestože je Olga na hony vzdálená všemu co v současné době česká produkce nabízí, pro diváka to neznamená, že dostane dobrý film. Kvality jsou nepopiratelné, ale film je jednoduše o ničem a o hrůzném činu, který se v té době udál, se nic nového nedozvíme.(22.9.2016)

  • dr.horrible
    ***

    Ešte väčšia nuda ako Ida. Nabudúce by to chcelo úplne bez slov, zato s penetráciou. Vizuál pekný. Edit: Musím to zvýšiť. Som nespokojný s mnohým, ale po zhliadnutí Lidy Báarovej, mi to v rámci českého filmu prijde jak vrchol filmáriny(30.6.2016)

  • Malarkey
    *****

    Olga Hepnarová a pokroucení lidské mysli v té nejtěžší možné podobě. Michalina Olszańska zahrála tak neuvěřitelně přesvědčivě a působivě, že na její recitaci dopisů Olgy pravděpodobně nikdy nezapomenu. Tvůrci se chopili nesmírně těžké látky a zvládli ji vysloveně na jedničku. Vědomá černobílá kamera v kombinaci s atmosférou sedmdesátých let perfektně vystihuje nemohoucnost doby něco řešit a tak se Olga odkazuje stále na sebe, svoje nitro, své myšlenky a my, jakožto divák, máme možnost přihlížet a přemýšlet nad tím, co se jí asi honí hlavou. Ve výsledku to stejně jako diváci nevymyslíme, ale mám pocit, že s takovou osobností by měl opravdu co dělat i renomovaný psychiatr. Nicméně bylo zajímavé takovou postavu dvě hodiny sledovat. A ve spojení s některými scénami, na které patrně nikdy nezapomenu, si myslím, že lépe tento film nemohl být odvedený. Jsem moc rád, že se tato herecká spolupráce mezi Čechy a Poláky povedla. A teď jsem zvědavý, za jak dlouho se někdo pustí do Horákové nebo bratrů Mašínových…(23.3.2016)

  • Tetsuo
    ****

    Stejný případ jako letošní Rodinný film, Polednice a Rudý Kapitán. Obrovský skok oproti tomu, jak vypadá většina dosavadních českých snímků, ale pořád to není dotažené. Je to v kontaktu se světovou kinematografií, ale ještě to s ní úplně nedrží krok. Kdyby se to vyjadřovalo body, je to takových 7/10... Problém je, že u filmů tohoto typu strašně záleží na detailech, aby se nepokazil celkový dojem. Je nutné tvůrcům těchto filmů fandit, aby točili dál a tříbili si styl. Konečně se u nás začíná něco dít, ale rozjezd je lehce kodrcavý.(17.3.2016)

  • - V rámci prípravy na natáčanie snímky filmári vykupovali staré oblečenie z čias tragédie. Oblečenie prinieslo asi päťdesiat ľudí, pričom tvorcom ponúkli napríklad kabelky, klobúky alebo spodné prádlo. Nedostatkovým tovarom boli ale podprsenky. „Robili totiž špecifický tvar pŕs a tak ich zháňame, kde sa dá," podotkol režisér Tomáš Weinreb. (Raccoon.city)

  • - Autoři filmu původně v úplném začtku uvažovali o hudbě od Crystal Castles a byli už s kapelou v kontaktu, ale nakonec se rozhodli, že filmu bude bez jakékoliv hudby (vyjma scény na zábavě). (kowalski)

  • - Film měl v únoru roku 2016 světovou premiéru na filmovém festivalu Berlinale (Berlínský mezinárodní filmový festival), kde zahajoval sekci Panorama (sekce autorských filmů s kontroverzním tématem). Byl zde uveden v devíti projekcích. (avitakova)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace