Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Energický a neúplatný revident bankovní filiálky v Renešově Popelec Hadimrška je vyslán do Prahy se závažným úkolem zachránit před bankrotem velkoobchod s gramofony, firmu Zlatník a spol. Její mladý majitel se totiž víc než o obchody stará o kabaretní zpěvačku Mici Angoru. Popelec vtrhne do podniku jako vichřice s pevným úmyslem uvést vše do naprostého pořádku za každou cenu. Mimo jiné oznámí panu Zlatníkovi, že se musí oženit s Astou, dcerou bohatého konzula Wielanda. Ta se sice nebrání sňatku s mužem, který jí byl poněkud nezvyklým způsobem vybrán, ale chce se přesvědčit, jaký je. Domluví se s dívkou ucházející se u Zlatníka o místo sekretářky, aby se mohla s budoucím manželem co nejlépe seznámit. A Popelec se pouští do boje s Mici Angorou, která se nehodlá vzdát snadného života z peněz Zlatníkovy firmy. (TV Nova)

(více)

Recenze (181)

pipapa 

všechny recenze uživatele

Burianova komika (slovní i mimická) se rozpadá na dvě části: na komiku fenomenální a na komiku úpadkovou, povrchní a trapnou, doslova nesnesitelnou. Komický fenomén Burian totiž chtě nechtě potřeboval mít nad sebou silnou režisérovu ruku (což pravděpodobně připouštěl jen ojediněle + potom na stará kolena v nových podmínkách ve svých posledních filmech), aby se nepropadal do titěrných, slaboduchých, doslova odporných improvizací. Do takového improvizačního transu se umělec propadal pravděpodobně pod vlivem svého vysokého sebevědomí o své komediální dokonalosti nebo současně i pod vlivem jakýchsi "stimulujících látek". Některé momenty např. v této komedii vypadají v onom směru velmi podezřele...Legendě našeho, a nakonec i světového, kina nechci vůbec ubírat na jeho legendárnosti a jeho hereckých kvalitách, naopak, ale je třeba kriticky přiznat, že skvělý komik-Burian se často propadal svojí přepísklou/nekontrolovanou komediální improvizací na úroveń laciného spíše-k-pláči šaška. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

I vzhledem k mimořádně banálnímu příběhu plnému loutkovitých postav a magnetizujícímu vedle všemožných komických situací nejrozmanitější gagy titulní postavy právě tento snímek ze všech Burianových předválečných nejvíce ztělesňuje zmatení jazyků: v jediné postavě se sbíhají všechny okolní dialogy a směšují se se samomluvně založenou řečí, která horce tryská z divoce rozkymácené mysli, v cosi ne nepodobného jakési drzé babylonské věži. Žádné slovo pronesené z maloměšťáckých úst neobstojí stejně jako tento svět. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Hadimrška je velmi lehká komedie, žádná filozofie nebo skryté poselství. Vadí mi, že se postavy ve filmu chovají jak blbci a my nevíme proč, motivy jejich jednání jsou neznámé. Burian sice perlí, ale jeho silné roky ho teprve čekají. Na dobu svého vzniku určitě nadprůměr, jinak ale mají Lamač i Frič na kontě mnohem zásadnější kusy. 80% ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších českých filmů z prvního období zvukového filmu u nás je zajímavý z více zorných úhlů. Pomineme-li špičkové herecké výkony značné části protagonistů (Plachta, Burian, Marvan, Šlégl, Fiala), projevuje se ve valné části děje výrazně jevištní herectví příznačné pro lidové prostředí Burianova divadla (platí to zejména pro scény a výstupy v Angořině vile, zlomkově jsou zachyceny i některé projevy burianovského podbízení a proslulého přihrávání ostatních herců svému hereckému řediteli a šéfovi). Neobvyklé jsou i retrospektivy a vcelku slušně zvládnuté náběhy na parodování sladkobolných příběhů rodokapsu, braku a červené knihovny právě tak jako snaha představit Buriana jako chlapce. Honičková scéna, prvoplánově inspirovaná americkou groteskou němé éry, jen dále dotváří poměrně členitý půdorys scénáře i režie filmu. Připočteme-li k tomu dobově nadprůměrný scénář, úspěšnou Lamačovu snahu o vytvoření souvislého příběhu a ne jen volně navázaného řetězce kabaretních skečů (tak dopadl např. Honzlův a V+W PUDR A BENZÍN) i organicky včleněné reminiscence bouřlivě nastupující hospodářské krize (s dokumentárně zajímavou vězeňskou scénou), objevuje se jeden z nejpřesvědčivějších a nesporně nejzdařilejších Burianových filmů. Tato kvalita je současně špičkou celé tehdejší české kinematografie československého období české státnosti. ()

Lapacka 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvních filmů Vlasty Buriana a řekl bych, že svým způsobem hodně osobní. Jak tam lítá v polohách úředníka, krizového manažera, podřízeného, napáleného drobného človíčka a zase se místy vrací do formy, aby nakonec přes veškeré průšvihy odešel s hlavou nahoře... Stejně tak scéna v tom vězení jakoby jaksi mysticky předznamenala jeho budoucí osudy, kdy byl za komunistů zavřený - za nic - jen kvůli své popularitě. Film, který je lepší, než jak se na první pohled jeví a který říká o Vlastovi Burianovi velmi mnoho... Proto plné ocenění. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (5)

  • Poprvé na filmovém plátně herečka Světla Svozilová. (M.B)

Reklama

Reklama