• Folpa
    *****

    Skvělá komedie s ještě lepším Oldřichem Novým a krásnou Hanou Vítovou, která mi vůbec nepřijde jako by byla ze 40. let(19.8.2008)

  • sportovec
    ****

    Není pochyb o tom, že tento film, legitimní potomek jiné veselohry - EVA TROPÍ HLOUPOSTI - patří k zlatému fondu české filnové veselohry. Nápaditý příběh, hraný všemi protagonisty s viditelnou chutí, byl svým způsobem jako šit na míru své době. Právě ve dnech jeho premiéry a následného uvádění do kin vrcholily totiž jak tzv. druhá heydrichiáda, tak nacistická ofenzíva na východní i africké frontě. Stalingrad a El-Alamein patřily určitě k často vyslovovaným pojmům v tehdejší veřejnosti. Víra v charakternost a slušnost, propojená s činorodým pozitivním optimismem, zahalená do půvabného závoje třeštících gagů úředníků jedné soukromé pojišťovny, byla nakažlivá. A vítězství nevzdávajícího se dobra určitě také. Vždyť dobrý nemusí být ani zdaleka totožné s jiným, méně oblíbeným výrazem - naivní, hloupý, napáleníhodný. VALENTIN patří v rozsáhlé Fričově i Nového filmografii nepochybně k tomu nejlepšímu. K tomu skutečně nadčasovému.(20.10.2007)

  • Zloděj kol
    *****

    Narozdíl od jiných filmů Oldřicha Nového jsem kvality Valentina Dobrotivého docenil relativně pozdě. Nenápadný úředník to v konkurenci s Kristiánem či roztomilým člověkem celkem logicky prohrává. Navíc ani Hana Vítová nemá vnitřní kouzlo, vnější půvab a přirozenost Adiny Mandlové či Nataši Gollové. Ovšem ve srovnání s Haasovým Mazlíčkem, kde je nepraktičnost hlavního hrdiny dotažena do důsledků, vytváří Oldřich Nový realistickou a sympatickou postavu. I když milionářské scény (auto, vila, zahradník, přízeň nadřízených) jsou místy křečovité, je to stále ON. Za nejlepší pokládám prvních 30 minut a potom některé špílce v příběhu - paní Dousková posílá kostým, Maruško, kam jsem dal ty zlaté hodinky, zvoňte dvakrát a silně. Ačkoliv se neutrální divákův vztah k hlavní dvojici postupně změní, mají v tomto filmu snad víc než, kde jinde, důležitou úlohu vedlejší postavy, které vytvářejí příhodný kolorit - Jaroslav Marvan (lepší než podobná role v Katakombách), Baldová, Pištěk, Průcha, Pešek, Fiala, Řepa. Na rozdíl od jiných komedií těch let se do sebe snaží absorbovat i jiné prvky. Nechce vychovávat, ale ukázat, co dokáží udělat žert a peníze. Nutno říct, že si s tím poradila velmi dobře. "Takže včerejší položku škrtám a k dnešnímu datu zaneseme chléb třicet haléřů."(18.3.2004)

  • dr.fish
    *****

    Jedna z nejlepších komediíí předúnorového Československa.(3.5.2011)

  • kinderman
    ****

    Zábavná, i když nepravděpodobná moralita o lidských charakterech a penězích v úvodní sekvenci nádherně ilustruje, jak funguje tzv. systém padajícího ho...a.(19.8.2008)

  • - Jedna scéna filmu je natočena v Roztokách u Prahy v hotelu Sakura z 20. let 20. století, který byl postaven v japanizujícím stylu. Jeho někdejší krásu a eleganci můžeme obdivovat už jen v tomto filmu, pozdějšími necitlivými zásahy byla stavba znehodnocena (byla zde nemocnice). (consuela1)

  • - K natáčení Valentina Dobrotivého se váže jedna tragikomická zajímavost. Souběžně se točil film Přijdu hned, v jehož průběhu byla gestapem zatčena (a později popravena) herečka Anna Letenská. Její tragický osud zasáhl do práce všech ostatních filmařů, následující den po zatčení Anny Letenské pracoval Martin Frič na scéně odchodu Valentina Plavce do úřadu. Oldřich Nový byl stejně jako všichni členové štábu rozrušen zprávami o Letenské a při snímání scény se sice převlékl, ale zapomněl se přezout a do úřadu odešel v bačkorách. Na tuto chybu se přišlo až později ve střižně a z provozních důvodů nešla již přetočit. I když scéna v podstatě logicky do děje zapadá (a pozorní diváci si jí jistě všimnou), její vznik měl zcela jiný podtext. (argenson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace