• lekr
    ***

    Dnes už velice úsměvné. Pro tehdejší dobu typické dialogy, typické vtipy a typická hudba. Smát se tomu dnes dá už jen z nostalgie ale i tak mají tyhle filmy něco do sebe. Jediná vada tohohle filmu je to, že člověka baví tak maximálně pů hodiny a díky tomu, že se tam v druhé části moc neděje tak jsem u druhé půlky pomalu usínal. Nostalgické tři hvězdičky.(2.1.2010)

  • cariada
    ****

    Komedie z dob válečných. Ale jak je zvykem ,tak je to dělané proto ,aby lidi zapoměněli na útrapy války a bavili se. Snímek se spíš takovou moralitou ,je to v podstatě předchudce filmu Ďědictví aned.... Jen s tím rozdílem ,že tady nedědí ,ale vyhraje peníze. Jenže jak se ukáže byl to jen žert kolegů. Dává nám to možnostsi uvědomit jam málo stačí a člověk ač né svojí chybou může přijít o všechno. A zároven vidíme ,jak se lidi mění ,když zjistí ,že rázem mámte peníze to je hned kamarádů a známých . A když se ukáže že vlastně nic nemáte ,tak na vás každý kašle. Až na pár lidí ,kteří to myslí dobře. Tady je to vše uděláno humornou formous O.Novém v hlavní roli. Naštěstí je to komedie ,tak že Valentin nakonec opravdu vyhrál.(18.8.2008)

  • Radko
    ***

    Peniazom sa často a radi ľudia koria podobne ako Indovia posvätnej krave. V momente ich zacítenia sú okamžite schopní neuveriteľne pružne meniť názory a správanie. Tieto poznatky dokonale využili tvorcovia vydarenej protektorátnej komédie o jednom kanadskom žartíku spáchanom na dobromyseľnom kolegovi - úradníkovi. Navyše pri sledovaní filmu sa dozviete, čo znamená slovo POŽURŽIL.(22.3.2005)

  • sportovec
    ****

    Není pochyb o tom, že tento film, legitimní potomek jiné veselohry - EVA TROPÍ HLOUPOSTI - patří k zlatému fondu české filnové veselohry. Nápaditý příběh, hraný všemi protagonisty s viditelnou chutí, byl svým způsobem jako šit na míru své době. Právě ve dnech jeho premiéry a následného uvádění do kin vrcholily totiž jak tzv. druhá heydrichiáda, tak nacistická ofenzíva na východní i africké frontě. Stalingrad a El-Alamein patřily určitě k často vyslovovaným pojmům v tehdejší veřejnosti. Víra v charakternost a slušnost, propojená s činorodým pozitivním optimismem, zahalená do půvabného závoje třeštících gagů úředníků jedné soukromé pojišťovny, byla nakažlivá. A vítězství nevzdávajícího se dobra určitě také. Vždyť dobrý nemusí být ani zdaleka totožné s jiným, méně oblíbeným výrazem - naivní, hloupý, napáleníhodný. VALENTIN patří v rozsáhlé Fričově i Nového filmografii nepochybně k tomu nejlepšímu. K tomu skutečně nadčasovému.(20.10.2007)

  • Marthos
    *****

    Válka pokračovala, nacisté nebrali ohled na nic a na nikoho a s příchodem obávaného Heydricha do Prahy se začala stahovat mračna i nad českou kulturou, dosud přežívající také díky určité benevolenci Heydrichova předchůdce, barona von Neuratha. Po osudovém atentátu na zastupujícího říšského protektora se perzekuce dotkla i mnohých osobností z řad české inteligence. Byla to zlá doba. Setkání Martina Friče s Oldřichem Novým nad scénářem jejich nového filmu lze proto do jisté míry chápat jako vstřícné gesto, vyjadřující vzdor tragickým okamžikům, odehrávajícím se v nejbližším okolí, ať už máme na mysli okamžité vypálení středočeské obce Lidice anebo zatčení Anny Letenské, jedné ze zúčastněných hereček. Nic z toho film naštěstí nezaznamenal, naopak přinesl do potemnělých českých biografů další vítaný příděl smíchu a humorného rozptýlení. Oldřich Nový zde v roli důvěřivého a nesmělého úředníka, pyšnícího se precizním inventářem veškerých výdajů, i těch docela bezvýznamných, tak trochu alternoval svého předchůdce Aloise Nováka, kterému důmyslný podvod s loterijním losem otevírá možnost stát se, byť v poněkud skromnější a už ne tak okouzlující formě, znovu Kristianem, člověkem z jakoby jiného světa. Určujícím hybatelem Valentinových kroků je jeho bezprostřední okolí, zastoupené plejádou rozličných figur a figurek, vesměs směšných aktérů, těžících z Valentinova náhlého bohatství. Pešek, Fiala, Marvan, Pištěk, Baldová, Šlemrová, Novák, Řepa a další jsou sice ve svých zavedených stereotypech vděčným katalyzátorem mnohých groteskních výjevů, přesto jim proměnlivý charakter jejich postav, odvislý od finanční situace hlavního hrdiny, poskytuje ještě jiný rozměr, jakési zrcadlo lidského chování. Pro Hanu Vítovou Fričova veselohra neznamenala víc, než první setkání s Oldřichem Novým před kamerou, zopakované později, byť v trochu jiné podobě, ve společenském filmu Sobota. Valentin a některé další paralelně vznikající snímky zosobňují takřka ocelovou výdrž českých filmařů v nejtěžším válečném období a už poněkolikáté tím potvrzují nepsanou skutečnost, že kvalitní humor a zábava vyvěrá i v těch nejtragičtějších chvílích. P. S. Kde jinde narazíte na POŽURŽIL?(4.10.2008)

  • - K natáčení Valentina Dobrotivého se váže jedna tragikomická zajímavost. Souběžně se točil film Přijdu hned, v jehož průběhu byla gestapem zatčena (a později popravena) herečka Anna Letenská. Její tragický osud zasáhl do práce všech ostatních filmařů, následující den po zatčení Anny Letenské pracoval Martin Frič na scéně odchodu Valentina Plavce do úřadu. Oldřich Nový byl stejně jako všichni členové štábu rozrušen zprávami o Letenské a při snímání scény se sice převlékl, ale zapomněl se přezout a do úřadu odešel v bačkorách. Na tuto chybu se přišlo až později ve střižně a z provozních důvodů nešla již přetočit. I když scéna v podstatě logicky do děje zapadá (a pozorní diváci si jí jistě všimnou), její vznik měl zcela jiný podtext. (argenson)

  • - Jedna scéna filmu je natočena v Roztokách u Prahy v hotelu Sakura z 20. let 20. století, který byl postaven v japanizujícím stylu. Jeho někdejší krásu a eleganci můžeme obdivovat už jen v tomto filmu, pozdějšími necitlivými zásahy byla stavba znehodnocena (byla zde nemocnice). (consuela1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace