Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    X-MEN: BUDOUCÍ MINULOST je nejlepším příspěvkem do x-menovského universa a zároveň nejlepším snímkem ve filmografii původně indie režiséra Bryana Singera. Mohl bych následující řádky věnovat vymezení díla vůči jiným (předchozím mutantským dobrodružstvím, předešlé Singerově tvorbě), abych extatické hodnocení předchozí věty prokázal._____ Pak bych nejspíš psal, že BUDOUCÍ MINULOST je povedenější než PRVNÍ TŘÍDA. Na rozdíl od ní se vypravěčsky nerozpadá, postavy mají svou jasnou funkci v celkovém systému a významově se zvládá vztahovat jak k uměleckým dílům (reflexe žánrových schémat a stylistických postupů období, do kterého je příběh zasazen), tak i skutečnosti (hnutí za občanská práva ostrakizovaných společenských skupin). V porovnání s X-MEN 2 má BUDOUCÍ MINULOST vyrovnanější tempo a není natolik významově návodná (viz často citovaná věta "Zkoušel jsi nebýt mutant?" jakožto doklad toho, že jde o gay film a mutanti jsou zástupným symbolem pro homosexuály)._____ Především je ale z hlediska stylu nesmírně opojná, přestože předchozí filmy režírované Singerem až na několik montáží (každému nejspíš utkvěl v paměti závěr OBVYKLÝCH PODEZŘELÝCH a NADANÉHO ŽÁKA, že?) nebyly nijak výrazné. V tomto se přitom v úvodní čtvrthodině vytváří návaznost napříč časem a prostorem na základě podobných prvků v záběrech, později se mění formáty i kamery (užití šestnáctky) a stylizace koresponduje s tím, jak dle vzpomínek vypadala americká kinematografie 70. let._____ Byla by ale při vší komparaci škoda nevyjádřit se k nejčastější výtce, která na adresu mutantské týmovky padá. Je pravda, že první dva díly dopomohly k docenění komiksových adaptací jakožto svébytného žánru, jenž si zaslouží uznání. Stály mimo jakékoliv vývojové trendy, a tak je poněkud od věci vytýkat tento fakt BUDOUCÍ MINULOSTI. Už proto, že zapadá do obou dominujících poetik spojených s komiksovými adaptacemi. Je jak "marvelovkou", protože je místy sebeironickou pastiší jiných uměleckých děl a dobových postupů, tak "nolanovkou", zakládající si na vztažení komiksu k uznávanějším žánrům (politický thriller, útěkářské drama ad.) a vyjadřující se ke společenské problematice._____ BUDOUCÍ MINULOST je v linii v (ehm) minulosti zasazena do 70. let, kdy probíhaly protesty o zrovnoprávnění diskriminových skupin, a to zejména žen a homosexuálů. Obojí přitom kongeniálně spojuje do osoby Mystique (jíž se podřizuje i vyprávění, protože dílčí i větší strukturní body jsou odvíjeny od ní), jež prochází vývojem, který má mít obecnou platnost vzhledem k současnosti. Je to poprvé, co X-Meni nejsou filmem pro buzeranty vyznávajícím politiku asimilace (začlenění do společnosti, první dva díly se k tomuto přikláněly), ale queer snímkem stavícím se na stranu progresivnějšího a radikálnějšího názorového spektra žádajícího afirmaci (uznání jinakosti). A je to poprvé, co některý z příspěvků do x-meního universa není "gay", ale - v nejlepším slova smyslu - queer. Možná tato evoluce série je tím, co vadí spíš než údajná poetická vykořeněnost.(28.5.2014)

  • genetique
    *****

    90%.(4.10.2014)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 8.2/10] | me: Výborne spojenie aktuálneho Jackmana s novými tvárami mladých X-menov (Fassbender, McAvoy), ktoré funguje ako sa patrí. Film ma tempo, prináša opať niečo nové, čo sme v X-menoch predtým ešte nevideli a Jackman je opäť o čosi väčší :) Jeden by povedal, že to už ani nebude možne, no ten chlap ma neprestáva prekvapovať. I probably shouldn't be asking this sort of thing... but in the future, do I make it?(15.11.2014)

  • Douglas
    ***

    Spíše minulá budoucnost: noví X-Men jako by tak trochu přišli z nějaké alternativní vývojové linie komiksového filmu (reprezentované tehdejším singerovským pojetím), jež se však v lecčem bije se skutečnou linií vývoje komiksového filmu (První třída… ale i Temní rytíři a oficiální marvelovské univerzum). Více zde.(25.5.2014)

  • Segrestor
    ***

    Uspěchaný film působí vcelku naivně, nedospěle. Rozjíždí jednoduchý (už viděný) příběh v nenáročném televizním hábitu - budoucnost je zde ztvárněna jen cca třemi statickými herci v polystyrenových kulisách... chyběl už jen Balet československé televize a Pepa Dvořák jako vodník. Po "přenosu" rosomáka do minulosti se pak pomalu prožvaníme v dalších televizních kulisách do grandiózního finále, jenž vrcholí Magnetovo exhibicí, které familiérně říkám: "když nemůže divák na stadion, musí stadion k divákovi". Ale ok, to vše bych uznal. Vlastně to byla prima podívaná, lepší než Fist class. Problém nastává až s celou pointou filmu, kterou sám rejža pohřbívá všechny své předchozí pokusy. On totiž vlastně říká, že stačilo jen Nixonovi zachránit osobně prdel a hned si lidi našli lásku k divným mutantům. Fajn, dějiny jsou přepsaný, všechno dobře dopadlo, vyčistit zuby a spát. No ty krásko... Takže o co se vždy v x-menech tvrdě bojovalo, se zde lehce vyřešilo za pět minut. Myslím, že to tady ten šicí stroj trošku přeťáh.(7.7.2014)

  • - Ellen Page hrála ve filmu Počátek (2010) studentku architektury, jako Shadowcat na konci tohoto filmu architekturu učí. (MikulasDite)

  • - Zatiaľ čo niektorí herci na filme pracovali po celú dobu, iní strávili na natáčaní iba pár dní. Taká Halle Berry (Storm) bola na natáčaní iba týždeň. Patrick Stewart (Charles Xavier), Ian McKellen (Magneto), Ellen Page (Shadowcat) a Anna Paquin (Rogue) dokonca ešte menej. (Steny94)

  • - Ve scéně, kde Beast (Nicholas Hoult) představuje svůj program na sledování televizních kanálů, běží na jedné z obrazovek seriál Star Trek (od r. 1966). V Star Treku si zahrál i Patrick Stewart, a to kapitána Jeana-Luca Picarda. (cze.Oi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace