Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ***

    Po neurovnaném úvodu se náramně pracuje s postavami, Wolvie stačí i mnohem silnějším hercům a film baví i v trikové akci, i v retro-thrillerových pasážích. Ale příběh jde přes čáru a nesoudně i nelogicky podrývá celé x-menovské univerzum. Aneb jak zábavnou formou napáchat mnoho škod. 7/10(22.5.2014)

  • Malarkey
    ***

    Musím říct, že první hodinu jsem byl úplně v prdeli a vůbec jsem nevěděl, o čem je ve filmu řeč. To až do konce tohoto filmu, abych přesmyčkou z budoucnosti do minulosti se zastávkou v alternativní přítomnosti (o čemž tenhle díl vlastně je), pochopil, že tenhle film zrušil všechno, co X-Meni ve všech předešlých filmech zažili. Takže v tu ránu mrtví z minulých dílů ožili, hajzlové zlidštěli a Bryan Singer vytvořil naprosto nový svět, od kterého se určitě s radostí bude odrážet. Ale na fanoušky tímhle filmem vymyslel docela slušnej mindfuck.(24.5.2015)

  • Bluntman
    *****

    X-MEN: BUDOUCÍ MINULOST je nejlepším příspěvkem do x-menovského universa a zároveň nejlepším snímkem ve filmografii původně indie režiséra Bryana Singera. Mohl bych následující řádky věnovat vymezení díla vůči jiným (předchozím mutantským dobrodružstvím, předešlé Singerově tvorbě), abych extatické hodnocení předchozí věty prokázal._____ Pak bych nejspíš psal, že BUDOUCÍ MINULOST je povedenější než PRVNÍ TŘÍDA. Na rozdíl od ní se vypravěčsky nerozpadá, postavy mají svou jasnou funkci v celkovém systému a významově se zvládá vztahovat jak k uměleckým dílům (reflexe žánrových schémat a stylistických postupů období, do kterého je příběh zasazen), tak i skutečnosti (hnutí za občanská práva ostrakizovaných společenských skupin). V porovnání s X-MEN 2 má BUDOUCÍ MINULOST vyrovnanější tempo a není natolik významově návodná (viz často citovaná věta "Zkoušel jsi nebýt mutant?" jakožto doklad toho, že jde o gay film a mutanti jsou zástupným symbolem pro homosexuály)._____ Především je ale z hlediska stylu nesmírně opojná, přestože předchozí filmy režírované Singerem až na několik montáží (každému nejspíš utkvěl v paměti závěr OBVYKLÝCH PODEZŘELÝCH a NADANÉHO ŽÁKA, že?) nebyly nijak výrazné. V tomto se přitom v úvodní čtvrthodině vytváří návaznost napříč časem a prostorem na základě podobných prvků v záběrech, později se mění formáty i kamery (užití šestnáctky) a stylizace koresponduje s tím, jak dle vzpomínek vypadala americká kinematografie 70. let._____ Byla by ale při vší komparaci škoda nevyjádřit se k nejčastější výtce, která na adresu mutantské týmovky padá. Je pravda, že první dva díly dopomohly k docenění komiksových adaptací jakožto svébytného žánru, jenž si zaslouží uznání. Stály mimo jakékoliv vývojové trendy, a tak je poněkud od věci vytýkat tento fakt BUDOUCÍ MINULOSTI. Už proto, že zapadá do obou dominujících poetik spojených s komiksovými adaptacemi. Je jak "marvelovkou", protože je místy sebeironickou pastiší jiných uměleckých děl a dobových postupů, tak "nolanovkou", zakládající si na vztažení komiksu k uznávanějším žánrům (politický thriller, útěkářské drama ad.) a vyjadřující se ke společenské problematice._____ BUDOUCÍ MINULOST je v linii v (ehm) minulosti zasazena do 70. let, kdy probíhaly protesty o zrovnoprávnění diskriminových skupin, a to zejména žen a homosexuálů. Obojí přitom kongeniálně spojuje do osoby Mystique (jíž se podřizuje i vyprávění, protože dílčí i větší strukturní body jsou odvíjeny od ní), jež prochází vývojem, který má mít obecnou platnost vzhledem k současnosti. Je to poprvé, co X-Meni nejsou filmem pro buzeranty vyznávajícím politiku asimilace (začlenění do společnosti, první dva díly se k tomuto přikláněly), ale queer snímkem stavícím se na stranu progresivnějšího a radikálnějšího názorového spektra žádajícího afirmaci (uznání jinakosti). A je to poprvé, co některý z příspěvků do x-meního universa není "gay", ale - v nejlepším slova smyslu - queer. Možná tato evoluce série je tím, co vadí spíš než údajná poetická vykořeněnost.(28.5.2014)

  • Mertax
    ****

    Pokud vás štvala přílišná epičnost a bombastičnost První třídy, budete s Budoucí minulostí spokojeni. Proč? Výtečný temný prolog z budoucnosti á la Terminátor 2, kdy se po zemi válí lebky mutantů i lidí, dynamické bojůvky méně známých mutantů, kteří se brání tak trochu matrixovským Sentinelům, bezproblémově vyřešený časový paradox, kvalitní casting a perfektní triky a masky. Slabinou je možná až příliš lineární vyprávění, kdy se postavy posouvají z bodu A do bodu B a očekávaného střetu v bodě C (Francie). Přestřihávání mezi dvěma liniemi je relativně střídmé, děj zůstává přehledný, ale někdy se konverzuje až moc a taky se hodně pláče. Rozervaný mladý Xavier je de facto feťák bez ambicí, kterého McAvoy ztvárnil velmi dobře, to ano, ovšem jeho třífázový vývoj (apatie/zhroucení/odhodlání) je trochu očekávatelný. Lehce démonický Fassbender těžce krade všechny scény pro sebe. Wolverine, na jehož přesvědčovacím umu závisí budoucnost mutantů a který navíc vypadá, že mu na jeho extrémně vysvaleném hrudníku snad prasknou žíly (pro pány tu máme modré poprsí Mystique), je paradoxně zcela přebit ostatními postavami. Nahrává tomu také to, že W. je tomto dílu až nepříjemně sebevědomý a jeho hlášky mají stále dokola onen drzý a namachrovaný styl./// Vychvalovaná scéna s Quicksilverem je zábavná, ale kultovní potenciál v rámci žánru dle mě nemá./// Singer chytře vsazuje postavy do televizních záběrů 70. let, z čehož je originální retro reality show, zábavně naráží na události předchozích dílů x-menovského univerza, čímž jednotlivé filmy stmeluje, ale chvála patří také scenáristům, díky kterým film drží pohromadě a nenudí klišé dialogy (až na drobné výjimky na konci). [Kino 2x, 2D, titulky](16.5.2014)

  • Viktooorka
    *****

    X-Men: Budoucí minulost je přehlídka hvězd všech dílů. Pan režisér si neskutečně pohrál a dal snad každému diváku to, po čem toužil. Děj se proto může zdát, že pokulhává, v cestování čase každý rejpal najde nějakou tu chybku, ale když se i třeba na pár sekund objeví postavy, snad opravdu ze všech předchozích dílů, chrochtáte blahem :o) Trošku mínusem asi je, že zrovna jak jsme u marvelovek zvyklí, nesází na akci, ale na rozvíjení charakterů a na komplexnosti se všemi předchozími díly. U mě to nebylo na škodu. Professor X, Magneto a Wolverine v podání James McAvoy, Michael Fassbender, Hugh Jackman, nejlepší postavy ever a herecké výkony, které mi rázem vynahradí kde jaké porno. Ukáží se na plátně a vlhnu :D McAvoy je pro mě obrovské překvapení, jak jsem již psala v prvním díle, Fassbender je pan herec a Jackmana charisma je neuvěřitelné a ten ZADEK!! <3 Kromě opravdu přesvědčivých „plačících“ scén házejí i řádnou dávku humoru, a když se na plátně objevil ještě Evan Peters se svou běžeckou scénou, zařadili se X-meni do nejoblíbenějších filmů. Jsem nadšená a těším se, až pořídím do mé sbírečky :o)(22.5.2014)

  • - Jennifer Lawrence, představitelka Mystique, byla v době natáčení v partnerském vztahu s Nichalsem Houltem, který si zahrál Beast. Vztah trval s krátkou přestávkou od roku 2011. (MJana)

  • - V tomto filmu od Marvelu neměl, oproti předešlým snímkům natočeným podle známých komiksů, žádné cameo Stan Lee. (baiskon108)

  • - S režisérem Singerem se k filmům série X-Men vrátil také jeho dvorní skladatel John Ottman. Stal se tedy prvním skladatelem, který pro v době uvedení sedmidílnou ságu o mutantech složil více než jeden soundtrack. Poprvé se podílel na soundtracku k filmu X-Men 2 (2003). (D.Moore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace