Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (236)
Lacné prevedenie príbehu je účelové, snaží sa zamerať na kolorit doby a na čistotu citu dvojice hlavných predstaviteliek. Elektrizujúce napätie medzi Carol a Therese ťahá celú snímku a latentná energia vyvierajúca z ich vzájomnej príťažlivosti vytryskuje v primeraných dávkach bez toho, aby skĺzla do sentimentality. Reč tela a mimika celkom stačia na to, aby Carol a Therese odovzdali zo seba všetko potrebné na vyplnenie kritérií žánru. Každým gestom a pohľadom povedia svojmu objektu záujmu oveľa viac ako slovami. Tvorcovia sa držia najmä neverbálnej komunikácie a s prirodzenou ľahkosťou odhaľujú dreň ľúbostného príbehu. Diváka stavajú do pozície voayera a dovolia mu odkrývať zakázaný cit. Cate Blanchett bola okúzľujúca milfka túžiaca po mladej ženskej riťke. Ťahala celý film neuveriteľne vpred. Uhrančivé, maximalistické herecké výkony a lesbický vzťah - to sú najväčšie lákadlá tejto snímky. ()
Dobrá romantická dráma . Úžasné herecké výkony obidvoch žien ľadovej kráľovny Cate Blanchett a bojazlivej Rooney Mara. Film je skvelo natočený a réžia je nadpriemerná, kostými sú úchvatné.Kamera a výprava filmu sú tiež vynikajúce. Scenár sa mi zdal trošku moc jednoduchý ,kde Cate Blanchett vie presne čo chce a Rooney Mara je ako poranené káčatko. A manžel Cate chce po rozvode využiť situáciu a spoločnú dcéru chce do svojej opatery. Posledná scéna filmu je veľmi napínavá zo skvelou hudbou. 6/10 ()
Krásna hudba (miestami mi to pripomínalo Glassov soundtrack k Hodinám) a dve výborné herečky. Ale chladné jak kanál. Na základe čoho sa vôbec do seba tie dve zamilovali? Celá tá ich veliká, odopretá láska je budovaná skrz návštevy prázdnych izieb, čítanie časopisov, pozeranie z okna auta, spánok a mlčanie. Čo o sebe tie dve vlastne navzájom vedeli? Lebo ja o nich neviem nič. Práve som dve hodiny pozeral love story o cudzích ľuďoch. Evidentne to bolo myslené vážne (na prvú pusu ma nechali čakať do polky filmu) a podobný prístup (odstup) už raz pri jednej queerovke Haynesovi vyšiel viac než dobre, ibaže vtedy to nebol film o láske. Ale o jej konci. Quaid vtedy ten film pretrpel, Mooreová ho pretrpela. V Carol trpia všetci a divák z toho má len zasnené pohľady, ľahostajnosť a chlad. Ešte aj v tej posteli ()
Čekala jsem, že to bude alespoň o stupínek lepší. Hudba je jednou z nejlepších věcí na celém filmu naopak dialogy mi přišli až moc strohé a nedomyšlené, jako by si s tím sami herečky nedokázali poradit. Postelová scéna mezi Cate a Rooney mě uchvátila a jsem ráda, že se toho vůbec nebáli a trochu se odhalili. Nicméně to je asi vše, co je na filmu dobré. Film drží hlavně herecké výkony, jinak to spadá pod průměrný snímek, na který po nějaké době zapomenu. ()
Je to čistá hrůza. Nemotorná prodavačka narazí na zákaznici, jíž je vyzrálá padesátka vypadajíc jako žena, jež plastického chirurga navštěvuje jednou do měsíce. Tato padesátiletá krasavice uhrane ženu za pultem, jež je z celé situace tak odvařená, že manka na kase jsou častá jako příjezdy pirátských korábů plných uprchlíků na břehy Helénské republiky. odpad! ()
Galerie (142)
Photo © The Weinstein Company / Wilson Webb
Zajímavosti (17)
- Carol se natáčela na 16mm film ve snaze přiblížit se co nejvíce dobovému vizuálu. (kdosizrosy)
- V jednom záběrů na krajinu, kdy obě ženy jedou na výlet, je viditelně scéna puštěna z neznámých důvodů pozpátku. To by nebylo odhaleno, kdyby se do záběru nedostaly komíny s kouřem, které kouř nasávají, místo toho aby z nich vycházel. (hansel97)
- Nabídku na roli Therese dostala jako první Rooney Mara v roce 2011, odmítla však kvůli únavě po natáčení Muži, kteří nenávidí ženy (2011) a po ní se tvůrci rozhodli pro Miu Wasikowsku, ta však dala přednost Purpurovému vrchu (2015). V roce 2013 byla role ještě jednou nabídnuta Maře, která ji pak už přijala. (hansel97)
Reklama