poster

Pád Bílého domu

  • USA

    Olympus Has Fallen

  • Slovensko

    Pád Bieleho domu

  • Velká Británie

    Olympus Has Fallen

Akční / Thriller

USA, 2013, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • woody
    ****

    Ultrapatetický, naprosto vážně se beroucí reaganovský relikt kapitalistického realismu. Po všech těch akčních thrillerech, které nějakým - byť i jen minimálním - způsobem americkou politiku a vypjatý nacionalismus kritizují, je překvapivé vidět film, který končí prezidentovým proslovem "God Bless United States of America", vyvěšováním americké vlajky a potřebě se sjednotit. A světe div se, líbilo se mi to. Je to tak hloupé, až je to dobré. A jsem zvědavý, zda o tom vyjde nějaká studie, těch exaltovaných motivů znovu nalezeného patriotismu jsou tam desítky. Nový společný nepřítel, odvážní představitelé vlády, heroizování mariňáků, USA jediným a posledním světovým četníkem. To béčkové vykrádání dějových twistů ze Smrtonosné pasti, Přepadení v Pacifiku a dalších podobných filmů je jen omáčkou - důležité je ono poselství o nezlomnosti americké vlády a národa. Right-wing movie jaký tu dlouho nebyl.(22.4.2013)

  • Gilmour93
    ***

    Pane jo, jestli tohle viděl Kim, zavře toho holuba trénovaného nést jadernou hlavici zpátky do holubníku a přepíše strategické plány! Ač originální název spíše patří ke krizi japonského výrobce fotoaparátů, bude se zas a znova vyjebávat (neplést s vyjednávat) s teroristy. Fuqua se pokusil o poctivý akčňák jako z dob minulých, jenže svoji (nejen ideologickou) moderností přišel o náboj nadhledu i lehkost. Nicméně jsem si vědom, že kdyby se toho chopil Bay, či bláznivý Rolie, mohlo to dopadnout mnohem hůř. Ostatně, druhý jmenovaný už finišuje s počinem, v němž Tatum v sídle prezidenta USA utancuje zlotřilé teroristy k smrti, takže se mám na co těšit.. Tady se občas připomene 9/11, Bůh žehná, až ho z toho bolí ruce a přísahá se na vlajku, co teatrálně padá ze střech. Není co divit, že jsem měl poslední dvě minuty položenou ruku na srdci. Ne, nebyl to infarkt. To já jen povstal a na celý sál si dojatě broukal Prapor posetý hvězdami - navzdory tomu, že mě vyrušováním podráždění diváci zasypávali nadávkami a poloprázdnými kelímky od coly. K absolutní nirváně mi scházel závěr, v němž by hrdinný agent se znovu nabytou ctí skopl toho na svobodu šlapajícího Asiata do fontánky před Bílým domem. „This is White House!“(15.4.2013)

  • Isherwood
    **

    Republikánská agitka za ryzí americké hodnoty, ochotě postavit se problému čelem a vše řešit s vážnou tváří. Chyba vidět to v opačném gardu kinopremiér, protože Emmerichovo brnkání na „demokratickou“ strunu přineslo víc tematické sebeironie, čímž se očekávání zde sráží na nulu. Fuqua dráždí divácké receptory pouze úctyhodným bodycountem, ochotou střelit do hlavy kohokoliv (i ženskou) a Butlerovskému stroji vylepšuje leda skill v počtu headshotů. Ve zbylém čase tak nějak bloudí potemnělými chodbami Bílého domu a raději nutí hrdiny mlčet, neb jim scénář nic moc zázračného nenahazuje. Nenapadá mě, kterých dvacet minut děje bych obětoval ve prospěch lepší kompaktnosti, ale tu čtvrthodinku s obsazením Olympu naopak stavím na akční piedestal toho lepšího, co můžeme v současnosti vidět. 2 a ½.(31.10.2014)

  • xxmartinxx
    **

    Amerika tu nejenže s teroristy vyjednává, ale dokonce jim dvě hodiny líbá zadek (a nakonec jim ho samozřejmě rozstřílí). Ale to by byl poslední problém. Prvním je, že je to špatně natočené, druhým, že ve svých nesmyslných dvou hodinách to velmi nudí. Na tahu je Emmerich a já nepochybuju, že předvede o řád lepší výplach.(2.7.2013)

  • Gemini
    **

    Shrnul bych to asi takhle nějak: Anton a Gerry jdou, k nám teď s (patriotickou) náladou... hurá, tahle bitva trpaslíka (Gerryho) s obrem (severokorejským hyper mega high tech teroristickým komandem), neskončí se ve zlém, ale v dobrém, a kámoši jak hrom, jsou květák hlavního záporaka a Gerryho kudla, óm;) A teď vážně...trochu. Říkal jsem si, co asi táhne režiséra jako Fuqua k něčemu, co je evidentně klon Die Hard nebo Under Siege. BTW z obojího se tu hojně cituje, a to nejenom oblíbeným způsobem osobní likvidace záporáků, známým mezi příslušníky mojí generace jako "Strannix brainmix". Ale má to háček, který je odpovědí na otázku tvůrčí motivace - Olympus Has Fallen je celý švenknutý na vyšší level krvavosti/fyzické nepříjemnosti než "zlaté osmdesátkové" akční pecky, ale hlavně a především je sedmdesátimegovou státní zakázkou. Nebo chcete-li, neuvěřitelně řvoucí propagandou tak jednostrannou, že scénáristy podezírám z toho, že jde o reinkarnace tvůrčího tandemu Goebbels - Riefenstahlová. Ostatní o tom píší taky, ale nemůžu to nezmínit - zpomalené záběry na prostřílený "star spangled banner", hustopekelná patriotka odříkávající tváří v tvář smrti přísahu věrnosti vlajce Spojených Států, ukrutná hrozba uvržení USA ne do jaderné zkázy, ale do po ní následující CHUDOBY, a hlavně ten příšerný projev o nepříteli, který nepřišel "jen" ničit americký způsob života a posvátné hodnoty demokracie, ale hentu americkou RODINU... to je fakt něco, za co by se nemusel stydět žádný ostřílený totalitní píárista. Bohužel to vypadá, že je to míněné zcela smrtelně vážně, protože ani ta nesmyslnost děje a účelová demence při nastolování zápletky (čti: masakru obranných složek Bílého Domu, vytrvale vybíhajících jedněmi dveřmi do otevřeného prostoru), stejně jako "drobný" prezidentův logický lapsus, v sobě nemají ani nejmenší špetičku nadhledu, sebeironie nebo dokonce humoru. Prostě nikdy nikým nevyfocený, ale jinak kurevsky aktivní severokorejský superterorista zorganizuje ve Washingtonu v převleku za vysokého úředníka jihokorejské vlády (při oficiální návštěvě;)) mejdan pro čtyřicet po zuby ozbrojených pistolníků a jejich podpůrné těžké zbraně, do toho unese poslední model AC-130 Spectre Gunshipu, a nakonec z rafinovaného úkrytu (asi v anální dutině) vytáhne tajný prototyp automatického protiletadlového obranného systému - taky ukradeného od US Army (WTF?). A jediný, kdo to může zastavit, je ON, Pravý Americký Hrdina, armádní Ranger a příslušník Secret Service, který se nenechává nijakými osobními nesmysly odvracet od svých povinností (což názorně předvede hned po roztmívačce). Proti němu stojí šikmooký bastard, který neváhá kromě obvyklého záporáckého repertoáru přímo na kameru brutálně zkopat ženu, a pravděpodobně mučit desetileté dítě. Třetí stranu představuje naprosto neschopná vláda/genštáb/sbor poradců, jehož příslušníci se zděšeně hroutí i při třetím mozku vystřeleném při popravě rukojmího do kamery jako by to bylo poprvé (mezery mezi tím jsou cca deset minut). Tohle je prostě úplně jiná liga než zábavně blbé "ratataboom" likvidační spektákly. Olympus Has Fallen je prostě čiré propagandistické zlo, demonstrující, že jen pevným odhodláním plnit si své úkoly a věřit v americké tradice se můžou Státy zachránit před chaosem a chudobou. A nic na tom nezmění ani to, že toho největšího bosse hraje Skot:) Je mi líto, ale zvedat tomuhle hodnocení by bylo proti mojí víře. Jediný důvod proč se na to dívat je, abyste mohli srovnat tohle pojetí s tím, ve kterém Drederick Tejtum v McClaneovském nátělníku kosí teráče v jednom šiku s černým prezidentem střílejícím z RPG (a ani to není žádná výhra). 40% a už nikdy víc.(1.8.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace