poster

Pád Bílého domu

  • USA

    Olympus Has Fallen

  • Slovensko

    Pád Bieleho domu

  • Velká Británie

    Olympus Has Fallen

Akční / Thriller

USA, 2013, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    Neznám lepší relax po práci, než si jít strhanej jak kůň sednout do kina a koukat na vlající americkou vlajku, ten kdo s tímhle nápadem přišel poprvé, jistě netušil, kolikrát se tenhle vrcholnej kousek umělecký filmařiny ještě zopákne. Samotnej biják, představte si, že tam pár šikmooček chtělo zničit demokraci a svobodu, kterou tady cítíme na každým kroku, třeba když jde o trestní odpovědnost politiků, tak demokracie funguje fakt výborně, no hrozný věci se v tom filmu dějou. Taky tam unesou americkýho prezidenta, ale on je to naštěstí velmi statečný muž, aby ne, je to americkej prezident, to je muž, kterýho musí poslouchat i Chuck Norris, takže musí bejt dokonalej, bezchybnej, krásnej, statečnej, pravdomluvej, och prostě jedno velký slint. No, ale on je tam většinu času připoutanej k zábradlí, ale ne v rámci SM hrátek jak by se dalo předpokládat, ale v rámci teroristickejch hrátek, no a v takový pozici toho moc nezmůže. Takže nám tam po Bílým domě lítá Gerard Butler a masakruje všechno co mu vleze do cesty.. No je to drasťák, jednou tam dokonce roztrhali americkou vlajku a hodili jí ze střechy na zem. Záběr roztrahaný padající americký vlajky trval asi dvě minuty, čili tahle vlajka dostala mnohem delší filmovou scénu než Morgan Freeman za celej film. On ten Morgan Freeman tam stejně hrál jen kvůli svýmu příjmení, jinak by měl smolíčka. Jen tak dál kluci americký, tohle masirování americkejch svalů plně podporuju.(30.4.2013)

  • Zeck
    odpad!

    Vždy si z podobných filmů vypíchnu jednu stupidní scénu, ze které si následně dělám prdel a mastím se nad její nesmírnou trapností, čímž splácím tvůrcům ten stud, který jsem u jejího sledování zažíval. Tento film je ovšem tak neuvěřitelně tupý, že bych musel vyspoilerovat celý film, a to se mi rozhodně nechce, protože sám o sobě stojí tak maximálně za pár vět. Mohu snad jen směle dodat, že Fuqua dovedl "Američanství", klišoidní patos a salutování nad americkou vlajkou k takové nechutné vážnosti, že jsem celou dobu hrdě fandil Korejcům a přál jim, ať vyvraždí všechny Američany v dohledu, synka nabodnou na sloup, prezidenta vykleští a nachčijou mu na ksicht a jeho sekretářku hromadně znásilní svými asijskými miniklacky, narvou jí hlaveň do prdele a vystřelí jí skrze páteř mozek z hlavy. Pokud k podobnému filmu dokážou sami američtí diváci napsat, že je to neuvěřitelně stupidní a kreténský film, pak myslím není co dodat. A ta "akce" ve stylu bojů 18. století, kdy osobní ochranka prezidenta stojí na zeleném pažitu v řadě proti samopalům a nehnou se z místa dokud nepadnou, na tom skutečně nic nemění. 10%.(3.7.2013)

  • genetique
    ***

    Die Hard in White House. Samozrejme len ako slovné premostenie. Fuqua s Butlerom majú od Willisa s McTiernan ďaleko, rovnako ako má dnešná prvoplánová akcia ďaleko od tých 80-tkových. Ale už sa s tým asi, až na pár výnimiek, budeme musieť zmieriť. Ja som na ich hru pristúpil a celkom som si to užíval, ono v podstate ak niečo podobné čakáte, a ja som čakal horšie, tak sa sťažovať nemôžem. Celkom fajn to odsýpalo, dialógy a dej neboli úplne deravé, akcia miestami slušná, aj keď som čakal viac, než len detskú porciu. Celkovo však pre mňa prekvapenie a nebyť toho všadeprítomného patriotizmu a pátosu, z čoho mi bolo miestami nevoľno, tak dám aj štvrtú*. 70%.(11.10.2013)

  • Segrestor
    ***

    To byl teda nightwork, to ti povím. Potemnělé kino nabídlo první záběry, které místo vyvážené ostrosti a jasu ukázalo jen takové velké šedočerné nic prošpikované několika sněhovými vločkami. To jsem totiž ještě netušil, že zhruba od poloviny filmu upadne Bílý dům do tmy. To asi chtěli poukázat na ten kontrast, rozumíš, ne? Bílý dům ve tmě. Jako fajn nápad, ale já nic neviděl. Tolik k báječnému pocitu z kina. Film mě, v těch místech, kde něco vidět bylo, drtil už od začátku. Hned po té nehodě, kdy prezidentova limuzína sletěla z mostu jako shnilá hruška, začal prezident ve zpomaleném záběru křičet: Nééééééé... a za chvíli i jeho synek: Máááááámiiiiiii..., jsem poznal, že to bude něco extra, fakt. A bylo. Celé dvě třetiny filmu byly natočené tak, že jsem z toho měl dojem, jako by to točili výhradně pro Kim Čong-una k narozeninám nebo co. Úplně vidím, jak si pořád dokolečka sjíždí kinorip tohoto snímku do té fáze přepadení Bílého domu a strašně se u toho chechce. Mně ale do smíchu moc nebylo. Vlastně jednou jsem se usmál, to když Buttler měl nějaký hlody na toho severokorejského teroristu. Každopádně to bylo mnohem lepší, než poslední verze Red Dawn, co do ztvárnění představy útoku na USA. Celkově mi to ale přišlo takové splácané, že k tomu termínu nightwork přidávám ještě patchwork.                                                                                                                                                                                                                                                    Nakonec jsem pochopil, proč jsem v celém kině v podstatě sám. Byla to fakt ptákovina, pomyslel jsem si, ale jak jsem opouštěl kino, všiml jsem si, že kdesi v rohu se mačkali dva Vietnamci. Odcházeli zamlklí a vyhýbali se cizím pohledům. Šel jsem v jejich stopách a vidím, že nasedli do neoznačené dodávky a odjeli směrem do centra města, někam tam, kde je naše radnice. Celou noc jsem nespal pronásledován výčitkami, zda jsem neměl upozornit starostu na možný útok. Ráno jsem jel centrum očíhnout. Objevil jsem tam opuštěnou dodávku. Jinak všude klid. Situaci budu nadále sledovat. Když by se něco dělo, budu vaše oči i uši, platí? Tak, žádný vylomeniny, Segruš je na místě.(18.4.2013)

  • Matty
    ****

    Potěš Pánbůh! Protikrizová proamerická propaganda v krystalicky čistém akčním balení, jejíž tvůrci posledních dvacet let zřejmě sledovali jenom filmy Rolanda Emmericha a Michaela Baye. Zato z osmdesátých let si velmi dobře pamatují Smrtonosnou past a všechny střílečky s Chuckem Norrisem. (Srovnání s McTiernanovým filmem zaslouží rozvést - ač oba filmy jistým způsobem reagují na krizi maskulinity a významným vizuálním elementem jsou v nich ničené falické objekty (Nakatomi Plaza a Washington Monument), McClane padouchy střílet MUSÍ, a odměnou je mu znovunabytý respekt manželky; Banning oproti tomu střílet CHCE, zapojení do akce bere jako službu vlasti a možnost, jak odčinit své dřívější pochybení.) ___ Je to debilní. Kouzelně a neuvěřitelně debilní a nepatřičně vážné, ale díky práci s deadliny a promyšleně dávkovaným akčním scénám to má spád, má to Rkový rating a má to asi desetivteřinový OTT záběr ohořelé americké vlajky, zpomaleně padající z balkónu Bílého domu. Ke studiu ideologických praktik v hollywoodské žánrové tvorbě už tady dlouho nebyl takhle vděčný materiál. ___ Úvodní letecký záběr nás seznamuje s majestátností americké krajiny, reprezentované v následujících minutách „civilizovanějšími“ symboly. V záběru se vždy najde prostor pro Bílý dům nebo alespoň americkou vlajku, umístěnou tak, abychom si jí zaručeně všimli (národními barvami je pomalován dokonce i „náhodně“ projíždějící autobus). Intro stručně představí oba mužské hrdiny (prezident jako tvrďák, který umí boxovat, naplno se věnuje vlasti, ale přitom neodbývá rodinu, Mike jako drsňák, ale zároveň rodinný typ, oblíbený u dětí) a dále rozvíjený způsob vztahování se k americkým hodnotám – důležitá je tradice, odkaz předků, zde zastoupený hodinkami po dědečkovi (jež po smrti manželky získávají ještě druhotný, poněkud fetišistický význam – zpřítomňují ženu, potažmo rodinu). Útok přichází, stejně jako 11. září, ze vzduchu. Tentokrát jsou ale ochránci amerického národa připraveni, ví, jak reagovat (prezident nezůstává netečně sedět, pádí do bunkru) a pakliže nakonec stejně dochází k obsazení architektonického symbolu americké demokracie, pak díky početní a silové převaze útočníků (jejichž špičkovou vojenskou techniku by jim mohla závidět lecjaká armáda světa). ___ Řešení zahraničních konfliktů je sice výhradně v kompetenci Američanů, ti ale nikam neintervenují – jsou napadeni (občany jedné z posledních zemí, která není pro americký filmový průmysl nijak významná) a musí se bránit. Jak již bylo nastíněno, musí bránit demokratické hodnoty, za jejichž celosvětového garanta se Spojené státy díky mnohaleté tradici považují (příznačné jsou všudypřítomné portréty bývalých amerických prezidentů, staré dělo před Bílým domem nebo Lincolnova busta, s kterou Mike zpacifikuje jednoho protivníka). Jestliže teroristé označují za důvod svého útoku „fucking Wall Street“, tzn. zkázonosný kapitalismus, špatně pochopili, na jakých hodnotách americká společnost stojí. Na rodině a demokracii, které na rozdíl od peněz charakter nekazí, ale vylepšují, a jsou nedotknutelné. ___ Největším hrdinou filmu je bílý prezident (černošský „prezident“ za něj jenom zaskakuje, třebaže má nesrovnatelně více charismatu i životních zkušeností). Muž rozhodný, nechybující, zosobňující esenciální „americkost.“ Proto je jeho život důležitější než život kohokoli jiného. Ostatní postavy se po útoku prioritně zajímají, zda je v pořádku prezident, nikoliv, zda nepřišli k újmě jejich blízcí nebo zda samy nejsou zraněné. Životy pár vyvolených mají mnohonásobně větší hodnotu než životy tisíců anonymních lapačů kulek (jednotlivec je ceněn výše než kolektiv). ___ V návaznosti na vyzdvihování individuálních zásluh spadá záchrana světa do kompetence hrdinných jednotlivců s jejich zvláštních „skills“, nikoliv kolektivu s jeho moderními technologiemi, které se obracejí proti svým tvůrcům (ukázkově neschopná armáda). Špatné ale nejsou samotné atomovky, jimiž Spojené státy disponují, aby se v případě napadení mohly bránit, špatní jsou teroristé, kteří se jich chtějí zmocnit. Čili – zlo pochází zvnějšku, což se týká také hrozby chudoby, kterou Kang vyhrožuje (vina by tudíž byla přenesena z „kapitalistické“ finanční krize na teroristy). Podobně je mučení a zabíjení žen akceptovatelné, pokud jej aplikujete na lidi, kteří se sami neštítí zabít psa nebo zmlátit ženu. ___ Sdělení filmu, který bezelstně (a podobně jako před mnoha lety třeba futuristé, považující válku za jedinou hygienu světa) poukazuje na revitalizující funkci krizových historických událostí (a tím mírní obavy z neustálé omílané krize kdečeho), je nádherně přízemní – s teroristy se nevyjednává a se Spojenými státy nevyjebává! Lze se tím buď bavit, nebo být znechucený. Zvolil jsem první možnost a těch dvou hodin nelituji, jakkoli mne zároveň nemálo zneklidňuje vědomí, že to bylo celé míněno smrtelně vážně. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, woody, Orthank, Anarion(8.4.2013)

  • - Mike Banning (Gerard Butler) nebyl v Bílém domě 18 měsíců, ale i přesto jsou všechna přístupová hesla pořád stejná. (Karn)

  • - Během natáčení scén v Louisianě panovala taková vedra, že zástupce organizace na ochranu zvířat Humane Society tvůrcům nařídil, aby německé ovčáky, kteří byli ve filmu použiti jako policejní psi K-9, zdržovali ve speciálních klimatizovaných kotcích. (Dr Lizal)

  • - Hra, kterou hraje v úvodu filmu chlapec v prezidentském sídle, je "Uncharted 3" v multiplayer módu. (Raziel811)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace