Reklama

Reklama

Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (112)

movie 

všechny recenze uživatele

Podle hodnocení ne úplně doceněná záležitost. William Friedkin v tomhle období skutečně točil jako o život a CRUISING je svým způsobem malý zázrak. Vůbec nechápu, kde vzal peníze na takhle odvážný projekt, protože tahle temná kriminálka z fetišistického gay prostředí si skutečně nebere moc servítky. Má to vynikající feeling, nasnímané hodně podobně jako Francouzská spojka, Al Pacino fenomenální, Nitzcheho avantgardní freejazz soundtrack super a trochu hloubavý závěr. Tohle by určitě mělo vidět víc lidí. Zapadlý klenot. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Extra mega homofobní film. Tak blbý, že bych se vůbec nedivila, kdyby se jím Tarantino a Rodriguez nechali inspirovat při tvorbě dalšího Grindhousu. Prostě Pacino ležící nahý na posteli se svázanýma rukama, Pacino se stíny kolem očí tančící s nějakým mužem na disco hudbu let osmdesátých, Pacino v extra "drsném" koženém oblečení... Občas mě tenhle film dostával lehce do kolen. Nevím, jestli je to tématem nebo zpracováním, někdy jsem si říkala, že z toho mohla být slušná neo-noirová kriminálka (fakt že jo), jenže o dvě minuty dýl už zase někdo do záběru narval sto homosexuálů v ženských šatech a atmosféra byla pryč. Ale jo, dívat se na to dalo s klidem. A protože nevím, jestli mám Cruising raději udělit odpad nebo plný počet hvězdiček, nechávám to na neutrálních průměrných třech. Ačkoliv ten film rozhodně neutrální, ani průměrný není. / Poznámka: Autorka tohoto komentáře nemá nic proti homosexuálům, vadí jí jen styl, jakým jsou homosexuálové zobrazováni v tomto filmu. ()

Reklama

YURAyura 

všechny recenze uživatele

6/10 Postupem casu se z hustoatmosfericke kriminalky, kde tece sperma a krew z kozenych cepic proudem stal jen zbrkly utek do finale, aby neodradili aspon tech par vytrvalejsich divaku se silnejsimi zalud(k)y. Psychologie je nacrtnuta ve velmi ledabylych tazich, jak na strane teplouske, tak na strane policejni ci osobni. Bohuzel spousta veci zustane nedodelanych a rozdelanych se spustenymi kalhotami na pul zerdi, takze o pohnutkach a jejich eventualnim vyusteni si musime asi jenom precist v originalni predloze. Skoda, jistych lapsu mohl to byt jeste silnejsi zazitek - tentokrat dostal divak az moc volnosti... ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Cruising je chvílemi až nepříjemně naturalistická kriminálka o vyšetřování vražd v New Yorkské homosexuální komunitě. Film ve své době vzbudil poprask nezvyklou otevřeností a odvážnými scénami z tamějších gay klubů a přestože se doba změnila, vášně vyvolává dodnes. Najdou se šokovaní aktivisté přísahající, že to takhle před 40. lety na opačném břehu Atlantiku naprosto jistě nevypadalo a že je film homofobní až hrůza. Není tomu tak. Sedmdesátá léta byla divoká a večerní zábava tehdejší BDSM gay komunity byla zhruba tak pohoršující a typická, jako volná láska hippies o dekádu dříve. Ostatně nemělo to dlouhého trvání. Za rok po premiéře Cruising se objevil AIDS a z bezstarostné promiskuity se stala ruská ruleta, na níž měl málokdo nervy. Tolik k úvodu. Film se může pochlubit slušnou atmosférou, skvělou výpravou a tradičně výborným Al Pacinem. Bohužel se občas nepěkně táhne. Chybí mu větší tah na branku a neškodilo by přidat na napínavosti. Režisér prý musel vystříhat přes půl hodiny nejsyrovějších záběrů. Dvouhodinová verze by byla úmorně dlouhá a nejspíš by ji kina odmítla. Už takhle některé scény vypadají, jako kdyby je točil Pier Paolo Pasolini. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Když do žánrově perfektně zvládnuté psychologické kriminálky pojmete dobově módní téma homosexuality a vylíčíte ji v apokalyptických barvách, nedivte se, že vás jako režiséra obviní z honu na čarodějnice. Friedkin si to u mě tímhle filmem pěkně posral. Nehledě na to, že do jindy statické struktury detektiv-případ vnesl dynamiku vzájemného ovlivňování a proměny. Undergroundovou homosexuální scénu prezentuje jako předpeklí a Al Pacinova postava do konce úplně vyprázdní a stane se z ní nikoli nádoba hříchu, ale prázdná nádoba pro hřích. V něčem je to úchvatné, ale pořád tu zůstává neprominutelně amorální exploatace. Jestli nějaký film může fungovat jako homofobní propaganda, pak toto je zářný exemplář. Ani ne tak hnus samotným obsahem, jako spíš záměrem vůbec točit takovéhle téma. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (14)

  • Film se inspiroval skutečnými vraždami homosexuálů, ke kterým došlo mezi roky 1962 a 1979 v New Yorku. (akisha)
  • Zpravodaj pro San Francisco Chronicle film označil za „lascivní, zvrácený film, který vás vtáhne do svého světa a naprosto vás udolá“. (Zetwenka)
  • Kontroverzní příběh vyvolal silnou vlnu nevole z řad homosexuálů. Mnozí z nich proti uvedení filmu pořádali rozsáhlé demonstrace, ale veřejnost jejich protesty ignorovala. (akisha)

Reklama

Reklama