poster

Labrador

  • Dánsko

    Labrador

  • slovenský

    Labrador

  • anglický

    Out of Bounds

Drama

Dánsko, 2011, 73 min

Producenti:

Thomas Heinesen
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hous.enka
    ***

    Nevím proč, ale z tohohle filmu mám "šedomodrý pocit" - jako by všechno v něm bylo šedomodré oblečení, obličeje, sníh, havrani, moře, karavan... všechno. Stella má velmi nepříjemný pohled a do poslední chvíle jsem nevěděla, o co jí vlastně jde. Oscar je takový primitivní sportovní žurnalista (heh, na koho jsem si to vzpomněla? :D)s telkou, co mu nahrává i gay porno. Všechno chce mít jasné, čisté, poskládané. A dojede na to. Tíživá atmosféra domu u moře a malého karavanu, kde je vlastně jen špinavá postel, na které se odehrávají samé ošklivé věci (scéna s Elvírou), drží herce a celý film pohromadě, ale konec mě trochu zarazil.(27.10.2013)

  • Matty
    ***

    Bergmanovsky strohá dekonstrukce (resp. destrukce) jednoho vztahu. Je v tom trocha Hodiny vlků i Náruživosti (pustý ostrov, malíř, těhotenství), ale sugestivnosti nebo psychologické hutnosti ani jednoho z uvedených filmů Aspöck ve svém debutu nedosahuje. Trojice hrdinů k sobě oproti původnímu záměru nenachází cestu, naopak se jeden druhému odcizují. Ostrovní izolace jim brání v úniku do soukromí, jehož ztráta vzhledem k prostorové blízkosti není jen virtuální (Oskar se projeví jako svědomitý novinář, když Nathanovi prozradí, že si ho „vygooglil“). Nemožnost někam si zalézt a být si chvíli jen pro sebe, nutí postavy ke konfrontaci. Šťourání se v nepoznané minulosti těch druhých vede k pochybám a nejistotě, k otázkám nepříjemným, ale pro zdravě fungující vztah důležitým. Situace „jedna žena mezi dvěma muži“ není využívána primárně k thrillerovému generování napěti, které se může kdykoli zlomit do fyzické agrese (jako v Noži ve vodě nebo Stresu ve třech). Jde více o psychologickou hru na důvěru, v níž je postupně znejasňováno zpočátku poměrně jasné rozvržení sil. Právě v nepolevující nejistotě, jaká je skutečná povaha vztahů mezi postavami, a částečně i ve zpochybnění tradičního (stereotypního) genderového rozdělení moci, spočívá hlavní a zřejmě i jediné ozvláštnění již poměrně zevšednělého trojúhelníkového schématu. Formálně film nic nápaditého nenabízí: „amatérské“ zoomování jako v home videu působí vedle artově melancholických záběrů krajiny především rušivé, střídání velkých exteriérových celků s detaily ze stísněných interiérů je spíše náhodné, než aby dynamizovalo vyprávění, a pokud mi něco neuniklo, o měnících se vztazích mezi postavami moc nevypovídaly ani kompozice záběrů. Jediný významný (neživý) prvek mizanscény, jehož smysl si musíte odvodit sami, má Stella jakoby mimoděk po celou dobu na uších, což dobře vypovídá o celém filmu. Není plytký, ale ani nedokáže nabídnout: a) pádný důvod, proč v něm kdovíjakou hloubku hledat, b) adekvátní odměnu pro ty, kdo se do onoho hledání pustí. 60%(1.3.2013)

  • ivanlaris
    **

    Strata času. Ešteže to má iba niečoho málo cez 1 hodinu.(2.9.2012)

  • Master19
    ****

    Na pozadí úchvatné scenérie severského ostrova se odehrává konverzační (ono se tu tedy více nenamluví, než namluví) "drama", které vlastně není ani moc dramatické. Tři lidi a pejsek a vystačí to na pěknou podívanou, možná proto, že mě takové filmy baví.(17.1.2015)

  • noriaki
    ***

    Nenadchne, neurazí, ani dojem nezanechá. Až na jednu silnou scénu je Labrador poklidné, psychologické drama, které si tohle označení snad ani nezaslouží. Přitom všechno směřovalo k silně konfliktnímu ději, a hutné atmosféře podezíravé paranoie. Těžko říct kde se stala chyba, možná film doplatil na nezkušenost režiséra. Slibná zápletka nebyla jak se patří rozvinuta, a psychologie postav měla jít mnohem více do hloubky. I tak se dá bohužel konstatovat, že i severský průměr je pořád opravdovější a světovější snímek, než česká špička.(9.7.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace