Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    *****

    Cruise je prostě fenomén. Hezoun z osmedsátek, který si ale vybírá hlavně kvalitní projekty, takže neskončil jak ostatní, kdepak je dnes třeba Eddie Murphy. U tohohle filmu občas zaskřípe logika či míra nadsázky, ale je to kvalitní snímek o agentovi, nasazený do kin v čas čekání na nového Bonda, takže ukojil aspoň trošku náš hlad. Christophera McQuarrieho by se měl Tom fakt držet!! 90%.(31.8.2015)

  • xxmartinxx
    ***

    Tom Cruise prostě potřebuje dokázat, že i v padesáti uběhne víc, doskočí dál a o pojmu "kaskadér" si myslí, že označuje zavlažovací systém, tak moc mu je vzdálený. A ano - určitě je obdivuhodné jeho nasazení. Jenže jinak je tenhle film alespoň pro mě ukrutná nuda. Předně proto, že v něm nedokážu cítit napětí, když se hrdina vybourá na motorce v plné rychlosti, aniž by měl škrábanec, pod vodou vydrží deset minut a z metru ho netrefí patnáct samopalů. Já chápu, že akční žánr je co do realističnosti ohebný a v Mission: Impossible to určitě platí dvojnásob, ale když tu šíleně nepřehlednou akční scénu, absurdní zvraty a posuny v ději založené na náhodách korunuje nedefinovaná nesmrtelnost a všehoschopnost hrdinů, tak už vážně nevím, na co se tu mám soustředit a co tu má u mě vyvolávat zájem o průběh. M:I je beze vší pochybnosti film uspokojující pro cílové publikum - nejde ho odsoudit jako špatně odvedenou práci. Cítím z něj maximální "poctivost" amerického blockbusteru v plné síle a mnoho diváků to po právu ocení. Pokud ale dopředu neodpovídá vašim preferencím, těžko si vás nakloní. Nebo aspoň nevím čím. Takže hodnotím nízko, ale beru to jako mojí věc - jiným hodnocením asi i rozumím a kdyby to mělo o půl hodiny míň, asi bych byl o dost smířlivější. 3 a skoro půl(29.7.2015)

  • Arx
    ****

    S prohlášením, že jde o nejlepší díl celé série bych byl opatrnější. Za mě stále vede první díl, který měl svoje kouzlo a přišel mi trošku "jiný" v lepším slova smyslu, než ostatní běžné akční filmy. Každopádně jde o velice nadprůměrný počin, který i přes na můj vkus dlouhou stopáž nenudí a má divákovi stále co nabídnout. Cruise opět ve skvělé formě, doplněný dalšími hvězdnými hereckými výkony v podání Simona Pegga nebo krásné Rebeccy Ferguson, kterou si postupem času prostě musíte zamilovat. Honička na motorkách je opravdu TOP!!! Doporučuji určitě zajít do kina. 85%(5.8.2015)

  • TeeAge
    ****

    Rogue Nation je skvelou syntézou staromódnych akčných klasík a moderných postupov. Pomalšie tempo mi vyslovene lahodilo, namiesto zbesilých sekvencií McQuarrie naservíroval ťažkotonážne a pritom elegantné pasáže, ktorým jednoznačne kraluje naháňačka motoriek a bavoráku. Tom je v skvelej forme, Renner-Pegg-Baldwin precízne a hlavne, i vtipne sekundujú. MI5 má všetko, čo od Áčkovej žánrovky čakám, hlavne ak má najpodarenejšiu zákulisnú scénu v historií spracovaní Pucciniho Turandot :) Ps: V Cinestaru na Andělu už dávno nebol tak dobre vyladený zvuk, výrazne to prospelo zážitku! 80% | CineStar Anděl Praha, 29.7.2015 |(30.7.2015)

  • Matty
    *****

    „Good luck!“ Postmoderně sebeuvědomělá vysokooktanová špionážní akce se široko daleko nejlepšími akčními scénami, vtahujícím vyprávěním, hodně nepříjemným záporákem, velmi příjemnou ženskou postavou (vzhledem i jednáním) a množstvím nostalgických aluzí na seriál (kde se poprvé objevil Syndikát) i předchozí filmy (Moskva, králičí packa, motorky, zmínka o infiltraci do centrály CIA). Spokojeni by tak teoreticky měli být diváci, kteří za nejlepší z dosavadních dílů série považovali libovolný z předchozích čtyř. ___ Přes víceméně epizodickou strukturu je film semknutý nejen na úrovni menších dějových bloků, ale i díky jejich provázání. McQuarrie pro větší přehlednost neustále opakuje a do nových kontextů zasazuje klíčové informace, neztrácí ze zřetele ústřední téma osudovosti a náhody, díky němuž jsou některá rozhodnutí Hunta a Loana ospravedlnitelná (je snazší odpustit množství náhod filmu, který nahodilost osudu tematizuje), a nezapomíná, že natáčí akci týmovou, nikoli sólovou. Vztahy mezi členy týmu, ztrácení a získávání důvěry mezi nimi, nahrazují běžnou romantickou vztahovou linii, které se film k mé velké radosti dokázal zcela vyvarovat. (Postavě neohrožené dvojité/trojité agentky by podlehnutí Huntovu živočišnému charismatu pouze ubralo na věrohodnosti.) Skoro všechny akční scény jsou dynamizovány prostříháváním mezi více postavami a Hunt se opakovaně ocitá v situacích, z nichž by bez cizí pomoci ve zdraví nevyváznul. Sjednocení týmu zhruba v polovině filmu, kdy všichni čtyři poprvé sedí u jednoho stolu, je přitom klíčovým bodem obratu. Dochází k žánrovému posunu od „exotického“ akčního dobrodružství směrem ke špionážnímu thrilleru, čemuž odpovídá i změna barevného tónu (teplé barvy jsou vystřídány chladnými). Nadále sice jde hlavně o získávání a vyhodnocování informací, jenom už ne tak adrenalinovými cestami. ___ Potěšující zpestření v záplavě hlučných a rychle stříhaných akčních scén je také McQuarrieho pojetí akce. Scény jsou relativně přehledné, díky natáčení „naživo“ velmi fyzické a silný pocit nebezpečí vyvolávající (ta potápěčská si svou intenzitou nezadá s některými momenty z Gravitace) a znamenitě pracují také se střídáním delších a kratších záběrů, hluku a ticha. Každá z akčních sekvencí má mimo to vlastní vývojový vzorec a zároveň posouvá hlavní vyprávění (pověst IMF, dopadení Loana). ___ Kromě rozehřívací funkce plní parádně vygradovaná předtitulková akce úlohu posledního hřebíku do rakve IMF. Následující dvě velké akce jsou nejprve po vzoru seriálových epizod samostatně uvedeny (klasická hudba u Benjiho hrajícího na Xboxu předjímá scénu v opeře, Ilsino potápění v bazénu pak Huntovu podvodní misi) a každá z nich je strhující díky odlišnému způsobu distribuce informací. V prvním případě víme stejně málo jako hrdinové, a následně jsme stejně tolik jako oni překvapeni. Ve druhém je nám naopak plán dopředu podrobně vyložen a napjatě čekáme, kdy a jak moc se zvrtne. Třetí výraznou ukázkou chytré práce s diváckým očekáváním a nespolehlivým (resp. vše důležité neříkajícím) vyprávěním je akce v Londýně, naznačující nám, že víme více než některé postavy (Brandtův telefonát), aby se vzápětí ukázalo, že jsme ve skutečnosti byli navedeni na falešnou stopu. K obezřetnosti vůči tomu, co vidíme, co slyšíme a co si z toho na základě znalosti klasických vyprávěcích norem vyvodíme, jsme přitom vedeni již od vtipné scény na Kubě, která je Kubou jen napůl. ___ Podstatnou část zápletky můžeme vnímat jako jeden velký MacGuffin, jenž postavy akorát svádí z cesty vedoucí rovnou k cíli. Ale podobně jako třetí díl, i Rogue Nation je akčním filmem o akčních filmech, který na konstrukci nesoucí jeho akční scény sám upozorňuje. Ví, že my víme. Zná pravidla hry stejně dobře jako diváci a proto je uzpůsobuje vlastním potřebám a nebojí se od nich ani výrazně odklonit (zklidnění tempa a „multiplikace“ padouchů ve druhé polovině). Pro nás je ovšem podstatné, stejně jako u Hitchcockových filmů (se srovnatelně nepravděpodobným zápletkami), nakolik je tato hra s pravidly zábavná a napínavá. Za sebe mohu napsat, že maximálně. Apendix: Čtvrt hvězdičky k dobru za režisérův (kameramanův?) fetiš na dámské nohy a boty. 90%(30.7.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace