Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je zastřelen fotograf Daniel Marchand, podezření okamžitě padá na dvě ženy – Edith, dceru ropného magnáta Kellermana, a Madeleine Lariviere, současnou manželku Edithina bývalého manžela Pierra. Třetí podezřelou se stává druhá Kellermanova dcera Daphne, s níž Marchand krátce před smrtí nafotil sérii odvážných fotografií. Bohatý průmyslník Kellerman se snaží chránit rodinnou pověst a svého zetě Pierra nutí k poskytnutí falešného alibi pro dceru Daphne. Ani hvězdné obsazení, jemuž dominují vycházející hvězdy Annie Girardot nebo Philippe Noiret, nezajistilo velký úspěch snahám režiséra Jeana Delannoye uplatnit se v jiném než historickém žánru, v němž dosud sklízel jen úspěch. Film měl premiéru 4. října 1961 a návštěvnost přesahující jeden milión diváků v kinech byla ve své době spíše jen průměrným výsledkem. Ještě před premiérou uspořádal producent Robert Dorfman reklamní projekci, v níž film prezentoval autorům detektivek, právníkům i kriminalistům. Těsně před rozuzlením nechal promítání zastavit a mezi publikem uspořádal diskuzi o možných závěrech příběhu. Ani tento nevšední reklamní trik však filmu nezajistil zvláštní pozici v Delannoyově bohaté filmografii. (argenson)

(více)

Recenze (2)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Nebýt zdejšího obsahu, ani by mě nenapadlo, že Jean Delannoy býval v první řadě úspěšným režisérem historického žánru. Dosud jsem od něj viděl pouze tři známé krimi filmy s Jeanem Gabinem (z toho 2x coby legendárním Maigretem) a tentokrát je to zase Delannoyova málo známá kriminálka bez Gabina. Oproti režisérovým „maigretovským“ filmům nejde o klasickou krimi, jako spíše o takový „hitchockovský“ psychothriller na pozadí zločinu. Hitchcockovy thrillery mi žel Le rendez-vous pocitově připomíná i v tom negativním smyslu: roztěkaný a utahaný děj plný spletitých vztahů, který se dlouho rozjíždí bez atmosféry, dost mě unavil a dokázal několikrát strhnout, až když se po velmi dlouhé době zápletka konečně obrátí. Do jedné z hlavních rolí si Delannoy zvolil Annie Girardotovou, ale narozdíl od předchozího kousku Maigret klade past jí podruhé neobdařil tolik zajímavou rolí. Kdo mě dokázal zaujat i s jistou fascinací, byl Philippe Noiret, byť na Noireta v roli inspektora si zde člověk musí počkat dobrou hodinu, stejně jako na tu vraždu. 65% ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

4,5 Občas se opravdu zadaří a narazím na zapomenutý klenot. Skvěle obsazený film se rozjíždí celkem pomalu, první hodina se může zdát taková neslaná nemastná, ale druhá hodina je totálně strhující. Skvělá atmosféra, herecké obsazení i překvapivý závěr. ()

Reklama

Reklama