poster

Donšajni

  • Česko

    Sukničkáři

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Donšajni

Komedie / Hudební

Česko, 2013, 100 min

Režie:

Jiří Menzel

Kamera:

Jaromír Šofr

Hrají:

Jan Hartl, Libuše Šafránková, Martin Huba, Ivana Chýlková, Jiřina Jirásková, Lucie Juránková, Anna Klamo, Jan Mikušek, Jiří Hájek, Emílie Řezáčová, Jan Jiráň, Marie Málková, Jan Hnyk, Václav Kopta, Andrea Vavrušová, Eva Josefíková, Martina Kociánová, Emma Smetana, Jiří Plachý ml., Jiří Maria Sieber, Jaromír Hanzlík, Václav Jílek, Martin Davídek, Stanislav Hýbler, Michal Hajdů, Tereza Antony, Jaroslav Milfajt, Simona Vrbická, Arnošt Goldflam, Gabriela Partyšová, Taťána Kuchařová, Eva Novotná, Edita Viskotová, Jana Wallingerová, Lucie Silkenová, Markéta Panská, Liana Sass, Andrea Krausová, Marian Mičjar, Světlana Patáková Boučková, Hana Císařová, Jan Drnek, Radim Hladík ml., Julie Skládalová, Rudolf Mašata, Richard Mašata, Bára Fleischhansová, Emma Karpeles, Vojta Vovesný, Františka Koptová, Jana Koptová, Filip Loffelmann, Anna Peclová, Karel Smeykal, Romana Belešová, Patricie Kožlejová, Radek Kašpar, Petr Ptáček, Lukáš Šulc, Martha Olšrová, Petra Leligdonová, Tereza Prejzková, Alžběta Šípková, Adéla Šimanová, Monika Benešová, Anna Fouani, Veronika Kohoutová, Josef Brindzák, Tomáš Bartůněk, Václav Cikánek, Radek Krejčí, Ivana Lotterová, Petr Sovič, Marek Krásný, Bedřich Bohuslav, Aleš Horálek, Jiří Žaloudek, Jana Vaněčková, Edita Skřivánková, Jiří Zlatohlávek, Jiří Ševčík, Miroslav Kopta, Aleš Cihlář, Josef Škrleta, Rudolf Hejl, Lukáš Oudys
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PinokKio
    *

    "Dobrý film musí končit svatbou!" Pane Menzel, fandíte si. Dobrý je totiž za tři, kdežto Donšajni sotva za jednu a to ještě dost uslintanou hvězdičku. Chápu, že ke stáru láska prochází žaludem, ale příště prosím raději při přemýšlení ruce na deku, ať se za váš další film nemusím stydět, obzvlášť pokud ho některý ignorant opětovně bude mít chuť nominovat na Oscara ..(1.2.2014)

  • liborek_
    *

    Proč mám pocit, že jediným důvodem pro vznik filmu byla režisérova touha vidět na place spoustu krásných mladých živých nahých holek..? Proč mám pocit, že Donšajni mají být režisérovou masturbační inspirací, podobnou té "Rusalkové" Menzelova filmového alter ega v podání Jana Hartla..? Jiný smysl ne a ne nalézti. Celý námět na mě působí jen jako vata, která má ospravedlnit právě tu samoúčelnou nahotu pro režisérovo potěšení. Je to žánrově roztříštěná směsice frašky, 15 let opožděné morality (kritizující dravý kapitalismus a neschopnost úřadů), operní variace na Americkou noc a sentimentální tragikomedie s vyloženě trapnými prvky a průhlednými pointami. Když začne být film v nějakém okamžiku zajímavý (z 99% zásluhou geniální hudby), Menzel to okamžitě srazí nějakou "humornou" vsuvkou na úrovni... ano, na úrovni "lidového" Trošky (přirovnání k Mistru T. jsem zaznamenal několikrát už před zhlédnutím filmu a musím ho s hlubokým politováním potvrdit). V pasážích, které mají mít nějaký praktický charakter (např. jednání s policií), se film vzdaluje realitě světelnými roky a ve výsledku ta odtrženost není už ani směšná, je spíše politováníhodná. Některé herecké výkony (zejména představitelů policajtů) jsou vyloženě špatné a film je koukatelný opravdu jen díky Šofrově kameře a nádherné hudbě. Donšajni nejsou omyl, to je umělecké harakiri.(30.9.2013)

  • milka
    odpad!

    Bylo mi smutno. Ani ne tak z toho, že česká kinematografie zase jednou spadla na úplné dno, na to už jsem zvyklý. Ale hlavně z toho, že tentokrát se k filmové žumpě dokopal samotný Menzel, a to ještě s velkou dávkou hrdosti a nepřiznané senility. Takovou upištěnou bezdějovou srágoru by jeden očekával spíše od kolegy Trošky.(16.11.2014)

  • hrona
    ****

    Mozartovo dílo mám zkrátka rád a to v jakékoliv podobě. Já si nemůžu pomoci, ale byl jsem nadšen, bavil jsem se od začátku do konce. Chápu, že to zde málo kdo skousne, protože je tam více jak 70% z textu převážně operní árie. Ovšem už jen samotný scénář smíchaný s počeštěným a upraveným libretem do vložených situací s dějem spojených, je velice obdivuhodný. A to že pan Menzel má slabost pro ženy, to mu ze srdce přeji. Za mě - velmi milé překvapení.(2.2.2014)

  • Snorlax
    *****

    Jsem naprosto konsternována. Klasický Menzelův film, který by si klidně mohl znovu zajít pro zlatého panáka a vzhledem k té konkurenci, kterou tam v roce 2013 měl, by ho určitě získal, zde mnozí hází na roveň se slátaninami Trošky. Nebudu pátrat proč, dejte si hamburger, zapijte ho colou a buďte cool. Menzelovu poetiku nepochopíte, ani se o to nesnažte. Pojmout operu s takovou nadsázkou, jako si dovolil pan Menzel, to chce jistou dávku odvahy, která se v Čechách neodpouští. A bohužel se zdá, že už se ani neodpouští, když se někdo nesnaží s hlavou potřenou Indulonou proniknout do rekta milovníkům hollywoodské produkce. Jiří Menzel natočil český film, snímek s jeho neotřelou poetikou, který jakoby vypadl z pera Hrabalova. A tento český film zůstal Čechy nepochopen. Přála bych těm, kteří dali tomuto filmu odpad, aby měli jednou možnost pochopit, v čem je síla tohoto snímku. A aby je potom neufackovala hanba.(22.3.2014)

  • - "Donšajn" je počeštěnou verzí španělského Dona Juana a italského Dona Giovanniho. (Olík)

  • - Donšajni byl vybrán jako zástupce českého filmu, který se ucházek o Oscara v sekci cizojazyčný film. Původně to měl být Hořící keř (2013), ale nesplnil požadavky kvůli tomu, že byl původně udělán jako tří dílny seriál a později až jako celovečerní film. (Nifgai)

  • - Interiér sokolovny byl natočen v pražském Sokolu Strašnice, který režisér znal z mládí. (Untouchabl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace