Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: Ona

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (CinemArt)

(více)

Recenze (89)

emma53 

všechny recenze uživatele

Neskutečně dokonalé a přirozené výkony obou hlavních představitelů mě nadchly. Tam, kde bylo zapotřebí trochu melancholie, našla jsem jí. Tam, kde bylo zapotřebí kýbl smutku a beznaděje, viděla jsem ho jasně. Tam, kde byl na místě smích a štěstí, smála jsem a byla šťastná s nimi. Konec jsem si už doladila po svém a to bylo asi i úmyslem Neda Bensona. Díky za velmi dobře odvedenou filmařinu a za bezchybnou hereckou podívanou. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Ned Benson | Hudba: Son Lux | Distribúcia: The Weinstein Company | Štúdio: Division Films, Dreambridge Films, Myriad Pictures, Unison Films | Rozpočet: 3 milióny $ | Tržby: 985,007 $ | Ocenenia: Spolu - 3 nominácie || Kriste na nebi! Keď sa už autor rozhodne, že chce rozdeliť svoju filmovú predstavu na dva snímky, tak ať sú sakra odlišné!!! Tých pár scén a pár detailov, ktoré boli iné a vyjadrovali odlyšné vnímanie ženy a muža, boli len esenciálnou odlyšnosťou, ktoré nedodávali žiaden zmysel pre samostatné filmy. Z môjho uhlu pohľadu je to veľmi nepodarený experiment, ktorý je zaujímavejší svojími dvoma názvamy, než samotným obsahom. Totálna nuda. 2 len pre to, pretože je asi umenie natočiť to isté, ale so záberom na inú postavu... 30% | Atlas Praha, 7.11.2014 | ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Její verze je emocionální a bolestná o hledání sebe sama a směru, jakým se má vydat člověk, kterého zahnaly do kouta jeho vlastní pocity. [MFFKV 2014] ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Systematické, herecky dobře obsazené a pevně vedené. Eleanor Rigby nabízí tradiční příběh o velké ztrátě a hledání sebe sama se všemi překážkami a peripetiemi, které se v normálním životě nabízí. Bez sentimentu, s ruční kamerou a naprosto minimální zvukovou mixáží. Zřejmě jen s potřebnou výbavičkou lze naplno docenit rozostřené zvuky ulice apod. Téměř žádná hudba, zato v pravé chvíli roztřelí ticho trip-hopový frajer Son Lux (emocionální hroty). Představoval bych si větší tlačení na pilu a rychlější děj, nicméně uvidíme co přinesou další dva díly, možná jako celek to bude výrazně lepší. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Předně musím poděkovat plzeňskému Filmovému klubu, že promítl Jeho a Ji v jeden večer hned po sobě. Být mezi filmy nějaký větší rozestup, asi bych je nehodnotil tak, jak hodnotím. Zmizení Eleanor Rigbyové je perfektně propracované romantické drama s velmi uvěřitelnými výkony, působivě tichou atmosférou a poměrně nečekaně se vyvíjejícím příběhem, který si s odhalováním různých důležitých věcí sice dává na čas, ale nevleče se a nenudí.___Druhý film Ona se mi líbil asi o něco více než On. Jenže kdybych Jeho neviděl před Ní, Ji bych si dost pravděpodobně tolik nevychutnal. Spousta děje by mi scházela. Před scenáristou a režisérem nicméně smekám klobouk. Ten jiný pohled na stejnou věc je nesmírně osvěžující nápad a z chladné Eleanor, která v Něm zkrátka bůhvíproč a bůhvíkam zmizela, se díky tomu stala Eleanor úplně jiná, křehká, tápající a hledající, kterou už není problém pochopit. Oporu hledá v rodině (úžasní William Hurt a Isabelle Huppert) a tím, kým byl v Jeho příběhu Conorův otec, je tentokrát profesorka Friedmanová v podání Violy Davis. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Narozdiel od (pre mňa nudného a chladného) Him dokáže jej verzia stáť na vlastných nohách, pretože je emotívnejšia, zaujímavejšia a Jessica Chastain je dokonalá. Výborná vec robiaca spätne lepšie filmy z Him aj Them. Ale aj tak sa neviem zbaviť dojmu, že najlepšie by bolo, keby vznikol iba Them natiahnutých o nejakých 20 minút ( tie scény tam sú). Možno by projekt prišiel o svoju unikátnosť ale dostali by sme jeden z vrcholov žánru. ()

Rosaviva 

všechny recenze uživatele

Asi jsem čekala něco jiného, nebo aspoň film, kde se za těch 100 minut něco stane. Jenže nestalo. Ještě štěstí, že tam byla alespoň ta Viola Davis, jinak bych se unudila. Jeho verzi asi vynechám. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Ač by to mělo být (vzhledem k mému pohlaví) přesně naopak, JEJÍ verze (viděna jako druhá) se mi zamlouvala daleko méně než JEHO (viděna jako první). Jistě, pořád je tu jistá pravděpodobnost, že zapracovalo ono ošemetné "to je lepší, to jsem viděla první", ale nemyslím si, že by změna pořadí, v jakém jsem filmy zhlédla, v tomto konkrétním případě něco změnila. Zatímco "HIM" působí citlivěji, srozumitelněji a tak nějak celistvěji (tj. klidně by mohl existovat i jako samostatný film), "HER" je nekonzistentní, sobecká a chladná záležitost (a jako samostatný film si ji neumím představit). I když si uvědomuji, že vynášení soudů nad chováním hlavních protagonistů nemusí být úplně fér (byl nám ostatně zatajen celý půlrok od oné tragédie), míra empatie z mé stany se u Conora blížila stu procent, kdežto u Eleanor se po většinu času pohybovala spíše v záporných číslech... Velkou neznámou jsou pro mě "THEM" - přinášejí něco nového nebo se jedná o pouhý výcuc z obou filmů? Asi to budu muset časem zjistit.;-) ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Nemôžem si pomôcť, ale čakal som viac. Ústredná zápletka okolo páru má síce hlavu a pätu a páčila sa mi aj konštrukcia dejovej linky, no jej náplň ma trochu uspávala - hrozné mdlé a nevýrazné. Priemer. 60/100 ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

"Tragedies are like foreign countries, we never know how to behave towards the natives.." Silně emocionální snímek o neštěstí, samotě, tichu, útěku, zbabělosti...touze, vztahu... Postavy se ztrácejí uprostřed života, předstírají, žijí i nežijí, nacházejí se, ztrácejí, chtějí se pohnout dál, i když to nejde. Z počátečního ticha, zastření, odstupu jeden od druhého, se postavy pomalu, často zmateně a nerozvážně, přibližují, otevírají až k naprosté otevřenosti, ať jde o matku Eleanor, jejího otce, nebo naprosto dokonalou vedoucí semináře. Nedýcháte, stáváte se postavami, toužíte i nechcete být v příběhu s nimi, až vám, stejně jako jejich nejbližším, utečou daleko... Je to sladký, srdíčkový, zamilovaný, ale bez patosu, přehrávání a hollywoodských klíšé...spíš naopak...pohlcující, reálné a neskutečně silné. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Neviem, či som mal najskôr pozerať jeho, alebo ju, rozhodol som sa pre ňu a mám dojem, že hodnotiť tento projekt samostatne nie je najlepší nápad. Ak by si človek vopred neprečítal, o čom to je, tak by to vo filme zisťoval iba postupne. Je to napísané a nakrútené zrejme presne tak, ako Benson chcel, a samozrejme aj zahrané, ale to docením asi až po oboch filmoch spätne. Okrem Chastain dostanú skvelé príležitosti sa predviesť aj Davis a Hurt, málo priestou dostali McAvoy (to má ale vzhľadom na charakter projektu opodstatnenie) a prekvapivo aj Huppert. ()

Dalda 

všechny recenze uživatele

Tento snímek je, jakožto romantický film, svým zpracováním velmi originální a nemá v sobě klišé, která jsou v současných romantických filmech tak běžná. Oboum filmům (On a Ona) se skvěle podařilo splnit hlavní cíl - vylíčit stejný příběh a stejné události z odlišných pohledů dvou osob. Přišlo mi, že tento díl je nejspíše lepší vidět až jako druhý (až po filmu On), protože jinak by velká část příběhu zůstala nejasná. Každopádně je nutné vidět oba díly. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Druhá půlka dvojfilmu The Disappearance of Eleanor Rigby, a to z pohledu Eleanory (Jessica Chastain). Její zhlédnutí mi nepřineslo žádné rozuzlení (hlavně co se týká formy). I když mi JEJÍ verze přišla o něco lepší, stejně nevidím v tomto konceptu žádný hlubší význam či smysl. Beru to tak, že oba snímky by měl divák zhlédnout za sebou (což jsem udělal), ale vedlo to jedině k tomu, že u stejných scén (ač se v některých detailech lišily) jsem se většinou po chvíli nudil. Ale jak už jsem zmínil v předchozím komentáři, herecké výkony jsou na tak vysoké úrovni (v této "verzi" bych vyzdvihl ještě skvělou Violu Davis), že i tak oba filmy stojí za zhlédnutí, už pro jejich zvláštní chladnou atmosféru. All the lonely people... Where do they all belong? ()

tukomaster 

všechny recenze uživatele

Pro mě perfektní drama zachycující rozpad jednoho vztahu. Ani u jedné verze se nedá říci, že by byla chladnější, dojemnější, osobitější etc. než druhá. Oba filmy krásně zachycují odlišnosti mezi mužem a ženou, nejen co se týká srovnávání se se situací, ale i to kým se obklopují a jaký mají vztah se svou rodinou. Hlavní trik takto rozděleného filmu nastává při společných scénách, které si každý z nich pamatuje jinak. Subjektivnost postav je pak zachycena i výběrem scén(Ona začíná tam, kde už je Jeho příběh dávno rozběhnutý). Nejzajímavějším rozdílem pro mě bylo to, že zatímco Ona vzpomínala, v její verzi jsou tak přítomny flashbacky, tak On se snažil minulost potlačit a jakékoliv vzpomínání je u něj vyloučeno. Herecký koncert a výborná hudba. 90% PS: Skoro by mě i lákalo z toho udělat seriál a zachytit pohled i vedlejších postav. Hlavně profesorka by mě dost zajímala. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Pročítám si komentáře a ženy kritizují pohled ženy, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská verze příběhu. Muži naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy. ()

LoLaa 

všechny recenze uživatele

Nedokážu se rozhodnout, jaká z obou verzí se mi líbila více. První jsem zhlédla tu jeho, poté její (a v tomto pořadí to asi byla dobrá volba). Každá mě zaujala v něčem jiném, obě do sebe zapadaly a přinesly něco nového do každé scény. Takové rozdělení snímku na 2 části není vůbec špatný nápad, i u mnoha jiných filmů by se hodila ještě další verze, aby to divák vše viděl i z druhé strany. Časem se chci určitě ještě podívat na verzi společnou. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Je zcela nutné a žádoucí vidět Eleanor v pořadí "On->Ona". V jiném pořadí či počtu snímků je zážitek a prožitek sotva poloviční. Ideální je podle mého taky minimálně několikadenní pauza mezi oběma filmy. Pokud splníte všechny předešlé podmínky, vystavujete se pravděpodobnosti, že vás při závěrečných "Ona" titulcích zaplaví vskutku zajímavý pocit a zážitek. Eleanor má totiž svůj film zcela ve své moci a je emocionálně mnohem silnější, než "On". Navíc má v rukou osvědčené trumfy v podobě finálních kousků skládačky, kterou tolik chcete dokončit. A když jí dokončíte, zjistíte, že víc než výslednou podobu, jste si vlastně užili ten průběh, který vás k ní dovedl. 8/10 ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Z chaoticky rozházených střípků postupně skládáme tragický příběh mladého manželství. Oporou filmu jsou dobré herecké výkony, slabinou, že na dva filmy je příliš málo děje. Mužovo podání je logičtější, ona se chová zmateně. Zatímco muž tedy zastupuje rozum, manželka emoce. Nemám příliš v lásce filmy, které takto rigidně rozdělují svět na mužský a ženský. ()

Thomick 

všechny recenze uživatele

Její verze je rozhodně lepší a nejspíš by i líp fungovala jako solo film. Je přístupnější a tak akorát odlehčená; plus se mi líbila i symbolika kurzu Teorie identity. Bohužel, tu jednu (klíčovou) scénu v autě se uspokojivě nepodařilo napsat ani napodruhý, a proto s hodnocenim nikam vejš zkrátka nepáchnu. Tak snad někdy příště... ()

Reklama

Reklama