Reklama

Reklama

Oskar

Trailer

Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život... Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Louis de Funès zde opět předvádí neskutečné grimasy a gesta. V této roli působí, že se doslova vyžívá. Ale v které ne, že? Příběhově se mi Oscar také líbí. Děj je komornější, postav poměrně málo, prostředí je omezeno takřka výhradně na Funèsovu vilu, maximálně prostor před ní. Zápletka je zajímavá a eskapády kolem kufříků dokáží pobavit. Při srovnání s verzí se S. Stallonem jsem na obdobném dojmu. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Zřejmě ta nejšílenější a nejstřeštěnější komedie, kterou jsem viděl (s Funésem určitě). Jednoduchý děj, značně zamotaná zápletka, nedorozumnění, jeden dům a především Louis De Funés a jeho neskutečná kreace. Nedokáži posoudit, která Funésovka je nejlepší (sice jsem někde napsal že "Velký flám", ale není to tak jednoznačné), protože jeho nejlepší kousky jsou tak nějak srovnatelné. Ale musím říci, že "Oskar" je zřejmě komedie, ve které podal Louis de Funés nejlepší výkon. ()

Reklama

Zagros 

všechny recenze uživatele

Louis de Funes je prostě úžasný a pokud dostane roli, která mu je šitá na míru, exceluje a dokáže utáhnout klidně sám celý film. Ostatní mu jen sekundují a po skončení filmů si je vlastně ani nedokáži vybavit. To je pro mě trochu problém, ke skvělému filmu bych chtěl i skvělé vedlejší role. Například Senzační prázdniny jsou mnohem lepší. Navíc konec bohužel sklouzne na úroveň komedie dell'arte, která bývá vždy podobně překombinovaná a přespříliš ukecaná, což není můj šálek čaje. Přesto jsem se dobře pobavil a jako výtečné odreagování mohu jen doporučit, ale na nic víc to není. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Louis de Funés a Oskar - herec a hra, kteří se navzájem proslavili. A došlo k tomu víceméně náhodou. Hru Oskar psal dramatik Claude Magnier na tělo Pierrovi Mondymu (seržant Choudard ze Sedmé roty), který později s Funésem chvíli alternoval. Ale Mondy byl časově zanaprázdněný jinde. Funés byl povolán pouze jako záskok a se hrou byl vyslán po francouzských koloniích, kde sklidil fenomenální úspěch. (Psal se rok 1959). Poté se Oskar s ještě většími ovacemi začal hrát v Paříži a to až do chvíle, kdy začal Louis vystupovat v divadelní komedii Roberta Dhéryho Velký valčík. (Nějaký čas s Funésem alternoval buď zmiňovaný Mondy nebo herec Fred Pasquali.) Od roku 1971 ho ovšem ještě další dva roky hrál s obrovským úspěchem a prezident Pompidou si vyžádal speciální představení v Elysejském paláci. Louisovi partneři se ovšem měnili: Christiana Martina ztvárnili i Jean - Paul Belmondo (!), Jean - Pierre Cassel a Louisův syn Oliver. Zůstaly vlastně jen Claude Gensacová a Maria Pacomeová, které celá léta alternovaly Funésovu manželku a Mario David jako Barnierův masér. Příprava filmové verze trvala dobrých 5 let. Martina tu hraje Claude Rich, který kupodivu měl být prvním představitelem této role na divadle, ale režisér ho po několika zkouškách vyhodil a na jeho místo přišel Belmondo. No nevím jak vypadala verze divadelní, každopádně ta filmová nedopadla špatně. Já jsem ji viděl jako poslední film s Funésem v hlavní roli, který byl tady distribuován a byl jsem trochu jeho předchozími filmy zmlsán, každopádně i tak jsem se slušně pobavil. Paul Préboist je králem malých rolí... ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

MŮJ KUFŘÍK. Ve skutečnosti tato velká kufříkovská story pochází původně z divadla a to  už z konce padesatých letech, kdy s ni Louis de Funés (ještě před dobou své největší slávy) na divadelních prknech slavil svůj  první  velký úspěch. V době jeho největší popularity na dávný úspěch navázal obnovenou premiérou a reprízami na začátku 70.let a v 60.letech tímto filmovým zpracováním. Jak moc je převedení divadelní hry na filmové plátno režisérem Edoardem Molinarem  invečně zpracované moc posoudit neumím. Divadelní original jsem až na krátké kolující náhravky na YT nikdy neviděl a dneska už ani nikdy neuvidím. Takhle mám k dispozici jen toto filmové zpracování. Úvodní půlhodinka plná rozvinutých dialogů mezi Louisem de Funésem a Claudem Richem je možná trochu zdlouhavá, ale i tak mají ty rozhovory mezi oběma herci různé generace svoje kouzlo.  A z nenápadného začátku  se s přibývající záměnami, informaceni a postavami rozjede velká jízda, která graduje až do samotného finále.  Ale i přesto se vtom pozorný divák snad neztratí  a vtip s záměnou kufříků je opakován jen rozumně tříkrát ve fazích překvapení, opakování průsvihu, pointa, takže nezačne být trapný.  Co se týče Louise de Funése, někdo může namítat, že je všude stejný. I já jsem měl někdy sklony se v jeho herectví šťourat a považovat jej občas za rutinní. Ale na druhou stranu mě i  tady (a možná hlavně tady) fascinuje, jak ve své typické roli podává neuvěřitelně energický výkon  s vynikajcí pohybovou a mimickou stránkou...A když za doprovodu rozsáhlé gestikulace a tance vyzívá svého maséra, ať otevře kufrík načež pak lítá po domě a vykřikuje,  že je blázen, tak to je prostě geniální a milovník bláznivého humoru musí mít z takového čísla radost.  Co teprve jeho legendární pantonimické zhroucení...za němého úžaslého sledování maséra, dcery a manželky. Nejen tady  je vidět, že film nestojí jen na rtuťovitém Funésovi. Všechny další významnější jsou perfektně napsané a sehrané karikatury. Dobrosrdečný masér trpící na nervy, oplývající opravdu početnou svalovinou, ale omezenou mozkovinou  v podání Mario Davida, vykutálený podvodníček vědátorského typu v podání Claude Richa, pohledná, ale poněkud na nervyjdoucí vzdorující dcera, natvrdlá manželka v podání Claude Gensac a samozřejmě vždycky vděčný přičmrnádač Paul Préboist jako sluha. To všechno jsou skvělé figurky, které s Funésem vytváří skvělou souhru a bez nich by to nebylo ono. Myslím si, že je Oskar skvělý případ staré dobré francouzské komedie, navíc komorního salónního typu. Zamrzí snad jen, že nikdy neuvidím excelovat Funése a Davida v divadelní verzi. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Exteriéry domu vo filme boli natočené vo vile Stein vo Vaucresson pri Paríži, interiéry sú čisto dekoratívne. (Arsenal83)
  • Exteriéry domu Bertranda Barniera (Louis de Funès) představovala Le Corbusierova vila Stein ve Vaucressonu nedaleko Paříže. Použité interiéry jsou ale čistě účelové a nesouvisí s Le Corbusierovou tvorbou. (Komiks)

Reklama

Reklama