Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

O filmu jsem slýchával samou chválu, takže se nemohlo stát, že by mé pozornosti unikl. Úvodních 10 minut a závěrečných 15 minut do svého hodnocení odmítám počítat. Chápu, že nějaký úvod to mít zkrátka muselo. Trošku mě mrzí, že byl tak neuvěřitelně nudný, ale vem to čert. Pro závěr mám taky pár slov. Je jich přesně šest. Co to do prdele mělo být? Lhal jsem, mám jich mnohem víc. Nevím, zda panu scénáristovi Richardovi D'Ovidiovi přišel vzhledem k předcházejícím minutám jako adekvátní a důstojné zakončení filmu. Mně, jako divákovi, ani vzdáleně. Ovšem to mezi úvodem a závěrem je něco neskutečného. Ano, je tam pár nelogických ,,detailů"(zdůrazňuji uvozovky). Sakra, zase jsem lhal. Ono jich není pár a nejsou to žádné detaily, a to ani detaily se zdůrazněnými uvozovkami. Jsou to obrovské chyby a je jich tam obrovská hromada. Je tu ovšem jedno velmi velké ALE. Veškeré nelogičnosti mi s velkým klidem kompenzuje naprosto nečekaný přísun napětí, vytvořeného symbiózou úžasného herectví a dechberoucího basového soundtracku, jehož tóny mi budou v hlavně doznívat až dlouho do noci. 4* ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Filmy Brada Andersona mám rád, jelikož si tenhle chlapík dokáže vybírat atraktivní témata a natočit je docela nekonvenční cestou. Platí to do jisté míry i pro Tísňovou linku - napětí funguje, forma občas zábleskově ozvláštňuje sledované výjevy a sem tam dokonce přijde závan nečekanosti. Globálně se ovšem jedná o standardní thrillerovou záležitost, která se v závěru nevyhne tradičním žánrovým přešlapům vůči inteligenci - policajtka pátrá po unesené dívce a extrémně nebezpečném vrahovi, přesto po nálezu jeho úkrytu nikoho nekontaktuje a sama vleze do jámy lvové - hele, to jako fakt? Opravdu? Vážně? ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

The Call se skládá ze všech technik kvalitního storybuildingu.. Postavy,zápletka, akce a napětí- všechny ingredience solidního thrilleru jsou zde smíchány dokonale. Halle Berry předvádí znamenitý herecký výkon,kterým dokazuje, že je bezpochyby kvalitní herečka. Tak dojemné, tak dechberoucí, tak stresující, tak napínavé a svěží! Real emotions are explored, real actions are taken, real words are spoken! 90% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Extrémně nenáročný thriller, který nenabízí nic, co už bychom v jiných filmech neviděli. Jeden šílený psychopat, unesená oběť a hrdinka, která se ji snaží najít. Přesto jsem si The Call užil - herci do svých rolí sednou a Brad Anderson umí v jednotlivých scénách vyvolat napětí, ačkoli divák stejně tuší, jak nakonec všechno dopadne. Film tedy rozhodně není ničím výjimečný, ale smilovat se jednou za čas nad obyčejnou napínavou thrillerovou jednohubkou a bez rýpavých výtek si ji užít ... proč ne. Fakt, že Anderson, který začínal s vynikajícím nezávislým hororem Session 9, nakonec skončil u takovéhle klasické hollywoodské komerce, je ale objektivně trochu smutný. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Když se Casey (Abigail Breslin) probudí v kufru, tak v autě hraje „Puttin' On The Ritz“ od Taco. (Duoscop)
  • V scéne, kde vtrhnú policajti do domu únoscu a rozprávajú sa s jeho ženou, je na stole možné vidieť figúrku generála z filmu Malí bojovníci (1998). (fefee)

Reklama

Reklama