poster

Tísňová linka

  • USA

    Call, The

  • Slovensko

    Tiesňová linka

Thriller / Krimi

USA, 2013, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PinokKio
    ***

    Dobrý den, tady Vladimír Čech z pořadu Chcete být milionářem. Dovolali jsme se správně na linku 911? Pomoc by od vás potřebovala jedna nesympatická vyplašená blondýnka. / A ku*va! Hele, tady Berry, teda Jordan. Jsem trošku ve stresu, ale OK. Vo co gou? / Ahoj, tady Casey. Potřebovala bych vědět, jestli mě ten roztomilej pán, co mě právě unesl, za Á vykuchá, za Bé vopíchá, za Cé sveze domů nebo za Dé všechno dohromady? A máme na odpověď jen hoďku a půl, tak si prosím tě pospěš. / Klid, Casey, bude to trošku nervák, ale my už se k té odpovědi s pomocí nějakých záchytných bodů a hromadou náhod určitě prokoušeme. Jo, a ve finále jedeme na půl ; )(4.8.2013)

  • Sarkastic
    ****

    Ta práce s napětím, dusnem, divákovým strachem o postavy a souznění s nimi, dále dynamické tempo, uvěřitelnost (třebas i zdánlivá)…Tísňová linka je po dlouhou dobu opravdu velmi kvalitním thrillerem, který dokáže publikum naprosto pohltit. Bohužel během posledních zhruba 10 minut začíná jít film pomalu ale jistě do kytek (na druhou stranu napínavá scéna se skříní ještě docela dává zapomenout na „poněkud“ zvláštní chování hlavní hrdinky), ovšem pak přijdou poslední cca 3 minuty, kdy už jde vyloženě o výsměch. Což mě dost mrzí, protože dementní a samoúčelný konec to zbytku snímku velmi kazí. Kvůli němu hodnotím pouze slušnými 4*.(5.10.2014)

  • Pilda17
    ****

    Na podobné téma několikrát viděný thriller, ale svým způsobem přesto originální. Nenáročné a přesto téměř dokonalé, což je pravda. Napětí nechybí a závěr celkem i překvapí. Psychopat sám závěr nečekal a on samotný byl nemile překvapen. Halle Berry v roli operátorky byla sympatická a role se k ní hodila. Nemám téměř co vytknout, ale přesto plný počet dát nemohu .. 8/10 = 89%(15.6.2013)

  • Matty
    ***

    Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70%(6.5.2013)

  • Madsbender
    **

    A veru že nie. A budem zlý. Všetko, o čo sa film snaží a čo ponúka - predstavenie fungovania call centra 911, napätie, emócie a brutalita - je jednostranné, samoúčelné a silené, a ponúka len jeden, nepríliš objektívny náhľad, a tak skresľuje realitu. Jediné, čoho sa snaží D'Ovidio dosiahnuť, je tlak na diváka, aby sa poddal "temným tónom mrazivého thrilleru", zaryl sa hlboko do sedadla v kinosále a nechal sa zmietať nervozitou a strachom o postavy až do úplného konca. To je síce všetko pekné, ale dej je zúfalo predvídateľný a tým pádom nudný. Halle Berry ma v hlavnej roli nijako nepresvedčila o svojich hereckých kvalitách, rovnako Abigail Breslin, a ostatní sú len vedľajšie figúrky. Aby toho nebolo málo, kamera sa miestami trasie viac ako zadné partie go-go tanečnice. Poslednou kvapkou je nepríliš podarený český dabing. Začína mi byť jasné, že Andersonove filmy stoja na čomkoľvek inom okrem jeho režisérskych kvalít - inak nechápem ako je možné, že na jednej strane dal vzniknúť Mechanikovi a spolupracoval na seriáloch ako Zločin, Impérium alebo Fringe, a na strane druhej stvoril nepríliš kvalitné záležitosti ako Alcatraz, Almost Human alebo práve Tiesňovú linku.(29.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace