poster

Tísňová linka

  • USA

    The Call

  • Slovensko

    Tiesňová linka

  • Velká Británie

    The Call

Thriller / Krimi

USA, 2013, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LIVINGDEAD
    *****

    Skvělý film, skvělé herecké výkony, napětí a ukápla mi i slza.... Trošku mne mrzí ten konec, já bych se tam se skalpelem vyřádil :-)(15.6.2013)

  • ajuska
    ***

    První půlka velice slušná, ale ta druhá to posílá k žánrovému průměru kopou klišé a idiotského chování hrdinů. Škoda, že nezůstalo víc u vykreslení práce lidí na tísňové lince, protože to bylo zajímavé i napínavé.(26.4.2015)

  • LiVentura
    ***

    Šokovala mě ta neschopnost americké policie včas se dosat na stopu během půlhodinové jízdy vozu s psychopatem a jeho unesenou obětí v kufru.. Jinak klasický klišovitý americký krimifilm.(2.11.2013)

  • Jordan
    **

    pri takýchto filmoch si vždy hovorím, do akej miery sú sponzorované a financované vládou spojených štátov, zbrojárskymi firmami a rôznymi korporáciami, lobbystickými skupinami atď.... tretia (alebo už neviemkoľká) vlna pseudo-feminizmu v hollywoodskej kinematografii tu nadobúda kolosálne rozmery, podhľad na halle berry v obtiahnutom tielku s vlajúcou americkou vlajkou na pozadí krásne dokazuje, do akej miery táto tendencia v hollywoode atrofovala od dôb sarah connorovej a ripleyovej... veľmi krátku, no ako-tak thrillerovo slušnú, napínavú, a aj keď neoriginálnu, no aspoň poctivú časť prenasledovania a vyšetrovania, trvajúcu od únosu v garáži po zistenie totožnosti páchateľa pochováva zvyšok scenára - príliš štandarný, klišéovitý a zahlcujúci sa nelogickosťami a schválnosťami... film tak ostáva iba skvostným dôkazom toho, že "trvalá" naozaj trvá a hičkoka už jakživ nikto neprekoná a aj to mlčanie jahniat bolo len jedno, v pamäti možno utkvie modrá push-upka abigail breslinovej, ale za to predsa nemusíme platiť šesť euro do kina, keď máme internet, no nie?(16.6.2013)

  • Matty
    ***

    Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70%(6.5.2013)

  • - V čase, keď na režisérskej stoličke sedel Joel Schumacher, bola Halle Berry obsadená do hlavnej úlohy. Po tom, čo ho nahradil Brad Anderson, z nej odstúpila, ale nakoniec sa predsa vrátila. (Cue1)

  • - Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)

  • - V době uvedení filmu se z hlediska produkce jednalo o nejvýdělečnějším film společnosti WWE studios. (Chris Masters)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace