poster

Tísňová linka

  • USA

    Call, The

  • Slovensko

    Tiesňová linka

Thriller / Krimi

USA, 2013, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    Extrémně nenáročný thriller, který nenabízí nic, co už bychom v jiných filmech neviděli. Jeden šílený psychopat, unesená oběť a hrdinka, která se ji snaží najít. Přesto jsem si The Call užil - herci do svých rolí sednou a Brad Anderson umí v jednotlivých scénách vyvolat napětí, ačkoli divák stejně tuší, jak nakonec všechno dopadne. Film tedy rozhodně není ničím výjimečný, ale smilovat se jednou za čas nad obyčejnou napínavou thrillerovou jednohubkou a bez rýpavých výtek si ji užít ... proč ne. Fakt, že Anderson, který začínal s vynikajícím nezávislým hororem Session 9, nakonec skončil u takovéhle klasické hollywoodské komerce, je ale objektivně trochu smutný.(7.6.2013)

  • Peytl
    ***

    V prvních třiceti dvou minutách se událo toto, měl jsem tři telefonáty a sledoval jsem xichty, které se americko/pateticky tvářily a přehrávaly, jak v Mládkovo Čundr country show a já měl neskutečnou chuť si společně s tou obrýlenou krávou zapět, tramtadadá, mám to za sebou, nicméně mě v té chvíli ještě hodina čekala. První telefon jsem měl od Velké tlamy, toho jsem poslal razantně a nekompromisně do prdele hned, jak se mi na displeji objevil jeho fokumééé obličej a velmi ostře ho zjebal za hodnocení, no mladej pitomec. Zalehl jsem, protrpěl sedm minut a verbitch na drátě, stěžoval si u něj krajan, že byl poslán do anusu, ostravští bonzáci, k němu jsem již tak vyhraněný nebyl, slíbil mu sex s novými ministranty a tahání za měchy u varhan v Pardubickém kostele a návštěvu známého očaře, ušaře a kožaře, aby příště nečuměl na film indisponován a zabalen v igelitu. Přátelsky jsme si vyměnili několik dosud neznámých vulgarismů a já se opět ponořil do napínavého snímku (zrovna se v Úle vyptává retardovaný kokot s dementně vypoulenými sklivci na něco japného a já řvu smíchy)...cože, kurva, tak to už je přes čáru, wacosráč a jeho neomezený tarif. Kupodivu mně právě on byl duší nejblíže a po velice klidném a konstruktivním dialogu, jsme se domluvili na hodnocení o výši tří pizd a o eliminaci předchozích dvou telefonistů. Vypl jsem mobil a tímto se omlouvám Mačetovi, že jsem ho nechal stát u sluchátka s melodií "Už mi nech volej". Zkrátka, Halle mě nikdy moc neBerry a pominu-li její neortodoxní vlasovou stylistiku a bulimickou figuru, pak si dovolím napsat, že jako hérečka stojí...no, nestojí za nic. Nešť, o tom potom. Emerika jak malovaná, každou vteřinu třináct vražd smrt zabití, opět, opět, vše za bžiliony a opět k hovnu. Člověk jim popíše hledané auto včetně tovární značky (toyota camry), aby vzápětí z vysílaček znělo, hledá se vínový sedan značky neznámé, no, mám dost. A dalších milion podobných sraček. Neuvěřitelné. Novodobý Sam Hawkins v tomto světle není už tak nesympatický a navíc pracuje vlastně logicky a racionálně, tedy až na to, že měl raději vzít nějaké bobří kožíšky a paruku si koupit v K-martu, nemusel být tolik bit. Přemýšlím, co napsat, abych nevyzvracel pointu a zároveň varoval před přehnaně dobrým hodnocením. Únos, traumatizovaná operátorka, traumatizovaná unesená adolescentka, traumatizovaný vrahoun a kadeřník, traumatizovaný svatý...věřte mi, víc jak tři ani omylem.(5.1.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Operátorem na lince 911 se nestanu ani kdyby mne přepláceli emerickými tolary do bězvědomí. Mám totiž celkem rád chatrné zbytky svého duševního zdraví a jsem si jistý, že v operačním křesle bych o ně přišel během pěti minut. Nicméně scény práce operátorů jsou tím nejlepším v tomto snímku. Samotný únos je už o kousíček méně zábavný a od chvíle, kdy statečná operátorka odhodlaně odloží sluchátko, začíná snímek neomylně směřovat do kopru. Za ty úžasně vyhrocené chvíle v "úle" však nemohu jít s hodnocením níž.(21.11.2013)

  • POMO
    ***

    Film nás zavádza do neopozeraného prostredia psychicky náročnej práce operátorov linky 911 a vsádza na emocionálne herectvo oscarovej Halle Berry, pre ktorú sa "jej prípad" stane veľmi osobným. Thriller sa slušne rozbehne, je drsný a napínavý, jazda obete v kufri auta ponúka nové momenty. Ale vo finále, ktoré mu malo nasadiť korunu, stráca veškerú invenciu a servíruje iba klišé na klišé, s fádnym zakončením s nulovou katarziou. Výsledok je tak rutinnou jednohubkou, ktorá nemá čím vyniknúť medzi desiatkami podobných honičiek po vrahovi a záchranách unesenej obete. Mlačanie jahniat a Se7em sú nedostižné, o niekoľko svetelných rokov ďalej.(15.5.2013)

  • Gilmour93
    ***

    Andersonův thriller lze připodobnit k situaci, kdy rozjetí z kopce vjedete na lyžích na nezamrzlé jezero - chvíli po něm ladně pojedete jako by voda byla sněhová pokrývka (první dvě adrenalinové třetiny, které svým tempem nenechávají čas přemýšlet nad hloubkami scénáristických děr), načež ztratíte rychlost a fyzikální zákony vás začnou stahovat pod hladinu (pitomý zbytek, kdy operátorka zapomněla na slova jako odpovědnost, bezpečnost, či profesionalita a autoři na příběhovou střízlivost, jenž by vyvrcholení slušela mnohem víc). Nutno napsat, že operátorka Jordan je u amerického ekvivalentu naší 112 úžasně flexibilní a kdybych snad někdy volal kvůli výsledkům kriketu a omylem se dovolal k ní, ona by mi je určitě řekla.. K afru její představitelky mám jen to, že kdyby přišla do kadeřnictví společně s Bobby Farrellem z Boney M, už žádný jiný zákazník by se tam nevlezl a sušáky na hlavu by musely mít průměr pivovarnického sudu..(23.10.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace