poster

Smrt v labyrintu (festivalový název)

  • Velká Británie

    Two Faces of January, The

  • slovenský

    Dve podoby januára

    (festivalový název)

Thriller

Velká Británie / USA / Francie, 2014, 96 min

Režie:

Hossein Amini

Předloha:

Patricia Highsmith (kniha)

Scénář:

Hossein Amini

Kamera:

Marcel Zyskind
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bourec
    *

    V poslední době nerážim na samý kraviny.Nuda k uzoufání,bez špetky něčeho,co zaujme obyčejnýho fanouška pohyblivejch obrázků.Ani sem nevěděl,že Husajn točil filmy.20%.(17.1.2015)

  • Antek
    **

    Už samotná pentalogie o talentovaném panu Ripleym nedokáže obhájit tvrzení, že Patricia Highsmith používala ve svých kriminálních románech překvapivé zvraty a originální postupy (respektive toto tvrzení nemá nárok z pohledu moderní doby – její historky v náporu času s nároky na složitost struktury zkrátka neobstojí). Jenomže o tom její romány ani nikdy nebyly. Jednoduchá sjednocující linka (začínáš špatně, tak špatně skončíš) sloužila jako věšák pro studii pochybných charakterů a interakcí mezi nimi. Cynická spisovatelka neodolala a promítla do svých hrdinů představu o moderním člověku (a stavu lidstva obecně), a její zarputilost jí nedovolovala z určeného směru vybočit. Jenomže, co se dobře čte (a chápe), nemusí moc dobře fungovat na plátně. Psychologii postav dost dobře nevykreslíte z pouhých pohledů a chybějící charakterové pozadí způsobí akorát to, že divák není schopen jakékoliv empatie (a tudíž se akce na plátně stává nezáživnou – byť hezky nasnímanou -- road movie do pekla – jaký to paradox). Aminimu se nedá upřít cit pro atmosféru doby a místa, kdy svět byl z části nezmapovanou paletou poskytující možnost útěku a anonymity. To byl v podstatě také hlavní důvod, proč jsem na samotný film velmi těšil. Pokud ovšem rozpohybujete pěkné obrázky a nevdechnete jim život, jste pouze rutinér a tudíž nahraditelný. Velká filmařina se vyznačuje tím, že dokáže oživovat lidskou fantazii – technika je až na druhém místě. Highsmitiny klasické motivy (vztah otce a syna, touha po zakázaném ovoci) se vytrácejí a zůstavají skryty v pozadí (a tak člověk vlastně ani nechápe orginální název “The Two Face of January”, pokud trochu nezapátrá). Forma vítězí nad obsahem a to je v drtivé většině vždy prohra.(7.11.2014)

  • NinadeL
    ****

    O tom, že bych mohla ocenit film podle Patricie Highsmith odehrávající se v Řecku v roce 1962 jsem velmi pochybovala. Moje předchozí zkušenost s filmy jako V plném slunci nebo Přízrak lásky s Alainem a Romy nebyla příliš dobrá, natož, že bych zatoužila si přečíst ty předlohy nejlépe v originále. Ale celý můj život provází sympatie k tvářičce Kirsten Dunst, která jak se zdá, je teprve na začátku své kariéry. Přestože už rozdala tolik radosti. Nádherná dusná atmosféra slunného Řecka jakoby inspirovala jen a právě k tomu, abychom sledovali po památkách se líně procházející nezařaditelnou manželskou dvojici z tzv. lepší společnosti. Ona je velmi půvabná v nepatřičných kostýmcích, on velmi tvrdě pracoval jen proto, aby ji zahrnul luxusem, když tu najednou potkají malého podvodníčka... Herecké výkony jsou skvostné, atmosféra odpovídá línému slunnému dni a památky jsou samozřejmě nádherné. Jsem ráda, že jsem Smrti v labyrintu dala šanci.(30.11.2015)

  • Sarkastic
    ***

    Necelá hodina filmu moc nenasvědčuje tomu, že by šlo o thriller, a příběh (i když určitě ne nudný) divákovi přijde víceméně nalajnovaný. Ovšem pak přijde zvrat, dostaví se napětí, zbývající půlhodinka už je více než chytlavá a také odpovídá slibovanému žánru. Škoda ovšem toho Chesterova „monologu“ k samotnému závěru, který ten zlepšený dojem z filmu kazí, je dle mého absolutně zbytečný a bez něho by měl film podstatně zlověstnější vyznění. A český název snímku je sice maximálně výstižný (a to dokonce 2x v průběhu projekce), ovšem zároveň nepěkně spoileruje. Za mě to budou lepší 3*.(19.9.2014)

  • iamek
    ****

    [49. MFF KV 2014](20.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace