Reklama

Reklama

Utajené dětství

  • Argentina Infancia clandestina (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Píše se rok 1979. Vůdci revolucionářského povstání Montoneros se tajně vrací z exilu, aby připravili operaci s názvem Contraofensiva, která by nastolila triumf socialistického převratu v Argentině. Skupiny revolucionářů se vrací do své země pod falešnou identitou, aby se tak lépe začlenili do společnosti a mohli vést ‚normální‘ životy, během kterých by připravili utajené akce a vyhnuli se současnému vojenskému režimu země. Někteří revolucionáři se vrátili i se svými dětmi... Juan (Teo Gutiérrez Romero) byl jedním z těch dětí.
Juan a jeho rodiče Charo (Natalia Oreiro), Daniel (César Troncoso) a malá sestřička Victoria žijí v domě ve čtvrti Buenos Aires, který se stal centrálou pro odboj argentinské vlády. Pro bezpečí rodiny dostal Juan nové jméno; Ernesto, kterým je představen v místní škole. Ve škole se Juan seznámí s Maríou(Violeta Palukas) a zamiluje se do ní. Problém je ale v tom, že před ní musí skrývat svojí vlastní identitu. Mezitím Daniel a Beto (Ernesto Alterio), hodný strýček Juana, plánují velký revolucionářský triumf, který je ale neustále odvracen díky silnému argentinskému režimu, jež má své vojáky na každém rohu. Když argentinská vláda zjišťuje totožnost vůdce revolucionářského hnutí, bezpečí celé rodiny je v ohrožení... (Nataliaoreiro.cz)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (18)

Unnamed 

všechny recenze uživatele

Nebylo to vůbec špatné - některé dost zábavné postavy (strejda Beto, Maríin bratr), několik chvil napětí, zajímavé komiksové momenty (již začátek s prolínající se žlutou a rudou byl fantastický) a krásná hudba. Bohužel to bylo asi tak vše. Celý film k něčemu směřoval, ale nakonec nedoručil silnější zakončení. Škoda. 3* ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Když jsem byla v Juanových letech, tak vím, že jsem spoustu věcí kolem sebe nechápala a mé občasné dotazy směrem k rodičům zůstaly bez odezvy. Tak jsem například nevěděla, proč se dělají takové štráchy kolem příjezdu našeho příbuzného z Kanady a nesměla jsem o tom mluvit ani ve škole a to mně vadilo, protože bych byla okamžitě někdo ! Nicméně jsem v tomhle případě čekala trochu víc informací, ale zřejmě byly postačující ty v úvodu a pak už jsem sledovala jen Juana alá Ernesta a jeho stěhování, první lásku Mariu (to bylo milý) a tápání vzhledem ke stávajícímu režimu a chování jeho rodičů. Nic si z toho Juane nedělej, já jsem taky tak trochu tápala. Těšila jsem se na Natálii Oreiro, která nám už trochu povyrostla, ale měla tak málo prostoru, že ani vzhledem k ní nemám v podstatě co říct. Tak doufám, že bude příště Benjamin trochu víc sdílnější a konkrétnější. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Subjektívne kritérium na 5 hviezd u mňa je, keď sa nezdržím a uprostred filmu začnem ďakovať Bohu, že ten film vidím. Toto sa mi dnes stalo. Romanca 1. lásky na pozadí ktorej sa odohráva politická dráma v Argentíne, videná skratkovito, perspektívou mladého chlapca. Natalia Oreiro vie hrať, čo je pre mňa šok, a dobre hrá! Kamera bola krásna vďaka častým veľkým detailom na tváre. Videné na IFF BA 2012. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Argentinská junta, odboj, dětská perspektiva, filmový debut - nemůžu říct, že by mě tato konstelace ve festivalovém popisu nadchla, spíše ve mě vzbuzovala obavy z odtažitého a formálně nepodnětného díla. Dal jsem však na poměrně silný zahraniční ohlas a můžu říct, že od prvních záběrů ve mně zavládl pocit, přítomný až do závěrečných titulek - naprosté uhranutí. Režisér Benjamin Ávila čerpá z autobiografického zážitku svého dětství, který v něm musel zanechat tak hluboký otisk, že se mu jej s naprostou přirozeností daří předat v co nejúplnější podobě. Již expoziční minuty návratu do vlasti upoutají svoji rozvolněnou strukturou, v nichž plynou útržky nespojitých obrazů ve snovém oparu doprovázené nezávislou vrstvou ozvěn hlasů Juanových rodičů, dodávajících jim základní smysl. I když se režisér po většinu stopáže drží klasičtějšího vyprávění, rytmicky jej prokládá obdobnými vizuálně a střihově podmanivými sekvencemi vrcholných prožitků, v nichž naplno ožívá dětská optika. Pro ni není příznačné ani tak uvolnění a nevázanost, jako smíšení zvláštního a spíše zpětného prožitku bolestného dojetí s prvotním zážitkem něčeho zcela nového a vlastně i neopakovatelného. Především se jedná o impresi dětské lásky, v níž cvičební sestava, narozeninový tanec či odpoledne v zábavném parku získává až nadpozemskou podobu. Podobné sekvence však kondenzují i výjimečnou a často spíše afektivně než rozumově chápanou zkušenost života v utajení. Okamžiky vrcholného ohrožení i ve své nesdělitenosti přebírají silně stylizovanou techniku komiksové kresby, která zvláště v klimaxu snímku vytváří doslova emocionální smršť. Rekapitulace stěžejních životních okamžiků s nepřehledným navozením aktuální mezní situace dosahuje nejvyšších mezí beznaděje a pocitu konce jedné životní etapy, trýznivého opouštění dosavadních jistot. Celé vyprávění je vlastně postaveno na síle emocí, nejintimnější prožitky se v něm střídají s konflikty se světem rodiny, kterou překryla podoba tajné odbojové organizace s úzkostlivým řádem. Mateřská náklonnost a podpora jako by tu náhle ztrácela sílu a opodstatnění (Natalii Oreiro v roli Juanovy matky se podařilo tuto ambivalenci přesvědčivě vystihnout). Dilema mezi "položivotem" plným omezení a prvním prožitkem lásky k dívce postupně dosáhne zlomového bodu, vedoucího k zoufalému řešení, které nemá užitek ani pro jednu stranu. Hodnota filmu tkví také v tom, že se snaží úzce držet perspektivy dětského hrdiny i jeho priorit a nezralého hodnotového systému. Politická sféra je pouze pozadím ovlivňujícím jeho rodinný život a ztráty blízkých, vnímá jí v přímých dopadech na svůj nejosobnější svět a tím je pro něj stále větší přítěží. Přináší jen odcizení a překážky, marné úsilí uniknout jejímu diktátu a "žít po svém". Utajené dětství se snaží o celistvou a autenticky poetickou vizi dětského světa, absorbujícího vnější determinanty, a v tomto úsilí patří mezi absolutní špičku. Není jen vizuálním požitkem (scéna ze zrcadlového labyrintu jen tak z hlavy nevymizí), ale i dobře vystavěným dramatem, které i přes občas přehnaně emocionální scény dovedně pracuje s napětím a atmosférou všudypřítomného ohrožení. S klidným svědomím bych snímek zařadil po bok "zázračných" světových debutů , tedy do sousedství obdobně uhrančivých Divokých stvoření jižních krajin či výsostně poetických Medemových Krav. (Cinema Mundi 2013) () (méně) (více)

Radko 

všechny recenze uživatele

Poézia prvej detskej lásky v inkognito žijúcom živote bojovníkov utajeného perónistického odboja v Argentíne koncom 70. rokov. Permanetné dusno možného odhalenia verzus túžba nerušene si užívať chlapčenské časy. Obraz obohatený o komixové vsuvky. V podstate niet čo vytknúť filmu, až na to, že ide o svojím spôsobom typický produkt o túžbe žiť normálne napriek vonkajším neradostným podmienkam (sociálnym, či ako tuná politickým). Festivalmi nadšene prijímaný typ filmu, toľkokrát v podobných variáciách videný vo večernom vysielaní filmového klubu na čt 2 či stv 2, že ma na ňom neprekvapilo v podstate nič. Ani očakávané záverečné dopovedajúce titulky. Taký typický dobrý film. Za tri. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (6)

  • Zástupcovia Argentíny zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 85. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2013. (MikaelSVK)
  • Film je inspirován dětstvím režiséra Benjamína Ávila, nětkeré skutečnosti jsou však pozměněny. Snadno lze zjistit, že režisérovi bylo pouhých 7 let v době, ve které se film odehrává. Místo mladší sestry měl staršího bratra a pouze jeho matka byla angažovaná v boji proti režimu a byla i zabita. Film je jí věnován. (Fugas.cz)
  • Filmovalo sa na viacerých miestach v meste Burzaco v provincii Buenos Aires. V rozmedzí od 7. do 28. februára 2011. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama