poster

Pieta

  • Jižní Korea

    Pieta

  • Jižní Korea

    피에타

  • Slovensko

    Pieta

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    Pieta

Drama

Jižní Korea, 2012, 104 min

Režie:

Ki-duk Kim

Scénář:

Ki-duk Kim

Kamera:

Young-Jik Jo

Hudba:

In-young Park

Producenti:

Soon-Mo Kim
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mulosz
    *****

    Po hodně dlouhém slabém období je Kim Ki-Duk zpět v plné parádě.(4.3.2013)

  • JFL
    **

    Kim Ki-duk se vrátil a natočil ultimativní korejskou festivalovou exploataci. Teda skoro; ještě by tu měly pobíhat chudé a hladové dětičky, ale ani mistr čerstvě ověnčený v Benátkách (možná natruc, když porota kvůli nesmyslným regulím nemohla udělit více cen filmu "Master") není dokonalý. Ovšem až na toto malé zaškobrtnutí tu je všechno - obrazy chudoby, vyhrocené násilí, afektované grimasy bolesti, bizarně pokřivené mezilidské přízemní fyzično a strukturování filmu okolo nejnižších lidských potřeb. Na jednu stranu nelze upřít řemeslnou zručnost ve vedení herců a kamery. Ale celek prostě nelze brát vážně. Nejen při porovnání s Kimovými předchozími snímky se nelze ubránit dojmu, že celé dílo je esence vykalkulovanosti a citového vyděračství. Vše začíná už úvodním titulkem konstatujícím, že se jedná o 18. Kimův film - to asi aby si případní kritici uvědomili, že u takto zasloužilého tvůrce nemá kdo co zpochybňovat. Namísto významově nosné symboliky a životných figur s realistickými a právě proto doléhajícími motivacemi se "Pieta" potácí ve směšném naivismu, polopatické šokantnosti a v závěru nesoudné překombinovanosti. Výsledkem je ryze exploatační moralitka o tom, že zlo v lidech pochází z nedostatku lásky. Kim Ki-duk je buďto prosťáček Boží, nebo nejvychcanější manipulátor, který se veze na vlně svého kultu, který skvěle přiživuje. Po letech pečlivě budovaného PR se v návaznosti na odporně sebestředný "Arirang" dokázal dokonce prosadit i u domácího publika, které jeho filmy doposud přehlíželo nebo programově ignorovalo. Ať už je "Pieta" výsledkem zbytnělého ega nabubřelého rádoby-umělce nebo existenční potřeby točit každý rok alespoň jeden film, aby se nezastavil kolotoč filmových festivalů, které ochotně platí letenky a rauty, nic to nemění na faktu, že se Kim coby tvůrce vyčerpal a od roku 2004 už točí jen odvary svých předchozích děl. Zase je ale třeba uznat, že "Pieta" není ani zdaleka tak otravná a hysterická jako "Čas" nebo "Arirang", a když je nejhůř, je to alespoň směšné – finále s šedivákem, vizírovým svetrem a nekonečným přísunem krve bylo vpravdě famózní.(1.12.2012)

  • gogo76
    ****

    Dosť ťažko sa mi hodnotí nový kúsok od kórejského veterána Ki-duk Kima . Viac ako polovicu filmu sa dívame na nie príliš sympatického chlapíka, ktorí vymáha dlžoby od nájomníkov a to dosť tvrdo a nekompromisne. Sme svedkami odrezaných i dolámaných končatín a iného násilia, no potom sa v príbehu zrazu objaví jeho matka, ktorá ho po narodení opustila. Násilná prvá tretina je za nami a prichádza dosť kontroverzná a úchylná druhá tretina, ktorá až v poslednej tretine a po záverečnej pointe dostane iný rozmer. Nie je príjemné pozerať sa na to ako vlastný syn znásilní matku, či ako vlastná matka honí péro synovi a tak...Na druhej strane pointa je veľmi dobrá i logická a vo výsledku robí film lepším, než sa na prvý pohľad zdá. Bez pointy by to však bol iba slabý priemer. 70%.(14.5.2013)

  • Quisp
    **

    Nový film od Kim Ki-Duka nepřekvapivě vypadá jako nový film od Kim Ki-Duka. Mistr pomalého tempa načrtává zamyšlený příběh plný metafor, náznaků, spousty otázek a minima odpovědí. Jako exkurze do nám zcela neznámého světa film může fungovat několik desítek minut, následně pak přejde v nekonečné utrpení, bohužel ne hlavních hrdinů, ale zoufalého diváka. Bloumání nad možným poselstvím dovedou do konce jen ti nejodolnější, jiní se spokojí spokojí s povrchnějším vysvětlením, že peníze jsou špatné, áno! To už nám však dokázali sdělit hrdinové ze South Parku, ve vtipnějším, svižnějším a stravitelnějším balení.(29.1.2013)

  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrá dráma od Kim Ki-Duka. Má veľmi dobrý príbeh o krutom mužovi, ktorý pracuje ako vymáhač dlhov pre úžerníka s mimoriadne veľkým úrokom a tak klientov, ktorí nie sú schopní zaplatiť mrzačí, aby získal peniaze z pojistky. Keď ho vyhľadá jeho nikdy nepoznaná matka, ktorá mu to chce všetko vynahradiť, spočiatku s tým nie je vôbec spokojný, ale postupne si zvyká na tento nový spôsob života a stáva sa z neho lepší človek, no starý život nezabúda a môže mu to oplatiť. Spracovanie sa mi páči, ale aj tak sa nezbavím rozporuplných pocitov. Problémom je prvých štyridsať minút, ktoré sú zahnané prakticky až do extrému, táto časť zoznámi obzvlášť s hlavným hrdinom, ktorý je neskutočne odporný, nespomínam si ani na odpornejšieho záporáka a nie to ešte na hlavného hrdinu, ktorému som v každom zábere prial len to najhoršie a tak som sa do toho nevedel lepšie dostať a navyše ani tie prvé situácie s matkou si ma moc nezískali. Ale potom sa to radikálne zmení, konečne sa dá v rámci možností získať vzťah k obom hlavným postavám, dej je už veľmi zaujímavý a premyslený, nájde sa tu plno výborných scén, veľmi dobre funguje prepojenie s predchádzajúcim krutým životom a všetko to vygraduje skvelou záverečnou desaťminútovkou s perfektnou pointou a aj celkovým rozuzlením. Takže skutočne tejto hodine filmu nemám v rámci žánru čo vytknúť. Herecké obsadenie je tu aj ťažko hodnotiť, všetky postavy sú presne také, aké aj mali byť, takže to nie je zápor, ale na tú odpornosť hlavnej postavy sa nezabúda. Réžia a technická stránka sú výborné, Kim Ki-Duk je mimoriadne osobitý tvorca so svojim charakterickým štýlom, ktorý funguje aj tu, miestami ma zaujala aj tá ručná kamera, tu sa ťažko aj niečo kritizuje, všetko je tak, ako aj má byť, súdiac podľa jeho predchádzajúcej tvorby. Pieta je mimoriadne zaujímavý film, ktorého prvých štyridsať minút patrí medzi to najťažšie stráviteľné spomedzi celej tvorby Kim Ki-Duka, ale zvyšná hodina je pravým opakom, tá mi zase sadla skvelo a tak aj celkový dojem je výrazne kladný. Určite to nie je jeho najlepší film, ale patrí medzi tie lepšie. 79%(29.12.2012)

  • - Pieta je prvním jihokorejským filmem, který vyhrál Zlatého lva na Filmovém festivalu v Benátkách. (Charlizee)

  • - Filmový plagát a názov filmu prezentuje známe dielo od Michelangela - trúchliacu Pannu Máriu s mŕtvym Ježišom v náruči. (MFJD)

  • - Natáčení filmu probíhalo od 15. února 2012 do března 2012. (Charlizee)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace