poster

Pieta

  • Jižní Korea

    Pieta

  • Jižní Korea

    피에타

  • Slovensko

    Pieta

    (festivalový název)

Drama

Jižní Korea, 2012, 104 min

Režie:

Ki-duk Kim

Scénář:

Ki-duk Kim

Kamera:

Jo Young-Jik

Hudba:

In-young Park

Producenti:

Soon-Mo Kim
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Foox
    **

    Další komorní drama z taktovky slavného Kim Ki-duka zůstává pouze v průměrnosti jeho tvorby a skoro až podprůměrnosti světové kinematografie. Nedaří se mu úplně dobře nastavovat zrcadlo dnešní kapitalistické společnosti, funguje pouze jako intimní vztahová hra s nevydařenou pointou. 50%(28.1.2013)

  • ScarPoul
    *****

    Kim ki Duk je späť. Návrat k jeho pôvodným témam prezentujúcich násilie a človeka, ktorý sa v ňom stráca, je tu podaný staronovým spôsobom. Jednak tu máme typické prekračovanie hraníc. Syn znásilný matku, ona mu vyhoní a pritom sa navzájom emocionálne zdierajú. Lenže od určitého momentu sa s toho stane film o pomste. A tá je dotiahnutá do úplnej dokonalosti. Film využíva typickú škálu Kim Ki Dukových postavičiek. Smiešne, smutné, stratené a aj keď sú to často krát úplný hajzli, jeho hlavné postavy sú vždy sympaťáci. Pieta sa pohráva z divákom a v mnohom ho uspokojuje. Je to ako obvykle niečo nové, niečo pestré, niečo na čo sa nám na prvý pohľad javí ako úplná nechutnosť, ale nevieme od toho odtrhnúť oči. V tomto smere Kim Ki Duk prekonal sám seba. Tento film dokazuje, že je to stále silný a osobitý tvorca, ktorého príbehy majú aj napriek mnohým temným miestam v sebe neuveriteľne veľa pozitívneho.(13.11.2012)

  • Quisp
    **

    Nový film od Kim Ki-Duka nepřekvapivě vypadá jako nový film od Kim Ki-Duka. Mistr pomalého tempa načrtává zamyšlený příběh plný metafor, náznaků, spousty otázek a minima odpovědí. Jako exkurze do nám zcela neznámého světa film může fungovat několik desítek minut, následně pak přejde v nekonečné utrpení, bohužel ne hlavních hrdinů, ale zoufalého diváka. Bloumání nad možným poselstvím dovedou do konce jen ti nejodolnější, jiní se spokojí spokojí s povrchnějším vysvětlením, že peníze jsou špatné, áno! To už nám však dokázali sdělit hrdinové ze South Parku, ve vtipnějším, svižnějším a stravitelnějším balení.(29.1.2013)

  • Vančura
    *****

    V pořadí již sedmnáctý hraný snímek jihokorejského populárního režiséra Kim Ki-duka "Pieta" je komplikovanou a truchlivou zprávou z neutěšeného světa jednoho deprivanta. Příběh, který zde Kim Ki-duk vypráví, je plný typických atributů režisérovy předchozí kinematografie, a přesto je zcela jiný. Přijde mi zajímavé, že jsem zde identifikoval řadu podobností s mým oblíbeným snímkem Leon od Luca Bessona. Oba snímky spojuje postava cynického samotáře, který je vinou své asociální "profese" odsouzen k údělu společenského vyděděnce. Nečekaný - a současně nezvaný - příchod ženského elementu přináší do jeho života osudový zvrat, který je mu nakonec spásou i zatracením. Z původně bezcitného muže se vlivem zrodivší se náklonnosti k druhé osobě stává náhle zranitelná postava, která v závěru - stižena smrtelnou úzkostí o život milované bytosti - ztrácí vůli k životu. A filmů s podobným motivem by se jistě našlo mnohem více. Zcela ponechávám stranou otázky, zda byla ona žena skutečně jeho matkou a k čemu tam vlastně došlo. Pro mě je zásadní, že se mi tento film dostal pod kůži a chci si ho nechat uležet v hlavě, je to rozhodně inspirativní podívaná, která skýtá podnět k celé řadě zajímavých otázek. A režisér to divákovi v žádném případě neulehčuje - Pieta je vpravdě zdrcující podívaná, plná násilí, utrpení a skličujících scenerií. Finální záběr mi bude před očima doznívat hodně, hodně dlouho.(31.1.2013)

  • Katullka
    *****

    Čistý, krutý Kim Ki-duk, který se milovníkům Kim Ki-duka nelíbí...(4.2.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace