poster

Dědictví aneb Kurva se neříká

  • slovenský

    Dědictví aneb Kurvaseneříká

  • anglický

    Inheritance 2, The

    (festivalový název)
  • Česko

    Dědictví 2

    (neoficiální název)

Komedie

Česko, 2014, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • niethustra
    ****

    Uslzená nostalgie při Gottově interpretaci české lidovky? Kýčové obrázky, bezprostředně následované Bohušovými tlachy o krizi a krácení, vedené ze sedla výletního koně? (Ubohé Křepelky!) Bodrá vesnická zábava, v Sedláčkově pojetí bolestně autentická? Závěrečná slova (parafrázuju) Tři makají, jeden odpočívá, kurva! Však já vás vidím!? Bohuš-alkoholik si svou katarzí prošel, ale nebylo to celé nakonec přece jen o jiném Bohušovi? Co vím určitě, je, že za zdejší hodnocení mohou převážně diváci pořadu ANO, ŠÉFE! (a tak trošku i Bolek), již rozeznají podvratnost, jen když je s rozběhem nakopne do úst, žáno.(8.9.2014)

  • Karamanlis
    odpad!

    Nečakal som zázrak, ale ani to, že to bude až takýto paškvil. Dědictví 2 je nezaujímavé, nevtipné, strojené, miestami až trápne. Prechľastaný, zle artikulujúci Bolek a jeho beznápaditý scenár tomu tiež moc nepridali. Toto silené, utrápené pokračovanie, ktoré bolo nakrútené čisto z finančných pohnútok proste nikdy nemalo vzniknúť.(9.9.2014)

  • xxmartinxx
    **

    Tomu filmu nerozumím mnohem víc, než nerozumím původnímu Dědictví. Nejvíc by mě zajímaly motivace jednotlivých tvůrců, proč snímek vůbec natočili a proč volili ty které scény. Zajímalo by mě to mnohem víc než film samotný, což je asi (určitě) špatně. Nejvíc mě překvapila minimální humornost - a to nemluvím o nevtipnosti, ale přímo absenci pokusů o vtip. Nevylučuju možnost, že za deset let všichni prohlédneme a uvidíme, že i dvojka, ať už chtěně, nebo nechtěně, především dokonale vystihla dobu. Nepovažuju to ale za pravděpodobné. 45 %(4.2.2014)

  • Radyo
    *

    D2dictví působí vedle D1dictví stejně nepatřičně, jako režisér Sedláček na předávání státních vyznamenání, kam dorazil v mikině a zapsal se tak nejspíše i do Guinnesovy knihy rekordů. Jediné, co je na tomhle filmu komediálního (no, spíše šíleného) je to, že vůbec někoho napadlo jej natočit. Časy, kdy Bolek vlezl na plátno a aby rozesmál kino, tak mu stačilo říct jedno jadrné slůvko moravským dialektem, ty jsou nenávratně pryč. Mám neodbytný pocit, že se Bolek potřeboval nějak vybrečet z té lapálie s olšanskou farmou a zvolil k tomu tu nejhorší možnou formu - exhibici. Řada postav je ve filmu jen proto, aby měl filmový Bohuš s kým mluvit, jiný smysl jsem nenalezl. A paradoxně na základě tohoto snímku (k němuž BP napsal scénář) musím souhlasit s jeho filmově-civilní dcerou Annou, která prohlásila (ve filmu), že její otec patří do blázince - napsat TAKOVÉTO pokračování legendy může napadnout jen blázna nebo zoufalce. Se ctí z děje vyšlo jen málo postav, a to vesměs proto, že jejich role se počítaly na sekundy až minuty. Takže za mě ubohoučkých 15% a ne, prosím, už žádné další dědictví nechci, zříkám se ho ve prospěch dalších potenciálních dědiců. P.S.: Kurva se říká, Bohumile, kurva se říká. Přinejmenším po shlédnutí takovýchto "filmů".(19.2.2015)

  • honajz
    ***

    Je to slabé. Ono je to spíš rodinné video, určené všem z Olšan, farmy a okolí. Nostalgické ohlédnutí za odcházející farmou a dluhy. Ve filmu doktor Strážný pomůže, v realitě vypomůže jiný kamarád. Milióny sem, milióny tam. Robert Sedláček se snaží, seč může, aby z toho byl alespoň oku lahodící film - kamera nabízí překrásné scenérie a výjevy (včetně „povinné“ helikoptéry), dobré nasvícení, umírněné herce. Celkově však film nikam nesměřuje a jeho žánrové zařazení je nejasné. Chvílemi to vypadá jako intelektuální Babovřesky (ano, takto si představuju, že by Troškův scénář natočil nějaký pražský inťoš z kavárny), chvílemi jako reklamní průvodce Moravou, chvílemi se dostane i na kritiku současného nejen šoubyznysu, ale třeba i „pražské“ kultury degustátorů, kteří už zapomněli, že víno se má hlavně pít. Chybí i nosnější děj, takže jednotlivé scény poskládané vedle sebe jen tak existují, každá sama o sobě, bez větší návaznosti na scény předchozí či budoucí. Ani vtipných scén, dialogů nebo situací zde moc není. Mám se smát, že se Bohuš bojí nastoupit do vrtulníku? Nebo tomu obrazu? „Zastřeleným“ dětem? Zjevení? Karlovi van Gottovi? Viagře? Nevím jak jiným, ale mně to vtipné nepřišlo. A dvě tři skutečně dobré repliky s dvojsmysly a hrátky se slovy jsou na hodinu čtyřicet skutečně málo. Také mi vadilo, i když asi šlo o mnou nepochopený režijní záměr, že mnohé scény končí bez pointy a mnohé postavy bez dořečení. Jak to dopadlo s hérečkou? Jak to dopadlo na taneční soutěži? Jak to dopadlo se záletným manželem? Proč si dcera nechtěla muzikanta vzít, jaký měla důvod? Viděl vnuk duchy i posléze? Atd.(17.2.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace