poster

The Zero Theorem (festivalový název)

  • The Zero Theorem

Sci-Fi / Fantasy / Drama

Velká Británie / Rumunsko / USA / Francie, 2013, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • eye candy
    *****

    T.Gilliam se sice ve svém novém snímku dost recykluje, já se ale nechal ukolébat, snad proto, že jsem dlouho neviděl žádný jeho film. Možná taky proto, že tentokrát dokázal vytvořit (alespoň pro mě) živé fungující charaktery, se kterými jsem soucítil a které nebyly jen nějakými podivnými palidmi a karikaturami (i když uplně normální teda rozhodně také nebyly). Samotné zracování a fantaskní Terryho svět, ve kterém hlavní hrdina žije v kostele a spí ve varhanech, z výše ho tiše pozorují kamenné tváře svatých a na holou hlavu se mu snášejí barevné kužely světla z okenní mozajky Panny Marie, přitom má za zrcadlem schované Goupróčko a jeho oltářem je super moderní retro-kompjůtr, tak to se mi fakt hodně líbilo. A to ani nemluvě o skvělém obsazení. Hlavně Mélanie Thierry, ze které jsem byl upřímně naprosto udělanej. Celkově lehce depresivní, apokalyptické, melancholické vyznění snímku mi padlo do noty, dokonce mi chvíli Gilliamův Zero Theorem připomínal Trierovu Melancholii, i když jde pochopitelně v mnoha směrech o zcela odlišné snímky. Jinak T.G. zdárně ukazuje, že je možné natočit vizuálně nádherný snímek, z originálního prostředí (tím, že se odehrává především v kostele) bez ulítlého rozpočtu a produkce. Za zmínku také stojí zábavná kamera a hudba v čele se skvělým "výtahovým" remakem Radioheadů. Toto polemizování o smylsu bytí, nebytí a vůbec, se Gilliamovi náramně povedlo.(28.7.2014)

  • honajz
    **

    Bizarní světy Terry stále točit umí, horší je to s filmem. Když odmyslím všechny ty futuristické a technologické pičičmundy, jimiž jsou Gilliamovy filmy známé a vlastně už nepřekvapí (Spíše by mne dostal naprosto běžně podaným realistickým filmem.), je zde téma poněkud průhledné, profláknuté a pojaté vlastně velmi povrchně. Futuristická vize světa totiž skvěle odvádí pozornost od toho, jak se Gilliam vypořádává se vším, co ho tak nějak vnitřně se.re, ať jsou to zákazy čehokoliv na autobusových zastávkách nebo náboženství. Samotná výpověď je však podána stylem Blesku nebo rozhovoru důchodců u piva v Kauflandu. Všechny ty ornamenty jsou sice zajímavé, podobně jako u Tima Burtona, ale veskrze jen odvádějí pozornost od povrchního a laciného zboží, jež nemá svým obsahem již co sdělit.(20.7.2014)

  • DaViD´82
    ***

    Gilliamův Teorém se musí rovnat 5*. Gilliamův Teorém se však v současném stavu rovná 3.42782*. K dosažení zbylých 1.57218* by bylo zapotřebí méně tvůrcovi exhibice během samoúčelného orwellovského prologu a větší soustředěnosti na to "o čem chce vyprávět a čemu kriticky uvědomělá zrcadla nastavovat"; takto se sice dotkne kde čeho od aktuálních problémů až po nejzásadnější otázky všehomíra, ale jen pramálo z toho.(20.7.2014)

  • Pirabin
    ***

    Výborný námět. Výborný začátek, výborný konec, ale bůhvíproč je mezitím nic moc zajímavé komorní divadlo.(21.8.2014)

  • Tuax
    **

    Ehm, tohle bylo docela šílené, což byl zcela určitě i záměr. Celé bych to nějak zkousl, nebýt tam Christopha Waltze, jenž byl pro mě naprosto nesnesitelným. Pro mě osobně to on svým výkonem hodně položil ke dnu. Jinak zajímavé ozvučené, velmi povedená výprava a vizuální podívaná, která v mnoha směrech nabourává stereotypy. Melanii Thierry sice neberu jako kočku, ale ona byla aspoň protiváhou Waltzovi a dávala tomu svěžest. Utápí se to ve snaze o abstraknost, škoda že na úkor lepší psychologie postav. Je to jeden z těch film, který se snaží vybočovat a daří se mu to, jenže na můj vkus mi v něm ne vše sedlo a hlavně ten hlavní představitel, bez něj bych byl dost možná i na pěti hvězdách, záleželo by na alternativním podání postavy.(15.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace