Režie:
Henri VerneuilScénář:
Vahé KatchaKamera:
Claude RenoirHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Omar Sharif, Jean-Paul Belmondo, Dyan Cannon, Robert Hossein, Nicole Calfan, Renato Salvatori, José Luis de Vilallonga, Raoul Delfosse, Roger Lumont (více)Obsahy(1)
U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (116)
Zajímavý začátek přímo v Melvillovském stylu. Dvaceti minutová velmi vynalézavá a nápadita loupežní pasáž, skoro beze slov... To se už dneska málokdy vídí. Dost mě to u Verneuila překvapilo, ale líbilo se mi to. Ještě víc se mi snad líbila ta neobvykle dlouhá automobilová honička. Belmondo zde celkově opět předvadí vynikajcí kaskaderské výkony nad kterýma jsem úplně žasl. Zaujal mě i Omar Sharif, sice jsem doteď znal pouze jeho jméno, ale tady toho záporáka zahrál vskutku velmi přesvědčivě. Ten jeho ďabelský úsměv asi nezapomenu. Díky nemů je film i někdy trochu mrazivý a napínavý, takže jsem se dost bavil. Pravda. některé chvilky jsou trochu horší (návštěva erotického divadla) a Hossein mě trochu zklamal. Měl jsem ho zafixovaného jako solidního herce, ale tady byl vedle výkonů Sharifa a Belmonda velmi nevýrazný. Ale jinak jsem rád že jsem tento snímek konečně viděl a mohu ho doporučit. Jinak kaskaderské kousky jsou opět neuvěřitelné a za 5 hvězd, zbytek za poctivé 4. ()
Příběh i scénář je naprosto pitomý. Nereálný. Ale klady: Natáčeno v Aténách, Piraeus, Corfu. Belmondo má skvělé skoky na auta a zejména skoky na autobusy a visení z okénka. Natáčeli to před vládní Budovou v Aténách a tam zácpa je opravdová realita. Piraeus v r. 71 byl stejný krásný přístav jako v r. 2016. Mám na fotkách ve svém profilu. I honička aut je patrně Piraeus. Záběry jídla a restaurace ve čtvrti Plaka mě tak roztesknili, že jsem začal hledat na NET, kde by se dala sehnat konzerva rýže ve vinném listu, v Řecku stojí 3.80 E. Čili závěrem, nesmírně nereálná pitomost, plná akce s krásným exteriérem. ()
Hudba od první vteřiny lahůdková. Typický rukopis a má nejoblíbenější Morriconova poloha. Kdyby z toho celého měla vyjít jen ta hudba, stálo by to za to. Jenže je tu zpočátku tichý, velice tichý Verneuil. Verneuil jak má být. Pokoukáníčko. K tomu Salvatori, Hossein a především magický Omar Sharif a vévodící Jean-Paul Belmondo. Téměř dokonalý zločin, velice úsměvný průvodce sejfy, koncertu hodná krásná honička. Belmondo je klasicky bebelovský, přitom ale více uměřený, což je sympatické. Jeho parťák Hossein ale vedle něj není téměř vidět a společně moc neladí. Nevadí. A třeba právě to tak mělo být. Co vadí, je český dabing... dráždící a iritující. Musím říct, že ani Belmondo zde mému uchu vůbec neladí (a to jinde je jeden z mála dabingů, které mi nevadí) a "Besip" Sharif je ještě horší. Kdo může kouknout na originál, má jedinečnou možnost zhlédnout zde ne moc známý snímek, který každopádně stojí za vidění. (A dabovaný sakra už taky.) ()
Řítí se sok mcqueenovských kolbišť. Kaskadérské prim maximálnosti, jak to umí, jen on jediný. Nekorunovaný král, kterému sluší rozdat pár ran, adrenalin autostrád. Zkrátka Bébel si mě i mou pozornost ukořistí kdykoliv, kdykoliv se mu zlíbí, nejen když kličkuje mezi valícími se kameny, vydává se na cesty s kuřaty. ()
Tady je filmový styl Jean-Pierre Melvilla kopírován tak okatě, že si to zaslouží nějakou tu kritiku. A ta přichází. Melvillovské dlouhé sekvence jsou tady předlouhé, nudné a nadbytečné. Částečně to platí i pro jinak dobře udělané akční scény. Když dva dělají totéž, není to totéž. Navíc Morriconeho hudba jakoby patřila do jiného filmu. Režijně nevyvážené, něco zrežírováno bravurně, ale jako celek to nějak nemá ten správný říz, který se dá očekávat od filmu s Belmondem. ()
Galerie (21)
Photo © Columbia Films
Zajímavosti (7)
- První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
- Když si Jean-Paul Belmondo scénář přečetl, byl nadšen svou postavou sympatického zloděje Azada a potvrdil své učinkování ještě před odjezdem do Rumunska na natáčení Manželů z roku ll (1971). (Pierre)
- Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)
Reklama