Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (116)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu) ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Taková klasická akční kriminálka, která ještě fandí lupičům. Zvláště když tím hlavním je Azad (velký sportovec Jean-Paul Belmondo), jehož nejbližším spolupracovníkem je Ralph (Robert Hossein). A jeho protivníkem je sadistický samostředný policejní inspektor Abel Zacharia (Omar Sharif), který je schopen všechny zabít. Jde o perfektně provedenou loupež diamantů v hodnotě milion dolarů v Řecku, v Athénách. Samozřejmě tam musí být žena, která dělá pro Zachariu, ale nakonec Azadovi pomůže, je jí smyslná Lena (Dyan Cannon). A pak dívka, kterou si kvůli Leně musí udobřovat, Helena (Nicole Calfan). Je to velmi napínavé s dramatickou automobilovou honičkou, střílením, pěstními souboji a trochou akrobacie. A jak je pravidlem, lupiči se musí kořisti vzdát, aby si zachránili životy a svobodu a proradný policista umírá. Napínavé, zajímavé, ale ničím nevybočujícím. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Kde jsou smaragdy, tam je nebezpečno, na tuhle kořist nevyčíslitelné hodnoty má totiž zálusk nejen zločinecká banda Jeana-Paula Belmonda, ale taky drsný polda v podání Omara Sharifa.. Mýma očima moc pěkná dobrodružná kriminálka se skvělým využitím Belmondových fyzických schopností a zcela pochopitelně jeho přirozené přitažlivosti, on prostě může naskakovat do autobusu, lézt oknem, nechat se vyvážet z náklaďáku, chlapácky se pobít u bazénu a mně se bude líbit na něj koukat.. Plus krásná hudba.. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Kořist jsem byl hlavně já. Stal jsem se kořistí Henri Verneuiliho, který umí naprosto fantasticky pracovat s příběhem. Stal jsem se kořistí Omara Sharifa, protože za to, jakým způsobem šel po Belmondovi jsem ho nesnášel a samozřejmě jsem už dlouhodobou kořistí Bebela, jeho rošťácký úsměv, kaskadérské kousky a chlapácké chování si ukořistí mé sympatie pokaždé s naprostým přehledem. Velké překvapení pro mě byla role Roberta Hosseina, tady dostal markýz z Angeliky až nečekaně malý prostor a navíc působil jako Belmondův ocásek, co posere na co přijde. Na rozdíl od Belmonda, jehož honička v žiguliku byla parádní a to jeho cestování MHD v Řeckých autobusech asi brzo začnu uplatňovat taky, pokud budou neustále zdražovat jízdné. Správní frajeři totiž lístky na MHD neřeší, správní frajeři se rozeběhnou, skočí na bok autobusu a když potřebují přeskočí na jiný bok, jiného autobusu a když je jízda MHD přestane bavit, seskočí a jdou balit holky. Jo a hrozně se mě líbilo jak si tam šel Belmondo pro holku a ten její trapák "Ona tě nechce, tak bud tak hodný a odejdi a bla,bla, bla na to Belmondo, bum , bum, bum a trapák dokecal :) Jo balit holky, to je velkolepá zábava. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Belmondo jako zloděj smaragdů a jeho protivník, zkorumpovaný policajt Omar Sharif tvoří perfektní duo, které se mezi sebou výborně doplňuje a hýří super hláškami. Úvodní část filmu, kdy dojde k loupeži smaragdů se obejde klidně deset minut bez slov, aniž by postrádala napětí. Potom už začnou v rychlém spádu akční automobilové honičky, spousta kaskadérských kousků mistra Bebela, u kterých jsem zíral s otevřenou hubou, co ten ďábel všechno vyvádí. Nejdrsnější a zároveň nejnebezpečnější kousek předvedl, když ho z korby nákladního auta vysypou kamsi do lomu sto metrů hlubokého a Belmondo se kutálí dolů hlava nehlava, kotrmelec za kotmelcem a mezi tím padají z i balvany, kterým se mistrně vyhýbá. Fakt neskutečnej řízek!! Z dalších herců zaujmou "Žofré" Robert Hossein - parťák Belmonda, nebo Dyan Cannon, známá jako milenka šéfa gangu z Pomsty růžového pantera. Režisér Henri Verneuil umí filmy točit s odlehčenou dávkou humoru, která jim zatraceně prospívá. Jen mě k Belmondovi neseděl dabing přestárlého Krampola. Je sice pravda, že po Třískovi byl jeho hlas taky výbornej, ale to byly osmdesátý léta. Když ho daboval před deseti lety ve svých sedmdesáti, tak je to sakra poznat a působí to hodně nevyváženě. Ale i tak jsem si film nadmíru užil!! ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)
  • Když si Jean-Paul Belmondo scénář přečetl, byl nadšen svou postavou sympatického zloděje Azada a potvrdil své učinkování ještě před odjezdem do Rumunska na natáčení Manželů z roku ll (1971). (Pierre)
  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama