Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Automobilový závodník Francois Holin ztratil licenci, když při nebezpečném jezdeckém manévru tragicky zahynul jeho partner a Francois byl označen za viníka. Náhle byl bez práce i bez peněz na nákladný život, na jaký si zvykl. V té situaci přijal nabídku z prostředí organizovaného zločinu a stal se řidičem gangsterů s přezdívkou Ho. S morálkou si žádné velké starosti nedělal - ovšem pouze do chvíle, kdy v bandě došlo k podrazu, který se Holinovi příčí. Od té doby jedná na vlastní pěst. Obratně manipuluje s lidmi od policie i z galérky a nekompromisně trestá všechny, kdo se provinili proti kodexu cti podsvětí... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (71)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Poněkud zvláštní vzorek z rodu vážných Belmondovek - ano, vážných - s žánrem komedie jsme tady podle mě naprosto vedle. Smát se tomu jak se hrdina potácí mezi dobrým a špatným se zkrátka nedá, a zápletka se díky nejednoznačnosti jeho postavy přelévá tu k jednomu, tu k druhému boku nijak zvlášť stabilní bárky. Nejvydařenejší složkou filmu je jednoznačně hudba Francoise de Roubaixe, která se vám uchová ve vzpomínkách podstatně déle než vše ostatní. 50% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Česká televize se po dlouhý době vypjala k heroickému výkonu a neodvysílala stopadesátkrát reprízovanýho Muže z Acapulca, ale poměrně neznamej Bebelův kousek. Za to jí patří dík. Nedík jí patří za uvedení v pozdních hodinách, dojezd byl někde kolem půlnoci a já to dal opravdu tak, tak. Jak sem v titulích viděl Jose Giovanni, věděl jsem, že o žádnou mazlírnu nepůjde, tenhle chlápek s pofiderní minulostí často rád hraje filmovej heavy metal čili nějaká ta syrová smrt je u něj vždycky jistá. Tady v HO! film trošku dojížděl na hlavní postavu, ne že by jí Bebel zahrál špatně, ale podle mě nebyla dostatečně propracovaná. Navíc mě přišlo, že je ve filmu pár dějových přeskoků. Jinak dobrý, takový realný, syrový nesrající se s ničím a s nikým, jen prostě ten filmovej vcus měl mít větší vpád. Jo a vysvětlete mě co furt máte s tím "typicky Belmondovská hláškující postava", koukněte se na jeho filmošku právě v letech kdy se porodilo Ho ! a pak něco říkejte vy tlamy, bláznivý . ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Člověk si pořád říká, že ho jeho oblíbení herci už jen tak nepřekvapí, ale ono se pokaždé najde něco, co mu tuhle domněnku okamžitě seškrábne jak hadr na stole prach. Ho! není úplnej top samotného Bebela, chvílemi to byla docela nuda, ale pořád musím říct, že plno scén mě dokázalo chytnout a potvrdily mi, že není na starou dobrou školu francouzských kriminálek a jejich naprosto upřímných a přirozených kaskadérských kousků, kde člověk nestačí zírat. I proto mě Ho! nedonutilo usnout a to je známka dobrého filmu. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ředitelství policie mě pověřilo odvézt všechny hezký slečny." Tak trochu té rošťácké drzosti Ho po svých bebelovských předcích a následovnících zdědil, ale nijak zvlášť moc jí nebylo. Více bylo toho charizma, ale já se přiznám, že kromě skvělého odchodu z vězení a nádherné Bénédicte mě to až tak moc nebavilo. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Jestli máte rádi Belmonda a francouzský kriminálky ze starý školy, tak asi film bez problémů dokoukáte. Zároveň dodávám, že na Belmonda je to podprůměr. On tady hraje trochu něco jinýho, než je u něj zvykem. Prostě žádnej sympatickej darebák, kterej hláškuje a udělá občas nějakej vtip. Tady hraje spíš vážnou roli, ale jeho postava je taková nijaká. Jediná část filmu, která snese nějaký přísnější měřítko, je taková odlehčenější asi 20-minutová pasáž z vězení s následnym "útěkem" (respektive poklidnym odchodem). Naopak závěrečná zmatená střílečka stojí zhruba za to, co evokuje název filmu - ho(vno). Celkově slabší 3 hvězdy... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V bohaté Belmondově filmografii jde o titul, který filmoví fandové přijímají často s netajenými rozpaky. Existují herečtí chameleoni, kteří střídají nejrůznější typy rolí a charakterů, většinou ale režiséři hledají vhodné herecké typy a když se příslušní herci osvědčí, jsou do příslušné kolonky obsazováni pravidelně. Úspěšná seriálová role nebo žánrový film se pro ambiciózního herce může snadno stát prokletím. Divákům ale takové asociace vyhovují, ví dopředu, co můžou od svých oblíbenců čekat. Belmonda si ztotožnili s typem hláškujícího šarmantního dobrodruha obsazovaného do kriminálních komedií ať už na straně zákona nebo podsvětí. Belmondův automobilový závodník a kriminálník Ho se od obvyklých očekávání zase tak radikálně neliší. Kromě toho, že je jeho role civilnější, než jsou diváci běžně zvyklí, dělí Belmonda od obvyklých hrdinů ještě jedna podstatná maličkost. Jeho postava není úspěšná. Prohrává nejen dávno ztracenou sportovní kariéru, ale i lásku, peníze a svobodu. A to je něco, co diváci Belmondovi nemohou odpustit a promítá se i do jejich hodnocení a komentářů. Film ukazuje, jak málo stačí k vytvoření legendy a jak málo k jejímu přízemnímu konci. Belmondo vytvořil zajímavou studii muže, který uvěřil, že má na víc, než se od něj očekává. Celkový dojem: 75 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Hodný Hoch Holportován Hordou Hovad? Horlivý Honák Horentní Hotovosti? Host Hotelů Honící Holky? Ho? Hovno! Hochštapler Holin! Křestním jménem Francois, ze závodní dráhy přestoupivší na tu zločinu, sbírající kravaty a novinové články s tématikou JÁ, krvácející kečup ředěný vodou a doprovázený hudbou jak z grotesek Harolda Lloyda. Ani tak nevadilo Belmondovo antihrdinské vybafnutí mimo v budoucnu zavedenou škatulku, jako spíše způsob jakým bylo provedeno.. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Příběh gangstera-fanfaróna, který sebestředně přecenil sebe sama a logicky skončil pod gilotinou; tehdy ještě ve Francii platil trest smrti. Nadprůměrně natočený velmi průměrný námět. Bez kudrlinek a bonmotů. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Belmondo tentokráte nevtipkuje, nehláškuje a úplně civilně hraje nejednoznačnou (dalo by se říci Delonovskou) postavu s tragickou hloubkou. Pomalé tempo není ku škodě, atmosféra je dokonalá a herecké výkony již zmíněného Bebela či krásné Joanny Shimkus (škoda, že moc nehrála) jsou bez debat. Smutná (ale velice dobrá) krimi se smutným (ale velice "dobrým") závěrem. 80%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Esencia nastupujúcich sedemdesiatych rokov. Záľuba v bokombradách, celotvárových slnečných okuliaroch, kravatách a oblekoch. Automobilové závody sú zábavou nadovšetko. Ak je prístup k nim odopretý, riešením je zopsutie sa k kriminálnej činnosti. Ženy plnia úlohu zvodných vyzývaviek bez hlbšej myšlienky, muži riešia existenciálne problémy minulosti, aby presvedčili ženy o svojej chlapskosti. Nálada je smutná, uspávajúca. Všetko toto trápenie korunuje poznanie, že zločincom sa takýto život nijako nevyplatí. Okrem únikovej scény je to ako celok mdlé a únavné. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Velice teskná gangsterka, kde mladík Francois Holin jezdí pro bandu zločinců a sám se, aniž by si uvědomoval, posunuje v profesním žebříčku a tudíž i hledáčku všech komisařství.....celou atmosféru neutěšené "Staré Francie" doplňuje geniální hudba od slavného Roubaixe.... Avšak musím se ohradit proti zdejšímu názvu filmu "Komedie"....ano, je to komedie, když o krimi/drama napíše někdo komedie....:-/) ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Konečně si někdo všimnul, že tenhle šereda natočil i něco jiného, než těch šest filmů, co se v telce točí dokolečka jako základní sestava volejbalistek. Ho! rozhodně není špatným kouskem, ono taky kolik nepovedených filmů Frantíci v sedmdesátkách vyprdnuli, že? Jen zkrátka Jeanovi nebaštím charakter náčelníka kriminálního podsvětí. I když kdo ví, jestli to náhodou není důsledek toho ustavičného volejbalového kolovrátku...? P.S. Ztratil jsem poslední iluze o náboženství, protože považte sami, jistý pan_buh to všechno komentuje slovy "co je velký plus - je tam málo negrů." ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Typická Giovaniho práce dostala Enricův všudypřítomný nostalgický podtón. Páně režisérův dvorní skladatel sice nenapsal svoji nejlepší hudbu, ale dokázal film hudebně propojit s americkou gangsterkou. Enricovy filmy byly vždy nostalgické, i ten Rumový bulvár ten stesk po starých dobrých časech obsahuje. Joanna Shimkus měla kusanec smutku v očích, možná proto ji Enrico tak rád obsazoval. A v roli smutného pána byl jako vždy velký herec malých rolí Paul Crauchet, zatím na pozici novináře, rok předtím dostal na ústa od Ventury v Dobrodruzích, pak byl smutný hrdina v Armádě stínů, až se dopracoval do role blázna v Motýlovi na rameni. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

V každém svém filmu nás režisér Robert Enrico zavede do světa úplně odlišných lidích, jiné doby, ale pokaždé umí vytvořit patřičně stylovou atmosférou, která diváka pohltí do daného prostředí, ať už jde o partu drvoštěpů v drsných horách v Les grandes gueules, měšťanskou rodinu za války v Staré pušce nebo smetánku z dob prohibice v Rumovém bulváru. Tentokrát zavítal netypicky do prostředí gangsterů, mezi nimiž se ocitl i bývalý automobilový závodník se ztracenou licencí. Muž Francois Holin toužící po slávě, mediální senzaci a bránící čest podsvětí se stal pro Jean-Paula Belmonda do jisté míry neobvyklou postavou, skrze kterou si sice chvílemi tradičně získává sympatie diváka svým charismatem, hláškami, ale na druhou stranu svým počínáním a cílem nejednou sklouzává spíše do pozice nesympatického antihrdiny. Právě jistá vnější rozpolcenost a nejednoznačnost dělá Holina skutečně zajímavou a originální postavou. Přiznám se, že s Belmondem mám nejraději (až na výjimky) právě filmy z jeho mladší kariéry v 60. letech (Opice v zimě), kdy vytvářel na plátně vzájemně velmi pestré charaktery. Gangster řečený Ho!, jemuž nedělá problém podvést celý vězeňský personál, manipulovat s policií a pomstit se tomu, kdo se proti němu proviní, je dnešním slovníkem skutečně cool... nejen když si jako obvykle nasadí jednu ze své obrovské sbírky kravat, v jedné z ruce obratně schová svůj kolt a druhou típne cigaretu o přední sklo auta. Ho! se coby kriminální film chvílemi blíží obsahem a pojetím ke gangsterce i neo-noiru, přesto zůstává svým stylem a atmosféru vytvořenou Enricem poměrně ojedinělý (asi jako hlavní postava). Vlastně je to jedna z mála gangsterek, která mě opravdu hodně bavila. Úžasné klavirní improvizace Françoise de Roubaixe krásně podtrhují atmosféru a vyvrcholení bylo skutečně parádní... 85% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Dabing Agentura Erasmus, vyrobila TV Produkce, a.s., pro FTV Premiéra, s.r.o., TV Prima, 2003 aneb proč kupovat dabing ČT 1993, když to Jirka Krampol po deseti letech může nadabovat znovu... Soldiní gangsterka, u které bych se nebránil přemýšlet nad film noir, rozhodně však nejde o komedii. Děj sice nikam přímo nevede a je nad slunce jasné, jak to musí dopadnout, útěk z vězení je však mistrovskou epizodou z dějin zdrhání. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Méně známá a ne tolik typická Belmondovka z dob, kdy ho zatím jen čekala hvězdná kariéra francouzských drsňáků. Po právu zapomenuté. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zo závodnej dráhy rovno na dráhu zločinu • Poznávacím znamením Françoisa Holina je jednoznačne kravata, ktorých má mimochodom až rovných 400 ks, čiže si zrejme na nich extra potrpí, ale našťastie nielen pri tom ostaneme. Zároveň sa tiež jedná i o pomerne dosť šikovného šoféra, veď inak by sa predsa nevenoval takému, dynamickému športu, v ktorom vznikajú i naprosto (ne)predvídateľné komplikácie, kedy ide doslova o holý život, ak sa náhodou pretek úplne nevydarí. Nakoľko ale vymenil automobilového pretekára za bankového lupiča, tak, zdá sa, že je starým, dobrým časom, snáď naveky koniec, a možno ani nie. Keď využíval adrenalínu v predchádzajúcej kariére, tak ho bude môcť plne využiť vari i v tej nadchádzajúcej, keďže pri tomto "povolaní", nie je žiadnej núdze o prípadne prekvapenia, ktorých sa môže nakopiť vskutku neúrekom... • Súčasne rovnako pozorujem aj jeho neistú pozíciu v zločineckej skupine, v ktorej nie je rovnocenným hráčom, akým by určite chcel byť. A na základe daných súvislostí, to tak najskôr aj vyzerá. • ZAČIATOK SPOILERU  (...I napriek tomu bude čoskoro považovaný za kombináciu Arsèneho Lupina & Ala Caponeho, vtedy by si mal začať pomaly gratulovať, alebo povedzme uvažovať aj o tom, že by mal čochvíľa navštíviť i renomovaného novinára, či dokonca sa udobriť i so svojou priateľkou, ktorá mu nemusí tolerovať jeho zvláštny štýl života - Muža oceľových nervov.) KONIEC SPOILERU • Podobne som i ja v predchádzajúcom prípade trochu viac zahundral na celkovú podobu Dobrodruhov, ktorí mi síce najideálnejšie nesadli, a to i napriek tomu, že v obsadení sa nachádzali také exkluzívne mená, akým spojenie Ventura & Delon, bez akýchkoľvek diskusií, JE, čím chcem ďalej zdôrazniť najmä to, že sa tentoraz určite nezaradím vedľa všetkých, večne "hundrajúcich užívateľov", ktorým nie zrovna najlepším spôsobom sadol tento film, a práve preto nenechali na ňom ani nitku suchú, ale je to v podstate čisto iba ich (ne)objektívny názor, ktorý im vôbec neberiem. • V zaujímavostiach som sa dočítal, že Belmondo a Enrico mali na výsledný zostrih snímku odlišný názor, pretože režisér sa podľa herca dostatočne nedržal samotnej predlohy Josého Giovanniho, čo v konečnom dôsledku nie je príliš vidieť, aj keď sa konečné, filmové dielo javí, ako mierne roztržité, nie je tomu tak. • Čo sa na záver týka kvalitného, českého dabingu, tak osobne mi viac vyhovuje to, keď Bébelovi prepožičiava charizmatický hlas predovšetkým Jiří Krampol, než povedzme Jan Tříska a iní, vtedy sa dokážem lepšie stotožniť s protagonistom, ktorý sa púšťa do najrôznejších dobrodružstiev. Samozrejme, že jestvuje aj niekoľko ďalších výnimiek, keď kvalita dabingu sa nemusí automaticky porovnávať s kvalitou filmu, ale to ešte len budem postupne zisťovať... ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Snímek má prapodivné střihy, skoky v ději a nesourodé dialogy. Jakoby se postavy na plátně míjely, než aby se potkávaly a reagovaly na sebe. Hlavní postava je bezcílná a jakoby ani neměla žádnou vlastnost, spíš se nechává vláčet okolnostmi. Což je nezvyklé na to, že by měl hrát šéfa podsvětí. Břinkající hudba jakoby z některých scén dělala grotesku, která se ale nekoná. Vztahy mezi figurami nefungují. A tak navzdory výstupům z vězení, kde Belmondo hraje váguse tak přesvědčivě a dobře namaskovaně, až smrdí i z obrazovky, je film nudný a bezduchý. SHRNUTÍ: Když vlastně nechceš být kriminálníkem, ale ani nevíš, čím bys tedy být chtěl. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Poněkud skicovitě zpracovaná psychologicky barvitá, podnětná látka. Měl jsem pocit, že mnoho nedořečeného nebylo ani naznačeno, že hodně zůstalo mimo obraz a hrubé tahy zamaskovaly nejeden podstatný detail, ukrytý někde pod vrstvami dobrodružných akcí. Stejně tak z velkoměstské atmosféry zbyla jen esence, příležitostně oživovaná výbornou hudbou. Škoda tohoto díla, které mělo ještě zrát... ()

5150 

všechny recenze uživatele

HO! Existenciální krimi-drama podle románu José Giovanniho, v hlavní roli Jean-Paul Belmondo. Hodně rozmanitou hudbu složil Francois De Roubaix, ale dost mi vadila ta opakující se "pouťová" klavírní improvizace, která se do tohoto snímku vůbec nehodila. Závěrem - "Komedie" v záhlaví bych rozhodně odstranil! ()

Reklama

Reklama