poster

Jack Ryan: V utajení

  • USA

    Jack Ryan: Shadow Recruit

  • Rusko

    Джек Райан: Теория хаоса

  • Rusko

    Jack Ryan: Teorija chaosa

  • Slovensko

    Jack Ryan: V utajení

Mysteriózní / Akční / Thriller

USA / Rusko, 2014, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sarkas21
    ****

    Jack Ryan: V utajení je takový celkem nesmělý pokus o nastartování nové série ve stylu Jasona Bourna, leč na Bourna ještě celkem dost ztrácí... Nejde o úplný propadák, ale v několika fázích film ztrácí dech a scénář mu často moc nepomáhá, nicméně koukat se na to rozhodně dalo a když to člověk vezme jako popcornovku na vypnutí mozku, tak to celkem i funguje.(28.6.2014)

  • Bigrambo
    **

    Tento rádoby akční špionážní snímek drží nad vodou pouze Kenneth Branagh. Ale bohužel jen před kamerou (kde předvádí skvělý ruský přízvuk), skoro jakoby zapomněl, že má smlouvu také jako režisér. Ve filmu je celá řada vtipných momentů, které ale rozhodně nebyly tvůrčím záměrem – film se totiž bere místy až příliš vážně, skoro jako bychom se vrátili to tužších časů studené války…(29.1.2014)

  • xxmartinxx
    ***

    Líbilo se mi to přesně tak dlouho, než jsem zjistil, jak moc mě to vlastně nudí. Kenneth naprosto zklamal a předvedl (je to trochu ohrané přirovnání, ale přesné) pilotní díl dlouhého seriálu, na který nechci koukat. A jeho egocentričnost tentokrát nebyla ani trochu sympatická, vlastně byl v té roli trochu trapný.(27.1.2014)

  • Matty
    **

    Na americký film nezvykle deziluzivní zkušenost. Koeppa a Zailliana jsem před novým Jackem Ryanem řadil mezi současnou scenáristickou špičku a Branagh pro mne byl velmi zdatný režisér inteligentních snímků. Jejich společný počin je ovšem ukázkou té nejhorší scenáristické i režijní fušeřiny. V hrubých obrysech scénář sice drží pohromadě (kruhová struktura vyprávění, obstojné propojení vztahové a pracovní linie, ekonomické využití rekvizit), ale jednotlivé scény odhalují zarážející lenost tvůrců při vymýšlení toho, kterak určitou postavu přimět udělat určitou věc. Počet podpůrných konstrukcí, jež před námi vinou nedomyšleně rozehraných situací a natvrdlého jednání hrdinů vyvstávají, exponenciálně roste a jedinou adekvátní reakcí na finálních dvacet minut, kdy všichni náhle projeví zázračnou jasnozřivost a schopnost být ve správný moment na správném místě, je jeden nepřetržitý facepalm. S výjimkou syrové hotelové rvačky, ještě udržující při životě naději, že by mohlo jít o slušný paranoidní thriller à la pozdní Hitchcock, je akčním scénám vlastní tuctovost a nepřehlednost. Přesunout pozornost od režie a scénáře k hercům znamená vykročit z bláta do louže, protože postavy jsou zaměnitelné a obsazené převážně necharismatickými herci. Dvojitá (nebo dokonce trojitá?) expozice pouze naznačí, že by mohlo jít o „origin story“ sledující zrod hrdiny. Ve výsledku není návrat do minulosti využit k možnosti sledovat dlouhodobější vývoj protagonisty, který se de facto nevyvíjí (Pineův výraz je na konci naopak ještě vyjukanější než na začátku), ale slouží především k zesílení pro-amerického akcentu vyprávění: musíme bránit své území, hodnoty a – hlavně – peníze. Podobně se zprvu zdá, že Ryan bude od jiných akčních hrdinů odlišen využíváním intelektu namísto svalů (třebaže Pineův herecký typ je s něčím podobným naprosto neslučitelný), ovšem hlavní, mimochodem dost debilní, infiltrační akci vymyslí někdo jiný a veškeré posuny vyprávění jsou řešeny fyzicky, nikoli sběrem a analýzou dat. Ryan se nakonec jeví jako inteligentnější postava hlavně díky tomu, že je obklopen samými idioty, kteří nedokáží naplánovat operaci nezaloženou z velké části na náhodě. Velkou posilou ansáblu není ani samotný Branagh, jehož zarputilý ruský patriot s jaterními skvrnami a eko-žárovkou by se lépe vyjímal v některé studenoválečné bondovce. Oněm bondovkám ovšem nechyběl nadhled, jehož naprostá absence Jacka Ryana, urážku špionážních thrillerů a jejich diváků, definitivně zabíjí. Pro svou lacinost (nikoli rozpočtem, nýbrž vším ostatním) jde o záležitost použitelnou leda jako Film týdne (nebo jak to dneska nazývají) na Nově. 50%(27.1.2014)

  • Davies182
    ***

    Je to neuvěřitelný, ale nejvíc to překvapivě tahají zamilovaný kukuče a jednoduše nádherný očiska Keiry Knightley. Chris Pine se kirkovské nálepky nezbavuje snadno, zvlášť když jde o rádoby ultramoderní bourneovský "akčňák" plný zákeřné výpočetní techniky. Branaghova sinusoida splňena: po skvělém Thorovi tu máme další, snadno postradatelný snímek. Zatím nejnevýraznější a bohužel trestuhodně nejzbytečnější (Jack Ryan!!) film roku - ano, vím, že je teprve leden.(27.1.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace