poster

Jack Ryan: V utajení

  • USA

    Jack Ryan: Shadow Recruit

  • Rusko

    Джек Райан: Теория хаоса

  • Rusko

    Jack Ryan: Teorija chaosa

  • Slovensko

    Jack Ryan: V utajení

Mysteriózní / Akční / Thriller

USA / Rusko, 2014, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Adam Cozad, David Koepp / Charaktery: Tom Clancy | Hudba: Patrick Doyle | Produkcia: Lorenzo di Bonaventura, Mace Neufeld, David Barron, Mark Vahradian | Distribúcia: Paramount Pictures | Štúdio: Skydance Productions, di Bonaventura Productions, Mace Neufel Productions, Buckaroo Entertainment, Etalon Film, Translux | Rozpočet: 60 miliónov $ | Tržby: 81,848,000 $ || Príjemná akčná oddychovka, ktorá žial ničím neprekvapí. Herecké výkony sú vďaka presnej réžií vynikajúce, no z filmu je cítiť, že je Branagh srdcom i dušou klasik, a to síce filmu dodáva jedinečný nádych, ale žánrovo sa nehodí. Ako sobotná jednorázovka super zábava. 70% | Videno v Atlas Praha, 29.1.2014 |(2.2.2014)

  • swamp
    **

    Jedna z těch absolutních blbostí, kterým nelze dát vyšší hodnocení, ale nudit se u nich rozhodně nebudete. Bez debat zatím nejhorší film s postavou Jacka Ryana. Jo.. a Keira je tady úplně odporná.(31.1.2014)

  • Bigrambo
    **

    Tento rádoby akční špionážní snímek drží nad vodou pouze Kenneth Branagh. Ale bohužel jen před kamerou (kde předvádí skvělý ruský přízvuk), skoro jakoby zapomněl, že má smlouvu také jako režisér. Ve filmu je celá řada vtipných momentů, které ale rozhodně nebyly tvůrčím záměrem – film se totiž bere místy až příliš vážně, skoro jako bychom se vrátili to tužších časů studené války…(29.1.2014)

  • Matty
    **

    Na americký film nezvykle deziluzivní zkušenost. Koeppa a Zailliana jsem před novým Jackem Ryanem řadil mezi současnou scenáristickou špičku a Branagh pro mne byl velmi zdatný režisér inteligentních snímků. Jejich společný počin je ovšem ukázkou té nejhorší scenáristické i režijní fušeřiny. V hrubých obrysech scénář sice drží pohromadě (kruhová struktura vyprávění, obstojné propojení vztahové a pracovní linie, ekonomické využití rekvizit), ale jednotlivé scény odhalují zarážející lenost tvůrců při vymýšlení toho, kterak určitou postavu přimět udělat určitou věc. Počet podpůrných konstrukcí, jež před námi vinou nedomyšleně rozehraných situací a natvrdlého jednání hrdinů vyvstávají, exponenciálně roste a jedinou adekvátní reakcí na finálních dvacet minut, kdy všichni náhle projeví zázračnou jasnozřivost a schopnost být ve správný moment na správném místě, je jeden nepřetržitý facepalm. S výjimkou syrové hotelové rvačky, ještě udržující při životě naději, že by mohlo jít o slušný paranoidní thriller à la pozdní Hitchcock, je akčním scénám vlastní tuctovost a nepřehlednost. Přesunout pozornost od režie a scénáře k hercům znamená vykročit z bláta do louže, protože postavy jsou zaměnitelné a obsazené převážně necharismatickými herci. Dvojitá (nebo dokonce trojitá?) expozice pouze naznačí, že by mohlo jít o „origin story“ sledující zrod hrdiny. Ve výsledku není návrat do minulosti využit k možnosti sledovat dlouhodobější vývoj protagonisty, který se de facto nevyvíjí (Pineův výraz je na konci naopak ještě vyjukanější než na začátku), ale slouží především k zesílení pro-amerického akcentu vyprávění: musíme bránit své území, hodnoty a – hlavně – peníze. Podobně se zprvu zdá, že Ryan bude od jiných akčních hrdinů odlišen využíváním intelektu namísto svalů (třebaže Pineův herecký typ je s něčím podobným naprosto neslučitelný), ovšem hlavní, mimochodem dost debilní, infiltrační akci vymyslí někdo jiný a veškeré posuny vyprávění jsou řešeny fyzicky, nikoli sběrem a analýzou dat. Ryan se nakonec jeví jako inteligentnější postava hlavně díky tomu, že je obklopen samými idioty, kteří nedokáží naplánovat operaci nezaloženou z velké části na náhodě. Velkou posilou ansáblu není ani samotný Branagh, jehož zarputilý ruský patriot s jaterními skvrnami a eko-žárovkou by se lépe vyjímal v některé studenoválečné bondovce. Oněm bondovkám ovšem nechyběl nadhled, jehož naprostá absence Jacka Ryana, urážku špionážních thrillerů a jejich diváků, definitivně zabíjí. Pro svou lacinost (nikoli rozpočtem, nýbrž vším ostatním) jde o záležitost použitelnou leda jako Film týdne (nebo jak to dneska nazývají) na Nově. 50%(27.1.2014)

  • 3DD!3
    ***

    Nový Ryan dělá čest thrillerům z doby před dvaceti lety. Což samozřejmě může být pro dnešního diváka těžké sousto. Branagh si připravil pro zničení Ameriky poměrně netradiční cestu, která sice dává smysl, ale ty co nemají doktorát z ekonomiky to nebude zajímat. Možná je škoda poměrně obyčejné akce, která na konkurenci prostě nemá, ale vše vynahrazují velká krásná kukadla Keiry Knightley. Costner si užívá svůj comeback, Pine jako Ryan hodně v pohodě. Vyjukanou i hrdinnou polohu zvládá s přehledem.(11.5.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace