• kinej
    ****

    Profesionál je velice dobrá kriminálka, ale zároveň je názornou ukázkou toho, s čím mám u francouzských filmů často problém. Postavy se často chovají nejen nelogicky, ale i tak nějak v rozporu s jejich charakterem. Film třeba vůbec nedokázal věrohodně sdělit proč vlastně tolik Beaumont lpí na odstranění diktátora. Nebo proč prostě Roselliho neodělal už v bytě, když to měl v úmyslu? Ony politické hry v pozadí jsou načrtnuty jen velice povrchně a ve filmu je vůbec víc zcestných rozmáchlých gest, než logických činů. Morriconeho ústřední melodie je sice úžasná, ale na druhou stranu je také snad jediným a nadužívaným hudebním motivem, takže se brzy ohraje. Štěstím je, že film má Belmonda, který má takové charisma, které spoustu děr přezáplatuje alespoň při prvním shlédnutí.(10.11.2011)

  • castor
    ****

    Ve státním zájmu mu svěřili velkou věc. Odkrouhnout jistého nepohodlného diktátora. Jenže politická situace se mění jako počasí a francouzský tajný agent Joss Beaumont a jeho úkol se stali z hospodářských důvodů nevhodnými. V trestaneckém táboře kdesi v Africe ale Beaumont nehodlá vláčet kameny věčně, stejně jako nechat své bývalé kolegy bez odplaty. Belmondo je pro mě osobně tentokrát velmi snesitelný (ve vážných rolích ho mám ostatně raději), navíc má solidního protivníka s tváří Roberta Hosseina a slušného spolubojovníka v podobě scénáře. Nezapomenutelné je pochopitelně i hudební téma italské legendy Ennia Morriconeho!!(24.6.2013)

  • gogo76
    ****

    Svetoznámu Morriconeho skladbu Chi mai (existuje filmový fanda, ktorý ju nepozná?) som počúval dlhé roky a vždy som túžil vidieť i film. V tej dobe csfd neexistovala a nemal som tušenia, že film Profesionál je film s Belmondom v hlavnej roli. Predstavoval som si nejakú taliansku drámu na tému mafie. Konečne som sa k nemu dostal a výsledok ma nesklamal, ale ani výrazne nenadchol. Základná kostra príbehu je dnes tak obohraná, že v tomto smere neprekvapí film absolútne ničím. Či už policajt, alebo agent po ktorom idú všetci jeho nadriadený, to sme už videli 100x. V dobe vzniku to však až tak obohraté nebolo, Belmondo je sympaťák, tak prečo nie? Úvod naznačoval, že to bude vážny film, ale neskôr Belmondo pridáva nejaké hlášky a tak trochu film odľahčuje, čo som bral skôr ako mínus. Vážnejší tón by filmu sedel viac. Vidím to na priemer, ktorý k slabším štyrom posúva len ten výrazný Morricone. 70%.(26.10.2014)

  • Jeanne
    ****

    Určitě Belmondův film z nejdrsnější kategorie, přesto i tento hrdina zapletený do sítě mezinárodní politiky a zločinu uštědří nějaký ten vtípek, a tady je ta zásadní chyba všech amerických napodobenin: jejich akční hrdina byl ještě mnohem drsnější, na násilí a krvi se nešetřilo, přidali jim šťasný konec, ale vynechali ten vtip:) ...a Robert Hossein v roli jeho odporného pronásledovatele je vážně legrační! Hlavně s tím jak si v první scéně kreslí a pak se ozve - "já ho zastavím"(5.1.2004)

  • Davies182
    ****

    Co mi nejvíce vadilo na jinak skvělém, důvtipném, mírně komediálním thrilleru s Belmondem byla klasická naivita; dále uhrančivé hrdinovy pohledy a jeho přehrávající charisma a labutí pohyby, díky kterým si Jean-Paul získal tolik fanynek po celém světě; plus nakonec nesmyslný zvuk při pěstních soubojích. Každý pamětník nejpíše ihned namítne, že přesně tyto tři věci dělají staré pecky s výnikajícím francouzským hercem přesně tím, čím jsou a proč je lidé milují - mne to ovšem od plnohodnotného diváckého zážitku trochu odvádělo. Nezapírám, že i tak měly tyto scénky vždy něco do sebe, ale mně do jinak excelentního krimi stoprocentně nesedly. Co si ovšem zaslouží vyzdvihnout do nebeských výšin je finální zůčtování s "padouchem", záživné akční scény, tři neskutečně nádherné vedlejší herečky (dokonce ani svlékání nechybělo!), naprosto parádní honička (Jason Bourne se má co učit) a zejména ta atmosféra!!!(23.8.2009)

  • - Spoiler: Belmondova postava zemřela naposledy ve filmu Následník (1973). (Hans.)

  • - Jako mnoho dalších Belmondových filmů, i tento zakoupilo Sovětské filmové ministersvo, ale film byl dán do kin až po roce 1990, protože film kritizoval režimy Třetího světa. (Kulmon)

  • - Spoiler: Georges Lautner natočil dvě verze finální scény. V té známé u nás je Belmondova postava zastřelena před nástupem do vrtulníku. Druhá verze je taková, že Belmondo do vrtulníku nastoupí a odletí vstříc lepším zítřkům. Originální francouzský sestřih však obsahuje verzi se smrtí hlavního hrdiny. Režisér se pro ní rozhodl po domluvě se scénáristou a Belmondem a to i navzdory producentům, kteří vyžadovali šťastnější závěr. Prosadili si ho tak, alespoň do verze určené pro uvedení v Americe. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace