Reklama

Reklama

Opravář, který po bratrovi zdědil spoustu peněz, se chce za každou cenu proslavit, a rozpoutá proto neuvěřitelný teror. (Netflix)

Videa (3)

Ukázka z filmu 1

Recenze (12)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli v té době scénáristi podceňovali nároky diváků nebo bylo francouzské publikum duševně zaostalé jako hanebně vykořisťovaný společník padoucha, ale tenhle film je dnes už směšný. Většina scén je naprosto bolestivě pitomá - Delonovo ztvárnění psychologa, dementní dialogy a chování policistů, setkání s místním gangsterem, co chce vyfotit (!), typicky šílená představa francouzských filmařů o gayích (hlavní "hrdina" si vyhlédne v místním gay klubu plném hladových pohledů chlápka, nabídne mu za sex se ženou 5000 franků a gay mu to odkýve, že za to by šel i s kozou) a nakonec diktování podmínek padoucha mezinárodním TV stanicím. Film láká na Delona, ten je tradičně úplně prkenný a v originálním znění postrádá i jiskru, kterou by mu obvykle přidává v dabingu hlas Trávníčka. Ústřední postavou je naštěstí podstatně zajímavější padouch s mentálně zaostalým společníkem, jehož chování aspoň občas vyvolává nepříjemné mrazení, přesto film postrádá atmosféru nebo schopnější tvůrce. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Expoatační B-movie snažící si trapně hrát na něco vyššího tím, že postava psychiatra (Delon) je emočně na úrovni vraha (Policista: Proč nám pomáháš? - Delon: Protože na jeho místě bych asi jednal stejně) a ve finále za úplného blbce. Ovšem co čekat od filmu, kde první scéna s Delonem vypadá takto: polonahá ženská stojí na střeše a chce skočit, Delon přiběhne, vyleze po žebříku, a hned jí zachrání. Existují inteligentnější způsoby, jak dostat nahou babu na plátno. ()

Reklama

PAGE 

všechny recenze uživatele

Obsah k filmu co je tady napsaný, vůbec neodpovídá skutečnosti, film je úplně o něčem jiném. Nesmělý a nešťastný člověk, který si říká Armagedon (jako vždy výborný Jean Yanne) se fanaticky a naivně, snaží, vydíráním a terorizmem změnit svět. Zneužívá k tomu i svého retardovaného kamaráda, kterého hraje Renato Salvatori. Alain Delon hrající psychiatra, spolupracuje s policií, která se Armagedona snaží vystopovat. Na to, že byl film natočený v roce 1977, se docela trefil do dnešního globalizovaného světa, který má právě s terorizmem dost problémů. Není to žádný bezduchý film a já dávám čtyři hvězdy. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Film, který předběhl svou dobu o dobrých 20 let. Je škoda, že dnes, kdy by byl mnohem aktuálnější, je pohřbený na filmovém Slavíně, tedy mezi kvalitními filmy, které už ale skoro nikdo nezná. Dokonce i mně trvalo pořádně dlouho, než jsem ho sehnala. Na rozdíl od současných snímků na téma terorismu, kde to každých 5 minut udělá strašně bum, Jessua s akcí šetří a soustředí se více na psychologickou stránku problému (ačkoli těch pár úmrtí je pozoruhodných – ostatně je to jeho specialita). Duel mezi hysterickým psychopatem „Armaguedonem“ (výborný Jean Yanne) a racionálním dušezpytcem Ambrosem (ledový král Alain Delon) je velmi silný, vyzdvihnout ale musím především výkon Renata Salvatoriho v roli retardovaného teroristova kamaráda „Einsteina“. Na konci mi ho bylo hodně líto… Jo a je to první thriller, u kterého jsem dostala hlad. Delon se totiž cpe v každé druhé scéně. :) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

To byl zase zážitek! Nejdřív se na to dlouhou dobu těším, pak si to pustím a od počátku v duchu nadávám, proč se na něco tak deprimujícího vůbec dívám a nejraději bych to možná vypl. Jenomže to by mě ten Armaguedon nesměl od první chvíle tolik pohltit, vyvolávat pořád očekávání, jak se děj bude vyvíijet dál, a hlavní antihrdina by nesměl být zahrán tak luxusním způsobem, že se od toho prakticky nedokážu odtrhnout. První polovinu 70. let natáčel Jean Yanne jako režisér, scenárista a herec v jedné osobě nekompromisní politické komedie a tady si v tematicky spřízněném thrilleru Alaina Jessuy střihl pro změnu vážně pojatou roli psychopatického intelektuála, který z letargie v obklopení společneským marasmem začne vyhrožovat a plánovat teroristický útok... „Je mým osudem probudit vás, probudit svět...“ Až děsivě hluboký odkaz v zamýšlení ze strany tak odpudivé postavy před diváky v sále je skutečně působivým vyvrcholením filmu, které ve mě vyvolávalo zajímavě rozporuplné pocity. V posledních minutách se film skutečně v ničem nezastaví a kriticky míří i na zběsilé chování prostého davu v propuklé panice. Mírným zklamáním na tomto velmi zdařilém psychologickém thrilleru zůstává pro mě poněkud nezáživný a tuctový výkon Alaina Delona, jehož největší přínos na tomto snímku spočívá asi v spoluprodukci a přilákání většího počtu diváků na slavné jméno. Naštěstí se film víc než na komisařovo počínání soustředí na postavy teroristu a jeho společníka a Yanne má vedle sebe též výborného Salvatoriho. [75%] ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama