Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roky ve vězení mu mohou vyvážit už jen ukradené diamanty, ale podsvětí nezapomíná... „V kapse mám 1000 franků, na sobě šaty starý deset let, ale něco mi říká, že mám vydržet..." říká hlavní hrdina filmu Bojovník Jacques Darnay, kterému soud vyměřil patnáct let za přepadení klenotnictví, při kterém byl majitel zabit a zmizely diamanty v hodnotě čtyř milionů franků. Darnay je propuštěn předčasně, protože policie doufá, že ji dovede k ukradeným diamantům. Jediný, kdo byl tehdy zatčen, byl Darnay a policie tuší, podsvětí to ví, že on nevraždil. Nicméně diamanty chtějí všichni. (Česká televize)

(více)

Recenze (99)

Jehan 

všechny recenze uživatele

Není to nutně blbý film. Delon vyleze z lochu v kvádru z roku 74 v Paříži roku 82. Kromě toho, že se nosí jiné střihy, nosí se i jiné móresy. On je, ku prospěchu věci, příkladně nadčasový. A hlavně, je to Delon. Delon!! Zvedne to svoje obočí - a je to doma! Nakonec vůbec nejde o ty kamínky, ale o pomstu. Jo, je to vcelku blbina, ale co všechny ty fóry na jiné Delonovy filmy? Ironická sebereflexe předchozího filmu? Ten skvostný detail, kdy zlosynové v autě pustí radio a tam běží příšerná hudba z "Kdo nastaví kůži". Po vteřině to zabiják se slovy "ale do prdele" přepne na hudební klasiku. Mezitím Delon nakupuje v železářství rýč, kterým se zlosynové následně pohřbí. To je geniální!! No pak tu jsou ty francouzské kočičky s vyšpulenými bradavkami pod tričkem, vyvalenými kozami nebo, jako v případě Anne Parillaud, s minimalistickými půvaby v hrudní oblasti, prima prdelkou a huňatou cukrovou vatou v ohanbí explicitně odhalenou v psychologicky vypjaté scéně "necháš si mě?". Delon je během krátké doby postupně oklátí všechny a ještě se přesune s Ankou a s policejní asistencí do Latinské Ameriky, kam poslal diamanty. Předtím postřílí všechny (vlastně jednomu jenom prostřelí koleno) ty syčáky, de facto kolegy z oboru, co mu chtějí zabránit v kriminálnickém poflakování. Mooc pěkný film! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Francouzský krimi film postavený na tváři a charismatu Alaina Delona, který se sice v první půli docela slibně rozjíždí, ale v půli druhé se zvrtne tak, že z Delonovi postavy se stane pařížský John Rambo, který sejme hravě všechny nepřátele, byť jsou v obrovské přesile, a dokonce se do něj, stejně jako do Johna, na první pohled zamiluje místní o několik generací mladší dívka... Nejvtipnější je ta smrt při automobilové nehodě...to by možná ani sám John nezvládl...(Delon z ní vyvázne bez jediného škrábnutí, všem crash testům navzdory...) Delon je zkrátka bojovník... :-( ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

"Delonku" lze poprávu považovat za specifický detektivní - či chcete-li "krimi" - subžánr. Fabule občas zaskřípe, scénář zanaříká (závěrečné "přehazování" démantů ve stylu deus ex machina), ale přebírání řady prvků "vážného" hraného filmu tyto občasné lapsy víc než vynahrazuje (špičkový Delon velmi často hraje očima, úsečně sevřenými rty nebo imperativním úsměvem, funkční jsou i prodlevy, jejichž mlčení je vskutku akční). Tradiční černobílé schéma vítězství "bílého" dobra nad "černým" zlem, kořeněné docela slušným množstvím mrtvol,za které by se nemusela stydět ani superrychlá, uměleckou úroveň i její výchozí řemeslo velmi bezstarostně vnímající americká "action", je s úspěchem relativizováno zařazením nanejvýš neschématického hlavního hrdiny, viditelně šitého na míru delanovské poetice a osobnosti vůbec. Zdá se, že na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let v této filmové, divácky mimořádně úspěšné minisérii znovunalezl Delon sebe sama v míře a dosahu,který se zdá být dvacet a více let poté stále zřejměji klasicky nadčasovým. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

S obličejem hezounka se může stát herec hravě idolem dam a dívek v romantických rolí, ale pan Delon te néééé. To je jinej mačos, takovej drsňák obecnej, nevím o kolik se díky tomu ošidil o srdcí slečen a paniček, ale zase získal to moje. V téhle kriminálce mě sednul dokonale a díky i v mládí krásné Anne Parillaud jsem ochoten tehle vydařené kriminálce odpustit jistou vláčnost ve druhé polovině filmu. Sice trošku žárlím, že se tam Delon vyspal s Anne Parillaud a kvůli tomu jsem chtěl ze žárliosti strhnout hvězdu z hodnocení, ale nebudu tady dělat žárlivé scény. Taky to vysvětluje tu délku filmu. On tam spal asi se třema holkama a za 90 minut to nezvládnu ani já, natož DELON, proto těch 120 minut a ta vláčnost v ději. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Prvy Delonov rezisersky debut som este nevidel, ale hned sa ku mne dostal jeho druhy rezisersky pocin Le Battant, prelozene u nas ako Bojovnik. A musim povedat, ze Delon sa /pri vsetkej ucte/ rezii nerozumie a je ovela lepsi herec nec reziser. Film aj ma akysi pribeh, ale prilis poznat lacne kulisy /najma v interierovych castiach filmu/ a tempo nie je nijako strhujuce.Dialogy su sice dobre, a Delon je pred aj za kamerou, ale nepodarilo sa mu zohnat znamejsie herecke mena, tu hral len Francois Perier /L´attentat/ a samyca Anne Parillaud /Brutalni Nikita/. Nadseny som nebol ani z toho, ze Delon sam premoze celu bandu /to su fakt taki neschopni, ci?/ a ked z tej jednej sceny vyviazol bez skrabanca, tak to ma uz ale vyslovene nasralo. Napisem to rovno - Delon sa prilis hra na Belmonda, ale proste nema nanho, ne, ne. Delon nie je Belmondo, to je vseobecne zname, rovnako ako povedzme Trintignant nie je Gert Frobe, ze jo. Laska samyce k Delonovi je fajn, ale nemusela byt taka mlada, mohli jej kludne par rokov (a na spravnych miestach par kil/ pridat, takto to z jej strany zavanalo pomaly az gerontofiliou, a to je uchylka. Doteraz nechapem, jak taketo svinstvo moze byt v cervenej farbe 40 % ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama