Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci Sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borghese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (212)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Filmy o mafiánech a gangstrech nikdy nestály v centru mého zájmu, obvykle mne nebaví. Ale chtěl jsem se postupně podívat na všechny dostupné filmy s Jeanem Gabinem, stejně jako s Linem Venturou (i když ten zde coby komisař hraje třetí housle) a kultovní film s posledním setkáním mých oblíbených filmových hvězd na plátně jsem nemohl vynechat. Sicilský klan určitě není tradičním mafiánským filmem, svou atmosférou se nese spíše na vlně klasických francouzských kriminálek, přesto se mi u něj vynořily vzpomínky na legendárního Kmotra, u kterého jsem kdysi místy podobně trpěl. Film měl spoustu pozoruhodných momentů, z nichž bych samostatně vypichl napínavý útěk vězně na začátku (s hodně minimalsitickým zpracováním připomínajícím styl JP. Melvilla), užil jsem si i toho Gabina coby vůdčího mafiánského klanu, ale dohromady to (alespoň pro mne) pozoruhodný film zas tolik nevytvářelo. Na můj vkus až příliš hodně rozehraných motivů a zápletek, které sice časem našly vyústění v uspokojivém konci... ale mne u toho bylo zcela jedno, kdo a jakým způsobem koho dopadne a kdo na koho dřív naposled vystřelí. Ještěže vůdce klanu zůstal takovým gentlemanem, úplné zakončení patří nakonec určitě k nezapomenutelným. Henri Verneuil umí natočit kvalitní žánrovou podívanou, několik jeho filmů ze 60. let na čele s Opicemi v zimě a 25. hodinou jsem hodnotil plným počtem, tentokrát jsme se úplně nepotkali. Snad příště zase budu odměněn pro změnu velkým zážitkem. 60% ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Po letech jsem si opět pustil tento film, který nic neztratil na svém napětí a přesvědčivosti. K tomu tři hercká esa francouzské kinematografie v hlavních rolích pod taktovkou Henri Verneiula, to je silná koncentrace. Odbovuji filmy přesně jako Sicilský klan, kde jedním ze základních vyjadřovacích prostředků jsou pohledy očí a jen strohé, přesně dávkované dialogy. K tomu opravdu podařený scénář. Už se těším, až film po nějaké době opět vyhledám a plně si jej vychutnám. ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si doplnil další klasiku s Alainem Delonem. Dalo by se to nazvat takovým předchůdcem dnešních heist movie. Celé je to o velké loupeži šperků. Tento rodinný klan se za pomoci Delona snaží šperky ukrást. Nejdřív musí ale vybrat správné místo. Nakonec se jako ideální jeví transatlantický let. Je tam sice pár dobrých momentů, ale moc akce ve filmu není. Nakonec všechny plány nabourá jedna neřestná maličkost. Dost se mi tu líbila Morriconeho hudba. "Vypadáš pořád stejně." ()

hendrich6 

všechny recenze uživatele

Nejedná se o typický mafiánský film,jak by někdo mohl čekat,ale o obyčejnou kriminálku,kde je v loupeži zapojená jedná malá mafianská rodinka.Trio nejspíš těch nejlepších francouzských herců je skvělé a akorát mě mrzelo,že ze souboje těchto tří mužů Gabin odešel poražen.Byl mi opět ze všech nejsympatičtější.Hudba,která je tu tak vychvalovaná se mi moc nelíbila a přišlo mi,že se k filmu nehodí.Takže pěkný francouzský film,ale až si budu chtít pustit francouzské krimi,asi raději zvolím Dva muže ve městě. 80 % ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Samotný akt zločinu je upozaděn a někdo by mohl namítat, že se v tom filmu vlastně nic neděje. Vzhledem k délce není děje vskutku mnoho, ale tohle „first class“ krimi má jiné přednosti. Napjaté (i uvolněné) vztahy mezi členy rodiny Manalesových a „námezdní sílou“ v podání recidivisty Sarteta jsou díky perfektním hereckým výkonům jednou z nich. Jean Gabin – hlava rodiny, ve své podstatě hodný starý pán, který rád rozmazluje svého vnuka. Alain Delon – všestranný a spolehlivý playboy. Na svou náruživost musí nutně doplatit. Lino Ventura – inspektor ze staré školy, odhodlaný nastolit pořádek za využití jakýchkoliv prostředků. Tři rozdílní muži – oni vás nutí trpělivě čekat na konečné rozuzlení, o ně se celý film opírá. Proto mi nevadilo hodně dialogů a nepoměrně méně akce. A taky pro geniální hudební motiv – nemohl jsem se jej nabažit, tipuje přitom, že by mohlo jít o Morriconeho (úvodní titulky jsem nestihl). Tak kouknu na IMDb – a pochopitelně, kdo jiný. Jednoznačně to nejlepší, co jsem v podobném typu filmu kdy slyšel (včetně Rotovy práce pro Kmotra). 80% Zajímavé komentáře: Faidra, mm13, sportovec ()

Galerie (36)

Zajímavosti (18)

  • Film zaznamenal nevídaný úspěch. V Paříži se na něj prodalo 800 000 vstupenek a celkový výtěžek ve Francii činil 5 milionů francouzských franků. Žádný další Gabinův snímek z 60. a 70. let se takového kasovního úspěchu nedočkal. (Pierre)
  • Při adaptaci literární předlohy, na níž se Verneuil vydatnou měrou podílel, bylo použito některých prvků čerpaných ze skutečných událostí. Například útěk Sarteta (Alain Delon) z policejního vozu byl zpracován podle autentického útěku Rogera La Cama, který propiloval na cestě mezi Soudním palácem a vězením podlahu policejního vozu. (Rosalinda)

Reklama

Reklama