poster

V hlubinách

  • Pioneer

  • Pionér

  • Francie

    Pioneer

    (Francie)
  • slovenský

    V hlbinách

  • anglický

    Pioneer

Thriller

Norsko / Finsko / Švédsko / Francie / Německo, 2013, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MartinezZ
    *

    Velké zklamání. Nejdříve se tu něco rozjíždí, vzápětí se uděje zvrat a pak se všechno překlopí do až neskutečně protahované nudy vydávané za rádoby vlastní vyšetřování toho, co se stalo, jedním z účastníků, že jsem se díky té nudě začal v ději naprosto ztrácet. Byla v tom nějaká konspirace a politika a mě to nezajímalo a místo thrilleru jsem dostal křeč do nohy. Přeprodukčnělý film doplácející na zpackaný scénář, který mohl být zajímavý. Mohl. Ony skutečné události, na jejichž základě film vznikl: Existuje Norsko, ropa, ropovod, tahanice o zakázku, experimenty s hloubkovým potápěním. Scházel jen někdo, kdo dokáže na tomto základě vystavět skutečně zajímavý film.(12.9.2015)

  • Madsbender
    ***

    [SCANDI 2014] Vyťahovanie špinavého domáceho prádla z morského dna. Ľadový chirurg Skjoldbjærg je jednou z najzaujímavejších postáv súčasného nórskeho filmu a každým svojim ďalším filmom mi to len potvrdzuje. Medzinárodne koprodukovaný Pioneer sa však potkýna o vlastné ambície. Faktograficky hutný úvod do východzieho bodu zápletky je excelentný. Prvé minúty si ihneď získajú pozornosť precíznym remeselným prevedením a retro štylizáciou à la 80. roky (od rámovania záberov cez hudbu až po reminiscenciu temných konšpiračných thrillerov, dotýkajúcich sa závažných tém), no dejovo nastavenú latku dlho neudrží a očakávaniam nedostojí. Tam, kde štafetu z rúk dokonale ovládnutých technických kategórií a mrazivej atmosféry preberajú konvenčné modely rozprávania nastupuje klišé, rozpačité striedanie žánrových polôh, nerealisticky rýchle zvraty a skratkovité, umelo zostrihané scény. Režisérov audiovizuálne najpodmanivejší film si tak síce udržiava kompaktný vonkajší tvar, krásne pracuje s elipsovitými motívmi (zostup výťahu snímaný z výšky predpovedá hrdinov druhý zostup s potápačským zvonom) a prostredím, avšak podmorských scenérií je málo a vnútrajšok dejovej konštrukcie sa zrejme i vplyvom účasti piatich scenáristov chvíľami nepekne rozpadá. Na mieste je otázka, koľko z toho môžeme pričítať zjavným zásahom štúdia a skracovaniu materiálu do konečných 106 minút. Výsledok nie je zlý, no i vzhľadom na obsadenie (Hennie) nemôžem zatajiť sklamanie. 60%(17.1.2015)

  • Dzeyna
    ***

    Na to, že je to podle skutečné události, je to celkem slabě natočené. Hlavně mi to připadalo spíš jako dokument, než jako thriller. Rozhodně je tam co zlepšovat.(10.9.2015)

  • Marigold
    ****

    Erik Skjoldbjærg je brilantní všude tam, kde může uplatnit svou schopnost přesně popsat určitou dějovou proceduru a vystihnout atmosféru prostředí - prvních dvacet minut je proto bezmála strhujících a i když se liší poněkud konzervativnějším přístupem od skvělého doku-thrilleru NOKAS, má v nich Pioneer přinejmenším stejný drive. Jenže pak přijde spletitá konspirace a perspektiva hlavní postavy s narušeným vnímáním (vzpomínka na Insomnii) a tady se v Pioneerovi dostává do konfliktu solidní subjektivní rovina (přeludy, paranoia) s konspiračním thrillerem, který trpí dost neobratným dávkováním informací a místy taky trochu kostrbatou režií (scéna s autem v tunelu vypadá hodně útržkovitě). Ambice je tu dost vysoká - morální kritika "norského ekonomického zázraku", který z pohledu filmu stojí na porušování základních lidských práv. Výsledek? Rozpačitý. Jako milovník podmořských sekvencí ale nutně přihazuju hvězdu nahoru. Tohle se muselo líbit i Cameronovi.(15.1.2015)

  • misterz
    ***

    Tak od Nórov som čakal trocha väčšiu hĺbku. Skôr by sa to malo volať Na povrchu, pretože odhliadnuc od toho, že sa tu potápalo tak približne dvakrát a zvyšok stopáže pozostával z nezaujímavého pátrania po pravde, tak tomu chýbal aj väčší ponor do samotných postáv, aby si k nim divák mohol zaujať bližší postoj. Takto mi vlastne bolo jedno čo Petter vypátra a či vypátra, viac lákavejšia sa mi zdala vidina samotného konca. Skrátka bolo to nemastné-neslané, ani ryba ani rak, ani hore ani dole, ani dráma ani thriller. Nuda. 50/100(25.1.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace