poster

V hlubinách

  • Pioneer

  • Pionér

  • Francie

    Pioneer

    (Francie)
  • slovenský

    V hlbinách

Thriller

Norsko / Finsko / Švédsko / Francie / Německo, 2013, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    **

    Smůla. Mělo to velice zajímavej rozjezd spojenej z náhledem do atraktivního potápěčského prostředí. Úvodní dramatická sekvence pod vodou nemá chybu a navíc se tu na nic nečeká, takže hned na začátku potká naše hrdiny i pořádná osobní tragédie. Bohužel jaký má film rychlý start o to dříve mu dochází dech a to přesně ve chvíli kdy se změní v tuctový konspirační thriller o souboji kladného hlavního hrdiny který chce dokázat pravdu, proti nemilosrdné korporaci. Tempo klesá z každou další minutou a i když se ještě pod vodu v pár atraktivních záběrech vrátíme, tak už to prostě nefunguje tak dobře jako na začátku. Skoro bych byl pro to, aby jsme dostali jenom napínavé civilní drama o lidech vykonávajících životně nebezpečnou profesi než další agitku ve stylu Mirek Dušín Vs hrabiví kapitalisté. Takže promarněná příležitost. Víc netřeba dodávat.40%(24.8.2015)

  • Marigold
    ****

    Erik Skjoldbjærg je brilantní všude tam, kde může uplatnit svou schopnost přesně popsat určitou dějovou proceduru a vystihnout atmosféru prostředí - prvních dvacet minut je proto bezmála strhujících a i když se liší poněkud konzervativnějším přístupem od skvělého doku-thrilleru NOKAS, má v nich Pioneer přinejmenším stejný drive. Jenže pak přijde spletitá konspirace a perspektiva hlavní postavy s narušeným vnímáním (vzpomínka na Insomnii) a tady se v Pioneerovi dostává do konfliktu solidní subjektivní rovina (přeludy, paranoia) s konspiračním thrillerem, který trpí dost neobratným dávkováním informací a místy taky trochu kostrbatou režií (scéna s autem v tunelu vypadá hodně útržkovitě). Ambice je tu dost vysoká - morální kritika "norského ekonomického zázraku", který z pohledu filmu stojí na porušování základních lidských práv. Výsledek? Rozpačitý. Jako milovník podmořských sekvencí ale nutně přihazuju hvězdu nahoru. Tohle se muselo líbit i Cameronovi.(15.1.2015)

  • Madsbender
    ***

    [SCANDI 2014] Vyťahovanie špinavého domáceho prádla z morského dna. Ľadový chirurg Skjoldbjærg je jednou z najzaujímavejších postáv súčasného nórskeho filmu a každým svojim ďalším filmom mi to len potvrdzuje. Medzinárodne koprodukovaný Pioneer sa však potkýna o vlastné ambície. Faktograficky hutný úvod do východzieho bodu zápletky je excelentný. Prvé minúty si ihneď získajú pozornosť precíznym remeselným prevedením a retro štylizáciou à la 80. roky (od rámovania záberov cez hudbu až po reminiscenciu temných konšpiračných thrillerov, dotýkajúcich sa závažných tém), no dejovo nastavenú latku dlho neudrží a očakávaniam nedostojí. Tam, kde štafetu z rúk dokonale ovládnutých technických kategórií a mrazivej atmosféry preberajú konvenčné modely rozprávania nastupuje klišé, rozpačité striedanie žánrových polôh, nerealisticky rýchle zvraty a skratkovité, umelo zostrihané scény. Režisérov audiovizuálne najpodmanivejší film si tak síce udržiava kompaktný vonkajší tvar, krásne pracuje s elipsovitými motívmi (zostup výťahu snímaný z výšky predpovedá hrdinov druhý zostup s potápačským zvonom) a prostredím, avšak podmorských scenérií je málo a vnútrajšok dejovej konštrukcie sa zrejme i vplyvom účasti piatich scenáristov chvíľami nepekne rozpadá. Na mieste je otázka, koľko z toho môžeme pričítať zjavným zásahom štúdia a skracovaniu materiálu do konečných 106 minút. Výsledok nie je zlý, no i vzhľadom na obsadenie (Hennie) nemôžem zatajiť sklamanie. 60%(17.1.2015)

  • S.Quentin QUALE
    ***

    Historicko-konspirační thriller o podmořské těžbě ropy v Norsku 70tých let, resp. úskalích podmořských konstruktérů, potápěčů. Příběh je odvyprávěn úspěšně, bohužel ne moc poutavě. Pod vodou jsme málo, hodně se mluví, po atributech jako napětí a atmosféra Pioneer jen pokukuje. Fakticky v pořádku, filmařsky už hůř. 55%(12.6.2015)

  • maddy
    **

    Spracovanie skutočného príbehu o ťažbe ropy kdesi na dne mora v Nórsku v 70. rokoch. Prvé minúty sú filmársky poctivo natočené, skutočne sa im darí zachytiť ten look sedemdesiatich rokov a morských thrillerov ktoré sa v tom čase točili (fúzatými námorníkmi, zrnitou kamerou alebo poctivými reálnymi kulisami bez rušivého CGI mi to na moment pripomenulo napríklad The Poseidon Adventure). Prvý ponor je tak príjemne atmosférický a v rámci možnosti pôsobí skutočne. To sa však bavíme o prvých desiatich minútach filmu. Zvyšných sto sa Erik Skjoldbjaerg pokúša a akúsi konšpiračnú krimi drámu. Že sa odklonil od podmorského thrilleru by mi vôbec nevadilo, keby toho zvyšným minútam nechýbalo mnoho. Ale čo z drámy ktorá nemá žiadne emócie, ani neumožní nahliadnuť na psychológiu postáv? Čo z krimi ktorá nevie dávkovať informácie a v prvej polovici divák v podstate netuší komu a o čo vlastne ide? A čo z konšpiračného thrilleru ktorý nie je ani sekundu napínavý? Navyše keď film nemá spád, ani žiadne tempo a aj na severský počin je až príliš chladný. Výsledok je tak skôr než akokoľvek zaujímavý, len útrpne nudný. Herecky to nie je zlé a aj technicky tomu nie je veľmi čo vytknúť, ale čo z toho, keď tá konšpirácia o ktorú sa tu jedná je podaná tak nezáživne, že to je divákovi tak akurát jedno. CELKOVO: 2* (4/10)(25.6.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace