poster

Lost River

Thriller / Fantasy

USA, 2014, 105 min

Režie:

Ryan Gosling

Scénář:

Ryan Gosling

Kamera:

Benoît Debie

Hudba:

Johnny Jewel

Střih:

Nico Leunen

Scénografie:

Beth Mickle

Kostýmy:

Erin Benach
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDon
    odpad!

    Na čem ten Rájen frčí ? Tohle totiž nemůže normálně myslící člověk myslet vážně. Film naprosto o ničem. Nechápu Evu jak se mohla k tomuhle propůjčit. Mladej čóruje měď a matka si řeže ksicht, aby jim nezdemolovali tu dřevěnou barabiznu. Mr. Bully stříhá kamarádům nůžkama rty a to je asi tak všechno. Pro mě naprosto nezkousnutelnej film. Nechápu nic.(6.5.2015)

  • JASON_X
    ****

    Haleluja, napotřetí jsem to konečně dorazil... Tedy ne že by to byla taková srajda, ale nějak nebyl čas ani energie nebo co. Takže: "Matka zachraňující svoje děti" jest anotace, při které se mi spolehlivě uzavírá pylorická záklopka a na rukou mi naskakují bílé pupínky, protože reálně hrozí možnost zvratkopudného patetického škváru. Ale naštěstí je všechno jinak, Gosling se nezbláznil ale naopak příjemně překvapil, a já nemusím na jeho místo do své top tenky vracet Belmonda. Na scénáristickou i režijní prvotinu skvělá práce. Jeho rukopis je osobitý a výrazný, jeho vidění světa bizarní a neradostné, jeho postavy často divné nebo rovnou deviantní, děj filmu je lehce psychedelický a tak trochu jakoby nízkorozpočtově experimentální, použitá hudba je skvělá, celý Lost River na mě působil jako takový derivát starého dobrého Lynche z jeho zlatého období (ještě než úplně "znesrozumitelněl"...) Nadrženě se těším na dalšího Goslinga! Jen ještě jeden dovětek - před časem bych býval nevěřil, že něco takového jednou napíšu, ale začínám mít neodbytný (a nepříjemný) dojem, že na jisté tklivě a unyle se tvářící irské holčině je ze všeho nejzajímavější její křestní jméno a až hodně hodně za ním její herecký projev.(2.7.2015)

  • Moena
    ***

    Takže co jsme se dozvěděli? Především, že Gosling je ve skrytu duše prvotřídní úchyl, což mi nevadí. A taky to, že ve snaze natočit vlastní artovku okázale vykrádá své mentory Refna a Malica, což mi vadí. Protože jejich filmy jsou většinou neskutečně unylé (především Malic) a leckdy nedávající celkový smysl. Tady je naštěstí Lost River navlečená na poměrně klasicky odvyprávěný, ač neoriginální, příběh. Hudební podkres je naprosto kouzelný a dostává tohle prvorozené dítko o nějakou tu třídu výš. Nebýt zbytečně prvoplánového násilí s úmyslem diváka šokovat a mít nějaký promyšlenější cíl, ke kterému se tu všichni postupně prosní, byl by to skvělý film. Takhle působí jen samoúčelně, jako onanie herce, který se chce vyrovnat svým režisérským vzorům a matlá páté přes deváté, žánr přes žánr, styl přes styl a přesto je to pořád jen hezky barevná, krásně znějící pohádka o Popelce z předměstí Detroitu. A jako taková funguje průměrně.(24.8.2015)

  • Morholt
    odpad!

    Gosling se snaží být originální, nezávislý a surrealistický, ale je jen nezáživný a hloupý. K ruce měl sice solidní tým a dobré herce, ale stvořil zatím suverénně nejhorší blábol, jaký jsem letos viděl. Zatím to vypadá, že i on patří k hercům, kteří na režisérské stoličce nemají co dělat.(21.4.2015)

  • maddy
    ***

    Only God Forgives in Lost River. Ryan Gosling trávil na pľace Nicholasa Windiga Refna až príliš mnoho času a tak sa rozhodol, že si jedného takého „Refna“ natočí aj sám. Vizuálne to zvládol, aj keď sa mi žiada skôr uviesť okopíroval, na jednotku. Lost River hýri farbami, štýlovým hudobným doprovodom, nesie sa v snovej, temnotou nasiaknutej atmosfére (ale s fantasy nemá nič spoločné, nenechajte sa zmýliť chybne uvádzaným žánrom na čsfd) a podarilo sa vykresliť aj depku v chudobou poznačenou prostredí amerického predmestia a jeho ľudí z nižšej sociálnej vrstvy, ktorí sa snažia pretĺkať životom. Bohužiaľ sa mu to celé nedarí spojiť do zmysluplného celku. Zameriava sa výhradne na spomínaný vizuál a atmosféru, ale zabúda na všetko ostatné. Jeho debutu tak chýba potrebné katarzia, smeruje od nikam nikde, jeho príbehové motívy vyplynú do prázdna a postavy v ňom nejakú výraznejšiu funkciu. Dokonca aj tá občasná brutalita alebo pokus o sexuálnu zvrhlosť (scény v druhej polovici v bare) sú skôr samoúčelné, než by mali pre samotnú story zmysel. V podstate typický Refn, akurát tento krát zrežírovaný Groslingom. Chápem, čo sa Gosling snažil svojim debutom dosiahnuť a režijné kvality v ňom určite tkvejú, akurát v prípade Lost River to je až také prílišné, ale hlavne prázdne napodobňovanie v jeho už podaní videného, akurát v prípade Drive a Only God Forgives iba pred kamerou. Jeho premiestnenie za ňu neprináša nič špeciálne, má síce pár zaujímavých scén, depresívnu atmosféru a temný vizuál, ale vo výsledku to je len o niečo menšie sklamanie než z Refnovho Only God Forgives. CELKOVO: 2,5* (5/10)(17.4.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace