Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)

(více)

Recenze (76)

andrii 

všechny recenze uživatele

Podsvětí před tribunálem "čistých." My jsme dozorci pořádku. Řadová smrt vystoupila z davu. Mrtvým nechť crčí ze šosu trest posledního soudu. Pod plachetkou noci sbor spravedlivých bdí, zatímco Alain Delon klidně spí. Hodiny bijí na poplach. Je čas se odkopat, z vyhřáté postele za povinnostmi spěchat. Nedobrovolně probuzen, rozmrzelý, nedospalý, musí noční můru denní vypudit. Už už pálí těžkou ráží, cinká pouty, stíná hlavy. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Scéna odumierajúcej ruky, visiacej z rozbehnutého detského kolotoča, zvierajúcej v predsmrtných kŕčoch pištoľ a bez vôle páliacej do náhodných návštevníkov lunaparku, pridala artové body vcelku štandardnej kriminálke 80. rokov. Neschopnosť justície vyvoláva potrebnu svojpomocných riešení spravodlivosti, mimo oficiálneho a nepružného systému. Ušľachtilá myšlienka sa však mení na krvavé jatky s nevinnými obeťami. Treba zasiahnuť a zobudiť rázneho Delona! P.S. Rebelantské policajné kriminálky z Talianska a Francúzska 70.-80. rokov mali dve schémy: 1. Korupcia a prepojenie s organizovaným zločinom je tak spletité, že spravodlivo vzbúrený hrdina nemá šancu (záverečná poprava) 2. Svojpomocná vzbura proti systému eskaluje brutálne násilie a preto sa hrdina snaží systém, akokoľvek nespravodlivý a zlý, udržať. Obe línie sú silne spoločensky kritické, obe však paradoxne podprahove hovoria o tom istom: Najlepšie je uchovať jestvujúci stav (status quo) a búriť sa nemá žiadnu cenu. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Kdyby ho nebudili, udělají nejspíš i líp. Ono totiž pod náporem kvalitních francouzkejch kriminálek vznikla jedna, která nemá dostatek akčních scén, ani kvalitních momentů, kde by nám francouzští herci jasně ukázali, že hlavní síla je právě v očích. Výsledek této kriminálky je nakonec takový, že není ani dobrá, ani špatná. Má od každého trochu, ale ve výsledku nevyniká ničím. Naštěstí pod náporem průměrnosti nám Alain na závěr ukázal, proč právě on nejčastěji hraje policajta. Dost možná už ho to ale nebavilo, pač to mělo daleko rychlejší průběh, než by si divák vůbec představoval. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Základním rysem měšťáka je nenávist. On tvrdě dře každý den, platí řádně daně a chce za ně pořádek. Jenže když se vrací z práce domů ke své ženušce a dětem, co vidí? Prachaté teplouše a barevné, jak si užívají, jak se topí v luxusu, zatímco on... A jenom pro takového maloměšťáka je tu tento film - bez děje, bez logiky, protože jde vlastně jen o sled brutálních poprav vyjadřujících měšťákův sen - zatočit s tou chátrou. Dokonce i on tu má svojí scénu - přijde na policii s dítětem v dlaních a ptá se: proč ona? Vy mě máte chránit! Co pro to děláte? A Delon mu slíbí, že je dostane. Protože náš maloměšták nenávidí i ty policisty, protože nic nedělají a musí je živit ze svých daní. Nenávidí všechno a všechny. ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Atraktivní námět a společenskokritický podtext sráží slabší zpracování plné děr v logice, nesmyslného jednání postav, blbých keců a zbytečných scén. Ale abych jen nekritizoval - snímek má celkem slušné tempo, míra divácky vděčné brutality je nadprůměrná a řada scén rozhdoně stojí za shlédnutí. Na čtyři to není, ale ty tři jsou i přes výše zmíněné nedostatky skoro málo. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Při natáčení filmu si Delon natrhl v červenci 1988 Achillovu šlachu, což přimělo politika Raymonda Barra k tomu, aby trpícímu herci zaslal telegram, kde ho utěšoval, že tento úraz jen přispěje k dovršení jeho mýtu.
    (Rosalinda)
  • Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)

Reklama

Reklama