Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    Chcípácký film model 2013. Opouští šedou všednost a přízemní perspektivu, zvedá oči ke hvězdám, odehrává se v prostoru, který má jasnou symbolickou dimenzi (akcentovanou kompozicemi i podobou předkamerového prostoru), nebojí se náznaku a víceznačných epizod. Je prostě sebevědomější, přitom se ale paradoxně patlá ve stejném blátě jako jeho provinčnější kolegové. Postavy jsou stejně nesympatické, apatické, bolestínské a tezovité. Intimita, hlubší empatie, možnost se angažovat (byť jen) v banalitách schází. Hezčí balení, stejně rozpačitý vnitřek. Navíc některé "společensko-genderovo-kritické" vtípky trpí syndromem trapného humoristického skeče. Za tu snahu vidět pofidérní "životabídu" alespoň trochu z nadhledu a za těch pár záběrů, které prozrazují důslednější režijní koncepci, dávám Rozkoš (která nenavozuje rozkoš ani důslednou absencí rozkoše) kamsi lehce nad průměr. Jediné, co mě skutečně fascinuje, je, jak mě všechny tyhle "generační" výpovědi míjejí. Už od Samotářů. U Rozkoše to můžu alespoň svádět na to, že se odehrá ve zcela jiné realitě, kde se ve francouzských filmech ze 30. let přeostřuje v rámci jednoho záběru a KINA je dávají s rychlodabingem. Haha.(5.12.2013)

  • Rodriguez
    *

    Ročně jde u nás do kin 35-40 filmů. Bohužel vynikajících je z nich pouze 5-10 kousků! Zbytek se pak řadí do brakové skupiny, po které neštěkne ani pes. Nikterak tomu není ani u "Rozkoše"! Hrozná bída, která dře nouzí o zem! 15%(1.11.2014)

  • VášaVF
    *

    Největší rozkoš tohoto snímku byly titulky a dlouho očekávaný konec, při kterém budete litovat, že jste promarnili 111 minut svého života.(11.5.2014)

  • xxmartinxx
    ****

    Čistokrevného filmového artu máme v Česku nepochybně nedostatek. A Rozkož do ranku artu patří, nemůže být pochyb o vyhraněnosti a náročnosti výsledku. O požadavcích, jaké kladou tvůrci na diváky, ale i sebe. Je uvolňující a nekonečně pozitivní, že se takový film podařilo dostat do kin. Především z principu. Co si zaslouží bezvýhradnou pochvalu, je precizní kamera plná ostých záběrů. Souhra Rudolfové s podle všeho debutujícím (!) Mazurkem je očividná a jakkoliv jsou obrazy spíš „hezké“ než objevné, rozhodně je příjemné se na snímek dívat. Strohá výraznost skvěle podrhává celek. Vůbec všechny aspekty Rozkoše, jakkoliv diskutabilní, bychom asi měli posuzovat právě podle toho, jestli narušují, nebo naopak podtrhují tu jednu emoci, tu jednu náladu, kterou si klade za cíl navodit. Artovost však jistě není samospásná a výslednou kvalitu snímku lze na jeho „vyšší“ úrovni jistě považovat za poněkud neujasnitelnou. Mnoho motivů je nedotaženo, mnoho jich nedává valný smysl. Několik nadreálně satirických scén (rozvodová etuda před soudem) vytrhávají fikční svět z pevných kořenů a divák může často tápat nad smyslem scény bez naděje na zodpovězení jeho otázek. Ale ona ta nezodpověditelnost otázek může být i záměr, tak nevím. Jako gesto mi ten film vyhovoval. V porovnání s příbuznou a šíleně trapnou Nepravděpodobnou romancí se chválí tím snáz. 3 a třeba půl.(5.12.2013)

  • Prekarkar
    *****

    Úvod díla byl pro mě dost rozpačitý, ale celkově povedené drama dnešních dnů. V posledních dvou třetinách se dostává film o "hvězdičku" výš. Jak dějově, i když ten je trochu složitější, tak po výtvarné stránce. Myslím, že hodně diváků se ve scénách, které jsou dnešnímu životu až příliž blízko, pozná. Určitě dílo k odkoukání a následnému zamyšlení. Navíc snímek zdobí i krásné obrázky mého rodného města, tak možná bych dal i o půl hvězdy víc :-)(20.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace