poster

Ledová ňadra

  • francouzský

    Les seins de glace

Thriller

Francie / Itálie, 1974, 105 min

Režie:

Georges Lautner

Předloha:

Richard Matheson (kniha)

Scénář:

Georges Lautner

Kamera:

Maurice Fellous

Producenti:

Alain Delon

Střih:

Michelle David

Scénografie:

Jean André

Kostýmy:

Ted Lapidus
(další profese)
  • POMO
    ***

    Obstojný mysteriózny thriller. Tajuplné postavy, do ktorých nevidíte, napínavá scéna s výťahom, typicky francúzsky hektická autonaháňačka po serpentínach v okolí Nice, kde sa film odohráva. A nečakane poetický (smutný) koniec. Delon tu hrá významnú rolu, ale ani jednu z dvoch hlavných - tie majú Claude Brasseur a Mireille Darc. Poetika starej európskej krimi má niečo do seba.(30.5.2011)

  • mortak
    ***

    Ještě než začal polykat steroidy a točit průměrná B-movies, snažil se Delon na začátku sedmdesátých let přehrát do nejednoznačných krimi rolí (Léčba šokem, Spálené stodoly) či se pokoušel o umění (Pan Klein). Výsledek je ve všech případech dost sporný. Ledová ňadra trpí teatrálnosti, Delon zaujímá sošné pózy v luxusních oblecích, hudba je přehnaně dramatická... Civilnost a nadhled by tomuto průměrnému thrilleru docela prospěly.(14.11.2011)

  • Snorlax
    ****

    Mireille měla ledová ňadra a Alain zase oči, Lautner opět natočil mimořádně napínavý thriller.(26.11.2011)

  • sportovec
    ****

    Někdejší expresionistický film němé éry a horor raného zvukového filmu ožívá v zenitu Delonovy tvorby nejen herecké způsobem, který nenechává diváka lhostejným. Zprvu zdánlivě něžná a ochranyhodná žena, sama o sobě tragický jedinec, obávající se o zachování své identity, se postupně mění v monstrum. Rozpolcená psychika, snad schizofrenická, je náhle ďábelskou pastí. Rána z milosti, výraz bezradnosti i rozhodnosti jednoho z hlavních hrdinů ŇADER, náhle jakoby platí nejen pro zvářata, ale i pro lidi jako východisko ze situace, jež nemůže mít řešení už proto, že postižený člověk nemůže žít trvale na obou stranách psychiky, být současně i osobností, i jejím opakem. Moderní povrch tají starožitný vnitřek. Vidění, které posouvá počátky moderní vědy nejen do dobové současnosti, ale i naší přítomnosti. Až ledová dokonalost provedení, jíž vévodí Claude Brasseur, odráží název filmu nejméně tak dobře, jako jeho obsah, námět a scénář.(4.3.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Rád chráním dámy v nesnázích až do rozřezání svého těla, ale ještě raději se dívám, když se najde podobný idiot a zkusí to místo mě. Proto jsem svou povinnost bez odporu přenesl na pány Brasseura s Delonem, ale dámě tentokrát statečně vyzařuje z očí takový strach, že jsem pro jistotu zůstal v záloze, kdyby její ochránci zklamali. Vzhledem k roku narození snímku mu, i přes pár režisérským podklouznutí, vzdávám hold půlhvězdičkovou úctou k dobru.(25.10.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace