Komentáře uživatelů k filmu (421)

  • golfista
    *****

    Nejdřív bych chtěl "poděkovat" panu Fukovi za jeho "recenzi", kterou jsem si v létě přečetl. Připravil mě o zážitek z kina, který jsem si ale plnými doušky vychutnal u DVD. ... Revival je komedie, která v našich vodách hledá v porevoluční kinematografii jen pár rovnocenných soupeřů. Zábava, která z vás nedělá pitomce, u které se se nemusíte cítit trapně, ale kterou si plně vychutnáte asi až s přibývajícím věkem :) ... Jsem rád, že si Alice Nellis našla tohle téma, protože zasmát se u chytře napsaného filmu o muzikantech jsem chtěl vždycky. Skvěle jsem se bavil a dost nechápu (podle některých recenzí), co víc by měl divák pro své pobavení od českého filmu požadovat. .... P.S. Neodpustím si jednu technickou poznámku. V dnešních filmech napříč žánry se hodně telefonuje. "Smartfouny" jsou všude, ale až Alice Nellis ukázala, že chytrý telefon VŽDY vypne displej, když se při hovoru přiloží k uchu. Za tuhle maličkost, jakož i za výbornou zábavu děkuji.(24.11.2013)

  • Tetsuo
    *

    Léta tu nebylo tak unavené předstírání zábavy. Předvídatelné, bez nápadu i základního srozumění, jestli dotyčná kapela je dobrá, nebo ne. Film pokrytecký do morku kostí - na jednu stranu jako by ukazuje praktiky bulváru a vytváření falešných událostí, zároveň sám potřebuje bulvár k životu a je prolezlý product placementem. Je to vlastně úplné odzbrojení satiry a vykastrování rocku. Poselství, že "blbé emo kapely pro teenagery se můžou spojit a čerpat energii z přestárlého rocku" je ale v něčem unikátně české a vypovídá dokonale o stavu zdejšího nevkusu a zakonzervovanosti.(8.7.2013)

  • Tosim
    ***

    Těžko si to přiznat, ale tohle už není Alice Nellis svých prvních filmů, ta, kterou téměř bezmezně obdivuju... Kromě zde již napsaného (hlavně PP a bulvár), jde dost o to, že si paní režisérka a scénáristka v jedné osobě s vyprávěním skutečně hlavu nedělá, film je plný těch nejobehranějších muzikantských klišé a hlavní postavy (za tento postřeh velice děkuji své přítelkyni ;-) mají vše nalajnované, v podstatě se nemusí o nic snažit, jejich COMEBACK jde jako na drátkách, téměř bez potíží (pár by se jich našlo, nejmarkantnější je asi rakovina, ale to už jsme zpět u klišé jako takových). Promarněná šance, s přihlédnutím hlavně k tomu obsazení ústřední čtveřice, jejichž chraktery jsou ale také rozděleny stereotypně (nevýrazný truchlič, cedič hlášek, stárnoucí otec a rockový dědek s rakovinou). I když je fakt, že tenhle film dokázal neuvěřitelné - z "herce" Richarda Genzera mi tady nebylo blivno. Zvlášť Karlu Heřmánkovi bych pořádnou roli ve filmu pro kina přál nejvíc. Škoda!(2.1.2014)

  • Matty
    **

    Jedna věc je, že mi film přišel na komedii málo vtipný a jeho humor nevkusný (kalhotky, sranda ze slepce) a že se mi protiví jím propagovaný kult aktivního mládí, zploštění podzimu života na kafrání o smrti a uměleckého úspěchu na počet prodaných lístků. Nemluvě o rádoby kritice bulvárních praktik, z nichž film licoměrně těží ve svém marketingu i v zápletce, případně o předstírání apolitičnosti popíráním spojitosti mezi filmovou kapelou a disentem (který je ve filmu mimoděk a bez špetky soudnosti prezentován jako jakýsi intelektuální bonus k životu za normalizace). Druhá, podstatnější věc je, že Revival selhává na základní rovině výstavby příběhu. Vyprávěcí vzorec návratu na výsluní nejenže není uspokojivě naplněn (Smoke samotní se de facto nestávají znovu slavnými, za jekot vděčí mladší kapele). Podružný jako kdyby byl jakýkoli vývoj. Syžet nezatajuje důležité informace, nevytváří napětí, ve fabuli chybí vážnější konflikty. Jde jen o zveličování drobných lží. Délka záběrů, resp. scén neodpovídá množství nosných informací, které se z nich dozvíme, a přispívá k nekomediálně pomalému tempu vyprávění. (Trapné vychvalování konkrétní značky automobilu vážně nepovažuji za nosnou informaci, ať pro příběh nebo pro charakterizaci postav.) Všechny pseudoproblémy, vyplývající pouze z neschopnosti postav říct si pravdu (ve lhaní se pokračuje i poté, co k tomu už není žádný důvod), se vyřeší příliš rychle a snadno. Ze čtveřice hrdinů prodělá charakterovou proměnu jediný, a to za pět minut dvanáct, aniž by k ní dlouhodobě směřoval. Důsledně neinvenční režie na úrovni českého televizního seriálu ponechává veškeré „dělání humoru“ na hercích, kteří neprojevují snahu odehrát více než běžný standard a vtipní zřejmě mají být pouhou svou přítomností, případně tím, že významně mlčí (Krobot) nebo říkají slova jako „piča“ (Geišberg). Revival je špatně odvyprávěným, stereotypy prolezlým a neoriginálním filmem, kvalitativně na úrovni předchozího počinu Alice Nellis, s kterým jej pojí také nestydatá vykalkulovanost (kombinace banálního schématu, známých tváří a podbízivých songů). Poledňáková, Vejdělek, Nellis - to od nynějška definitivně není test typu „Co nepatří do řady?“, ale trpká pravda. 35%(8.7.2013)

  • Malarkey
    ****

    Líbí se mi, jak dobře se s tímto filmem tvůrci poprali. Musím jim poděkovat nejenom za skvělé obsazení rolí, ale i za nápady s Darkwerk. Polívka, Krobot, Heřmánek a Geišberg vytváří naprosto boží základ pro dobrý Revival. Jenovéfa mi pro změnu potvrzuje, že na ní se film za filimem kouká čím dál tím líp. Snad jen, aby ta upřímnost v jejich očích vydržela co nejdéle a nepřebila ji nějaká jiná, spíš negativní vlastnost, která přichází se slávou. Nicméně musím pochválit i Genzera. Často ho ve filmech nevídám, ale tady ta role toho hudebního promotéra se mu teda vážně povedla. To, že jsou tyhle lidi svině a jdou za penězi je jasná věc. Vidět ale jejich počínání takhle na plátně je zážitek k nezaplacení. Ještě mi tak zbývá poslední, třetí stupeň, a to vidět tohoto člověka na živo. Myslím si, že můj život by po tom byl kompletní a mohl bych svobodně umřít. Nicméně tohle všechno zastiňuje jinak vcelku průměrný scénář. Proto hodnotím čtyři hvězdičky. A to i přesto, že jsem zrovna nedávno viděl o dost let starší a daleko zajímavější britský film, který je na hodně, ne-li na stejně, podobné téma - Still Crazy. Že by inspirace? Ale čtyři hvězdičky nechávám, hlavně za herce, kteří mi zde dělali velkou radost.(28.3.2014)

  • Enšpígl
    ***

    Film honí až moc zajíců na jednou což je věčná škoda, protože jinak nápad, vzít na starnoucí kolena do ruky kytaru a pořáadně si zablbnout se mě hodně líbil. Naprosto šokující byla role Zuzky Bydžovské, protože bejt všechny ženský takovýhe, tak dobrovolně utíkám do homosexuálního exilu. Hlavní čtyřtakt Polívka + Krobot + Heřmánek + Geišberg předvádí docela slušnou jízdu i když si myslím, že chlapi mohli přece jen dostat lepší dialogy. Nenáročná oddechovka, která má v sobě několik velmi zábavných momentů, pár reálek a velmi přesný hody kalhotkama, tak přesný až začínám uvažovat o kariéře hudebníka.(18.8.2013)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,164,272▐ chce sa to hrať na nostalgiu ale nemá to patričnú iskru, súhru ani zábavnosť, keď príde na hudbu tak to až tak nesype ako by sa patrilo, pravú atmosféru to len hľadá, herci obstojní ale len preto že to majú v krvi, ináč skoro zbytočný film, ktorý na danej ploche skôr unudí než niečim upúta, čím to schématicky podaním pripomína rutinné americké ako že komédie /videl v kine: 40%/(8.8.2013)

  • Radek99
    ****

    Alice Nellis odhodila někam stranou své umělecké ambice a natočila mainstreamovou komedii, a to tak, že dobře. Takhle by měly vypadat všechny ty Kameňáky a Babovřesky, Poledňákové a Vejdělci by se mohli učit, oslovovat nejširší publikum, ale přitom bavit a neurážet, nesnižovat se k lascivnostem a k nejnižším pudům (no, i když... :-)), držet se stereotypů, ale zabalit je do řemeslně dobře zvládnutého herectví a především neurážejícího (byť masového) vkusu. Je sice trochu zarážející, že zrovna film o rocku je adorací měšťácké konvence, Alice Nellis udělala možná nevědomky významový kotrmelec, ovšem Revival rozhodně neuráží a některých momentech to dovede herecky i hudebně docela rozparádit (možná je to generační, ale hudba fiktivní skupiny Smoke se mi docela líbila). A pominu-li úlitbu komerčním tlakům (obsazení Nightwork, herectví neherectví Vojtěcha Dyka či obsazení někoho, jako je Richard Genzer, kterého hercem nelze nazvat ani omylem a před kameru celovečerního filmu vůbec nepatří), ta herecká parta stárnoucích rockerů byla skutečně vděčným objektem a ódou na to, jak to ani na stará kolena nezabalit. Revival stojí i padá spolu s neodolatelným Miroslavem Krobotem a ani product placement není jako jindy na překážku, k tomuto druhu filmu v našich podmínkách vlastně už tak nějak patří...(11.11.2013)

  • Fr
    *****

    ,,CHCETE VIDĚT CO VÁS JEDNOU ČEKÁ? CHCETE VIDĚT, JAKÝ TO JE BEJT STAREJ, PLESNIVEJ A PŘITOM STEJNĚ STEJNĚ POŘÁD BLBEJ? TAK SE DÍVEJTE!…“ /// Veskrze optimistickej film, pro nás, nad hrobem. To by člověk nevěřil, kolik ještě může bejt v nás, dědcích, energie. (A že Geňa dokáže vytvořit parádní roli.) Milá Alice, já myslím, že KONEČNĚ někdo v Čechách vytvořil film pro nás, chlapy! Trocha ,,těch našich“ starostí, trocha těch rodinnejch trablů, úsměv na rtu můžou by mohli vykouzlit i starosti s propagací, a třešničkou zdá se mi hudba, byť je to z třeba z koncíku v Hořovicích. Vono to bude asi věkem. Nehledám tady nějaký píčoviny vo založení nebo snad složení kapely. Vo tom ani ten film není. Jde vo voddechovku, která je o přátelství, vo stárnutí a stopro vo radosti ze života. Srát na to, že je pro rockery, co to maj za pár (nebo jednou mít budou). Vona totiž ta chvíle, kdy se směješ s nejlepšíma kámošema – pičo, to je fakt k nezaplacení. (Na všechno vostatní je tady Mastercard.) Můj osobní filmovej REVIVAL. Já prostě vím, že ty starší jsou opravdu náročnější. Takže mě (vy mladší) i to hodnocení (vy starší) berte s rezervou. Lehce (soukromej) obdiv patří i Honzovi Ponocnýmu. Co dodat? Snad jen jestli-že chcete poslat rodiče místo do prdele pro změnu do kina – já myslím… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímaj se o mě magazíny… třeba - ,,Ještě jsem tu“. 2.) Fotr dodneška nechce mluvit vo Rakovníku. /// PŘÍBĚH **** HUMOR *** AKCE ne NAPĚTÍ ne(8.11.2013)

  • Jossie
    ****

    Heřmánek a ještě víc Polívka jsou velmi nepřesvědčiví rockeři, ale o to líp hrajou stárnoucí chlápky, co znovu objeví chuť do života. Krobot je fajn, má takovou hezkou roli totálního mimoně, který po letech konečně otevře oči a Geišbergovi jsem toho rockera opravdu věřila. Překvapila Zuzana Bydžovská ve velmi negativní roli. Nenudila jsem se (kromě úvodu), takže je to takový lehce nadprůměrný film.(27.3.2014)

  • EdaS
    ***

    Výtky by se našly (product placement na prvním místě, televizní look na druhém), ale je to fakt vtipné. A o nic jiného nejde. 70%(6.7.2013)

  • Psema
    ****

    Děsivě předvídatelná žánrovka "podle učebnice", ale v rámci letošních Varů rozhodně jeden z nejsympatičtějších a nejzábavnějších filmů, protože se Nellis zase jednou vykašlala na jakoukoli hloubku a místo toho naservírovala čistou zábavu.(5.7.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Patřím ke generaci, která za vlády Rudého bratra propogovala nejeden střevíc na koncertech nepříliš povolených skupin a asi proto nadšeně vrním při každém zmrtvýchvstání nějaké té bývalé podzemní kapely. S důchodci ze Smoke jsem si to zkrátka řádně užil. Zejména šukuchtivý Ota mi byl sympatický, slepý bubeník Hynek neměl chybu, ale zdrojem opravdové zábavy byly hlášky sympatického podpantofláka Karla, jemuž Krobot propůjčil další ze svých skvěle zamračených kukučů. Já se prostě bavil a to i přesto, že Polívkovi s Heřmánkem nebylo lehké jejich rockerství uvěřit.(9.12.2013)

  • Jeremy.jk
    ****

    Pro mě osobně první zkušenost s A. Nellis a hned je to nepříjemnější česká komedie za poslední roky. Svoje samozřejmě dělá našláplá herecká crew, jíž jasně vévodí bezchybný Miroslav Krobot. Konečně něco z domácí scény, na co můžu bez obav poslat rodiče do kina - 80%. [48. MFF Karlovy Vary](7.7.2013)

  • Radko
    ***

    Založenie kapely a pravidelné hranie dnes už nie je ani tak o priateľstve ako o dobre pripravenej zmluve. Na tomto princípe funguje nejedna skupina, a zďaleka nemusí ísť o návrat do minulosti. Skrátka, nostalgia skončila, nastúpil podnikateľský plán. A to sa oň nemusí starať ani taký hajzel, akého predstavuje vo filme Genzer, ktorý výborne vystihol typ zmrda, čo všetko vymyslí, naplánuje, ohromí okolie a nenápadne zodpovedným za všetok vymyslený humbug spraví tých, čo im natlačil kapustné listy do hláv. Pre prípad, že by čosi nevyšlo. Prachy teda hrajú prím a pohltia aj dodatočne pridané motívy stretnutia po rokoch, nakukané tým, čo sa majú k resuscitovanej skupine pridať: nostalgia, pomoc chorému v núdzi či prostá túžba si ešte raz poriadne zablbnúť - prečo by to tak nemohlo byť? Bezchybný Geišberg (nejde o nadávky). Ako trefne píše EdaS - "je to fakt vtipné". Produktovú reklamu som nepobral - okolo SaSaZu (ďalej len "SS") dlho cítim zlú energiu, paneria neviem čo je a vodičák nemám - takže reklamu som si ani nejako nevšimol, no a SS som bral rovnako, ako niektoré, kedysi nezávislé kapely berú hranie dnes - pre peniaze sa zapredajú čertovi-diablovi. Vydávajú cd za prachy mafiánov, ktorí sa dotykom s kultúrou následne očisťujú cez ich účasť v klipoch dotyčných umelcov a zjavujú sa v kadejakých podivných kluboch, kam SS celkom zapadá. Takže rezultát? Nenáročná vtipná oddychovka s korunujúcim Geišbergom o tom, že i znovunájdená sláva dnes nie je spontánnym nostalgickým vzopätím, ale funguje - ako väčšina vecí - len na podnikateľskom princípe "má dať - dal".(2.9.2013)

  • PinokKio
    ****

    Ten zvyk s tím spodním prádlem je možná nehygienickej, ale mám chuť se kvůli tomu stát rockovou hvězdou .. i když třeba až za 40 let.(14.12.2013)

  • D.Moore
    **

    Tomu, že se postava Karla Heřmánka nechává navádět od slizkého manažera, kvůli penězům a vlastní sobeckosti lže svým kamarádům a prostě se chová jako prvotřídní zmetek, jsem se smát nechtěl a taky jsem se nesmál. Bohužel mám neodbytný pocit, že scénář počítal s tím, že právě tyto okamžiky s nacvičováním pádu do kómatu, lhaním a tak dále budou k popukání a že Heřmánkův klávesista bude vlastně sympaťák. Není. Nebýt Boleslava Polívky a Miroslava Krobota, kteří se ukázali být vynikající dvojicí, chyběla by Revivalu veškerá lidskost, nostalgická slza ze vzpomínání po starých černobílých časech, zkrátka to, nač jsem čekal nejvíce. Jinak je film bohužel jedna velká reklama, přičemž asi nejvíce propaguje Vojtěcha Dyka a jeho kapelu, tedy něco, co propagaci vůbec nepotřebuje. Doopravdy vtipných míst příliš není (a když, mají je na svědomí Polívka s Krobotem), postava slepého bubeníka je vyloženě na ránu a Zuzana Bydžovská to s parafrází Yoko Ono také docela přehání (o její poslední scéně se raději ani nezmiňuji). Dvě a půl hvězdy, průměr se vším všudy. Celkem škoda. A nejlepší hláška (Bolka Polívky) byla: "Já bych na nás nešel."(15.8.2013)

  • liborek_
    **

    Zoufalý pokus o humor, který je charakterizován už plakátem k filmu: Tisíckrát parodovaná ikonická fotografie Beatles z desky Abbey Road je zde parodována po tisící a prvé... No a pak už to jde v podobném tempu: Nevkusné zesměšňování tématu stárnutí a umírání; děravý příběh kapely kombinující nejotřepanější stereotypy, které rocková historie dokáže nabídnout (věčně nadrženým zpěvákem počínaje a parodií na Yoko Ono konče); trapný motiv bulvárního šoubyznysu se vším, co k tomu patří (to je u rockové, skoro-až-disidentské kapely pikantní, obzvláště, když film je natočený díky product placementům); ještě trapnější vtipy na účet slepců; vůbec netrapnější motiv plánování předstíraného infarktu atd. atd. Samozřejmě divák se má nejhlasitěji smát, když se mluví vulgárně, když stárnoucí zpěvák na pódiu mluví jak nadržený puberťák.... Proboha! Nedávno jsem viděl na podiu Mišíka (66 let), McCartneyho (71 let), ze záznamu Jaggera (70 let) aj. Ti se chovali úplně jinak... Několik jednotlivých vtipných momentů se dá najít, ale já osobně jsem po většinu času v kinosále pociťoval trapnost, nucený humor a slabý příběh s obrovskými dírami.(10.8.2013)

  • Sarkastic
    ***

    Žádný zázrak, ale pár míst k pousmání se tu našlo, taková příjemná, i když chvílemi poněkud hořká, atmosféra taky, Revival dle mého zkrátka docela dobře splňuje koncept nenáročné komedie. Rozhodně je příjemné pozorovat bandu postarších muzikantů, kteří se toho nebojí, jejich vystoupení byly moc fajn (vidět Krobota s elektrickou kytarou, nebo Dyka zpívajícího s Polívkou, se zase jen tak nepoštěstí), na druhou stranu létající kalhotky byly přesně tím opakovaným vtipem, který vtipem být přestává a neustálé nadávání také postupně ztrácelo na zábavnosti. Celkově to vidím na lepší 3*, což už se mi u Alice Nellis stalo potřetí a začínám mít (možná mylný) dojem, že tato režisérka mi prostě nemá moc co dát.(15.2.2014)

  • Tom_Lachtan
    ***

    A ono to funguje, škoda že mnohdy až prvoplánově (v podstatě všechno s rodinnýma vztahama a nemocema), přesto ale dokáže v něčem překvapit, například v tom, že Richard Genzer dokáže opravdu hrát (byť průměrně), nebo že Marián Geišberg, kterému se dostala do pazourů jednoznačně nejlepší role, je herec výborný, jeho frontman je kurevsky dobře napsán (byť někdy až moc přehnaně). Obrovské plus je nekorektní humor v podobě slepého, hovadského bubeníka, škoda ale, že je to celé nějak nedobře natočené a sestříhané a humorů mohlo být taky víc. " Počuvaj, slepůch, ty určitě budeš vedeť, aké nové drogy by rozhýbali toto panoptikum "(10.11.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22