poster

Líbánky

  • anglický

    Honeymoon

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2013, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Big Bear
    ****

    ,,Byli jsme tenktát puberťáci, bylo mi sedmnáct, teď je mi třicet - jsem někdo jinej''. Líbánky jsou o dávných vinách, pro někoho bezvýznamných, pro někoho s fatálním dopadem. Film začíná svěže. Divák vlastně po svatebním obřadu v kostele odjíždí s dlouhou kolonou aut na rodinnou usedlost slavit svatbu. Děti dovádějí v zahradách, někteří hosté se koupou v rybníce, tchán upozorňuje zeťáka, že jestli mu ublíží jeho holčičce - ať si ho nepřeje... Ženské klábosí, všichni popíjí ten svůj sekt a krásná kamera zabírá nádhernou letní atmosféru oslavy. Jen ta podivná vychrtlá postava v tmavém obleku jaksi nezapadá, čehož si všimnou i svatebčané a novomanželé. Ačkoliv nikdo dotyčného nepozval, on tvrdí, že se dobře zná s ženichem a má pro novomanžele zajímavý svatební dar... Odejde z oslavy hned, jen co si jej nevěsta prohlédne... Hřebejk nám zase naservíroval pořádné drama ve stylo severských filmů. Tohle je taková výrazně drsnější variace ve stylu Bierova filmu Po svatbě. Já si to užil. 4 kinofilmy. * * * *(18.3.2014)

  • Slarque
    ***

    Po Kawasakiho růži a Nevinnosti dvojice Jarchovský a Hřebejk potřetí účtuje s minulostí na první pohled slušných hrdinů. A podruhé v řadě to zkazil závěr. Proč explicitně ukazovat, co se tenkrát stalo? Kdyby to autoři nechali na divácké fantazii, byl by konec silnější. Takhle prostě zase šla zbytečně jedna hvězdička dolů.(7.1.2015)

  • J.Connor
    ***

    Nebylo by to zlé, ale chce to neznat FESTEN. Ladění do severského či Hanekovského skoro exploaťáku je věc lákavá, snad i chvályhodná a v daném případě i docela povedená, ale nesmělo by se jednat o zjevnou vykrádačku jednoho z největších hitů Dogma95.(4.7.2013)

  • triatlet
    **

    Neúnosná stopáž. První poločas naprostá nuda, podtržená pseudodialogy jako "on je divnej, já ho neznám, ty ho znáš, to jsou kecy...". Scénárista nezáživně kecá o ničem. Začátek druhého poločasu rozlouskne zápletku - i když teatrální podání Jiřího Černého působí před kamerou nepřesvědčivě. V divadle by možná celý příběh dopadl líp. A nastavení? V posledních deseti minutách milion zvratů (jak se Radim dostal do Bendova bytu?), (ne)dovysvětlených flashbacky. Umělecký přesah osvědčeného tandemu jsem nerozklíčoval.(7.1.2015)

  • paascha
    *

    Mimořádně trapný pokus hitmakera Hřebíka o severskou drsňárnu, který má jen jediné plus, a to krásnou scénu a velmi zajímavé interiéry. Tím to ovšem končí. Téma je vyčpělé a v dnešní době trapné, výkony slabé až ubohé. Kdybych si strčil do nosu pletací drát a hodinu s ním kvrdlal, užil bych si lepší zábavu a určitě bych nebyl tak nasrán ze ztráty času. UUD (úplně ujetý divák) ProfiDivak: přirovnávat tuhle sračku k Larsovým filmům vyžaduje opravdu velký výmaz mozku(9.2.2014)

  • - Snímek natočený podle scénáře Petra Jarchovského uzavírá volnou trilogii příběhů se současnosti, tvořenou úspěšnými filmy Kawasakiho růže (2009) a Nevinnost (2011). (Paity)

  • - Aňa Geislerová se původně ucházela o roli své sestry v podání Kristýny Novákové-Fuitové. Prý jí její postava přišla vtipná a od podlahy. (pomposity)

  • - Scénář vychází ze zkušenosti Václava Marhoula zpracované v jeho 13. komnatě. Reálné Čimelice jsou pak pro potřeby scénáře změněny na fiktivní Bukovany. (NinadeL)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace