poster

Emperor

  • USA

    Emperor

  • Japonsko

    Shûsen no enperâ

Drama / Válečný / Historický

USA / Japonsko, 2012, 105 min

Režie:

Peter Webber

Scénář:

David Klass, Vera Blasi

Kamera:

Stuart Dryburgh

Hudba:

Alex Heffes

Scénografie:

Grant Major

Kostýmy:

Ngila Dickson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    ****

    Skvěle natočená lekce dějepisu. Příběh má klasickou stavbu a Webber ho dokáže prodat především díky respektu k Japonsku. Fox nehraje vůbec špatně a Tommy Lee Jones je jistota, jen se objevuje dost sporadicky. Ale pokud vás nezajímá ani ta kultura, ani to co se v té době stalo, bude to pro vás ztráta času. Pokud pochopíš oddanost, pochopíš Japonsko.(4.4.2014)

  • pankreminek
    ****

    Malý ale velmi dobrý film o rozhodnutí Americké armády, jak naložit s císařem Hirohitem. Moje očekávání byla poměrně malá, takže jsem jedině příjemně překvapený a to hlavně kvůli následujícím elementům: 1. Skvělým výkonům Matthewa Foxe a T. L. Jonese, 2. Prvotřídnímu hudebnímu doprovodu. Posledních 30 minut naprostá špička jenom škoda, že se v podobném duchu nenesl celý film.(6.12.2014)

  • JohnCZ
    ***

    Škoda té nezajímavé romantické linky, která se alespoň u mě naprosto minula účinkem. Jakožto neznalce tohoto historického momentu mi rovněž vadila místy dost nejasná situace, kdy jsem netušil, oč ve filmu jde (mě ti Japonci připadali všichni stejní), což mohlo být pro laika lépe osvětleno. Chyběl mi tomu takový ten rozmach typický pro válečné snímky, ovšem svoje momenty to mělo, hlavně v druhé polovině filmu. Víc jak ale na slabší tři to nebude.(27.10.2013)

  • Wysch
    ****

    Hodně dlouho jsem uvažoval, jestli 3 nebo 4... Ale prd, to není vůbec pravda. Ve skutečnosti jsem chvíli uvažoval, jestli půjdu opravdu proti proudu a dám plnou dardu, a to z několika důvodů: Zaprvý se film snaží ukázat, že východoasijskou kulturu, resp. japonskou kulturu, nemůže západní člověk nikdy pochopit; zadruhý Matthew Fox je výtečnej; zatřetí Tommy Lee Jones, ať už MacArtymu není vůbec podobnej, má okoukaný jeho gesta, až to vtipný není; začtvrtý Eriko Hatsune je nádherná ženská a zápátý ta všudypřítomná atmosféra poválečnýho Japonska má svoje kouzlo a svojí filmovou krásu. Nakonec jsem ale dal 4, protože ve skutečnosti celý ten zárodek příběhu, totiž předválečná love story, mi přišel vlastně prvoplánovej (neřekl bych, že zbytečnej), a do té politiky snímek spíš nakoukl, než aby vhlédl zhluboka dovnitř. Ale za to, že se nenásilně a upřímně snaží film ukázat, jak odlišní vlastně jsme, si ode mně zaslouží jeden velký potlesk. Jo a emoce se u mě projevily, ne že ne.(23.8.2013)

  • Dubro
    ***

    Osobne by som dal prednosť čisto politickému thrilleru, pretože z môjho uhla pohľadu ( čiže z vtáčej perspektívy) romantická zápletka podráža filmu minimálne jednu nohu a navyše tieto scény Fox hrá akosi silene, akoby sa mu do tej Japonky až tak nechcelo. Finále však napraví celkový obrázok a silná trojka (to je tá, čo chodí pravidelne do posilňovne) je tu namieste.(4.8.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace