Reklama

Reklama

Motýl na rameni

  • Francie Un papillon sur l'épaule (více)
Trailer

Byla vražda, kterou Roland viděl, jen výplodem jeho mysli, nebo se proti němu spikl svět? Roland Feriaud se probudí v sanatoriu, aniž by tušil, jak se tam dostal. Pamatuje si, že byl v hotelu a slyšel z vedlejšího pokoje divné zvuky, šel se proto podívat, zda někdo nepotřebuje pomoc. Když vešel dovnitř, uviděl mrtvolu a dostal ránu do hlavy. Lékař mu však poví, že ho někdo udeřil proto, aby ho okradl, žádná mrtvola se v hotelu nenašla, byla to pouze halucinace. Prý ho mohou příštích pár dní provázet podobné vidiny, nemá si jich však všímat. Když je ze sanatoria propuštěn, začínají se mu dít divné věci, neustále jej někdo sleduje, lidé po něm chtějí jakýsi kufřík. Je těžké vyznat se v tom, zda jen blázní, nebo byl zatažen do nějaké podivné hry. Jenže když se v hotelu začne nějaká dáma shánět po svém manželovi, který má vypadat přesně jako mrtvola, kterou Roland viděl, dojde k závěru, že není blázen a jen se proti němu spikl svět. (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Otevřel dveře, které neměl, aby se posléze probudil do špatného snu. Ba co hůř, ona je to realita...Nebýt si dobře vědom, nesporných hereckých kvalit a úsporných výrazových prostředků Lina Ventury, silně bych tvůrce podezíral, že ani jemu samotnému, nedali přečíst scénář a divák i ústřední hrdina, tak byli postaveny na startovní čáře, hned vedle sebe, aby iluze naprosté zmatečnosti, nabyla dokonalosti. Takhle příjemně tápat, i po více než šedesáti minutách, nebývá divák každý den svědkem. A byť se posléze ukazuje, že příběh je o poznání prostší, než se tváří, (i) díky závěru, nesnažícím se za každou cenu šokovat (Shyamalane, dívej se a uč) a který je „pouhým“ vyústěním minut předcházejích, se i uspokojivě (pravda, jak pro koho) uzavírá. 75% [Hlavní důvody, proč snímek shlédnout? Lino Ventura a TA atmosféra. Někdy ke spokojenosti, byť ne bezvýhradné, stačí „tak málo“]. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Motýl na rameni je opravdovou lahůdkou. Scénář se s divákem pouští do extrémně zajímavé hry. Bez nějákého delšího úvodu, se skoro hned na začátku ocitne hlavní hrdina v podivné nemocnici. Vy úplně nechápete, co se kolem něho děje. Kladete si otázky, stejně jako on. Dychtivě sledujete jak si vybavuje, co se mu stalo. Pak vás opět vyruší divný člověk s motýlem na rameni. A vlastně se ani nestihnete nudit. Píši pořád ve druhé osobě, ale pokud vás film nezaujal převeďte si to na první. MĚ totiž strašně bavila ta hra s divákem. Ty otázky, čím dál podivnější, situace, napětí... A v neposlední řadě brilantní výkon mistra Ventury. No co k tomu psát dál. Francie opět nepřekvapila, tím jak překvapila. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tenhle velice znepokojivý film se může v první řadě pýšit brilantně strhující atmosférou, vytvořenou bez větší akce v rovině ryze komorní. Napětí tady výborně funguje od začátku do konce, s každou další scénou se zvyšuje nejistota a ta "kafkovská" bezvýchodiskovost z tajemných prostorů, úzkych chodeb a nočních scén jen přetéká. Divák objevuje dechberoucí zákoutí složité a nebezpečné špirály zločinů a manipulace společně s hlavní postavou, nic netušící vnímá před sebou tíživě bludný kruh, z něhož není úniku. Za odměnu pak dostane pořádně sklíčující závěr, ve kterém se navíc úplně nedočká ani některých dlouho očekáváných vysvětleních. Přiznám se, ten surrealistický kabátek ke konci jsem příliš nepobral a moc mi ani nesedl, i když lze ho vnímat jako osobité umělecké spestření v rámci obdobných konspiračních thrillerů 70. let. Osobně pro mne je Motýl na rameni jeden z nejméně oblíbených filmů s Linem Venturou, ba musím na sebe prásknout taky, že můj oblíbený mistr mne zde s tím svým monotónně ledovým výrazem výjimečně spíše nudil, než bavil a narozdíl od jiných filmů působil na mne absolutně bez charismatu. Proti Venturovu výkonu ve výsledku určitě nelze nic vytýkat, ten chlad k jeho postavě určitě sedí... možná bych v takhle specifickém filmu uvítal v hlavní roli méně okoukanou tvář, těžko říct. Každopádně určitě nezapomenutelný filmový zážitek, který ve mne ještě dlouho doznívá. // Poprvé viděno v únoru 2019 v rámci Challenge Tour "52 let filmu za 52 týdnů" ... podruhé dnes a do třetice bych se znovu takhle dobrovolně už rozhodně nechtěl deprimovat. ;o) 75% ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Kto je to my, kto sú oni?..." Ani Ventura nevie, ktorá bije a nemajte filmu za zlé, ak po jeho skončení nebudete o nič múdrejší. Dobrá správa je, že pri tomto filme ten nejasný záver vôbec neprekáža a divák (aspoň teda ja) to akceptuje tak ako to je. Stačí vražda, záhadný kufrík a pán, ktorého si niekto s niekým splietol...Ale kto s kým, proti komu a prečo?? Zbytočné otázky na ktoré nedostanete odpoveď, teda aspoň nie uspokojivú. Skvelá atmosféra a tradične skvelý výkon L. Venturu vám bude musieť stačiť. Vedel by som si z tohto filmu predstaviť skvelý remake. Možno raz...Zub času ho trochu ohlodal, ale i tak sa prikláňam k slabším štyrom hviezdam. 70%. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Atmosféra funguje od začátku do konce, takže mě to drželo i v napětí po celý film. Herci dost dobří. Co se týče děje, vše se nevyjasní, ale to je účel, protože to hlavní víme - SPOILERY Halucinace nemá, někdo po něm opravdu jde, jenom proto, že byl ve špatnou na špatném místě, nakonec se i dozvíme, který muž a která žena po něm jdou (jsou to ti z výtahu) a že celou dobu byl Roland obětí něčeho velkého, něčeho, co nemůže vědět. Jsou věci, které jsou mimo náš svět, mimo naše chápaní. A takhle to je i s tímto filmem. KONEC SPOILERŮ. Mystifikuje to ale slušně. Nakonec je to na 4*, na tu pátou hvězdu to opravdu nemá. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama