VOD (2)
Obsahy(2)
Z chování osamělého mořského vlka vycítíte, že v životě zažil už mnoho krizí. Ani ta, při které se jeho jachta střetla s plovoucím kontejnerem plným čínských bot, ho zpočátku nevykolejí. Jednoduše zalepí mohutnou díru v boku lodi, která po nárazu vznikla, a pluje vstříc nejbližší pevnině a bezpečí. Jenže tahle srážka je jen ochutnávkou před sérií katastrof, které musí zkušený mořeplavec čelit. Smrtící koktejl složený ze silných bouřek, houfujících se žraloků a nefungující techniky vystaví jeho schopnosti zkouškám, které není v lidských silách zvládnout. A to pořád ještě není všechno... (CinemArt)
(více)Videa (6)
Recenze (621)
Až překvapivě povedené. Nahlížíme-li na kvalitu dané oblasti survival žánru výhradně na základě obrazového ukojení a dosažení maximální vizuální autentičnosti, je samozřejmě letošní ceněné Gravity ve výrazném předstihu. Avšak chceme-li při hodnocení filmů brát v úvahu spíše jejich schopnost strhnout diváka samotným děním a specifickou atmosférou, je komornější Chandorovo All Is Lost pro Cuaróna velmi rovnocenným protivníkem. Přestože místo efektní spršky meteorů tu máme pouze titěrný malý kontejner, místo majestátní orchestrální hudby jen občas vzdáleně hrající motiv depresivní hope-theme a výměnou za nekonečný vesmír se hrdina potýká jen s větší indickou louží, prožitek vděčného diváka je ve srovnání s Gravitací takřka stejně intenzivní, komplexní a emotivní. A navíc je tu i sympatičtější trosečník, který se za tu dlouhatánskou kariéru prokousal k opravdu skvělému minimalistickému herectví. Dávám pěkné 4*, což ale beru vzhledem k nepatrným ambicím snímku jako absolutní maximum. )) P.S. Gravitaci jsem dával také 4*, abyste si nemysleli.... Je to výborný film. ()
Takže najskôr ku kladom: už veľmi dlho som nevidel na plátnach kín tento ocean survival subžáner. Chandor vie, že diváka nemá podobný príbeh čím prekvapiť, tak sa radšej sústredí na kameramanskú činnosť a vymýšľa variácie záberov, ktoré sme ešte v tejto forme nevideli. MIERNY SPOILER: Vo filme možno nájsť aj symboliku človeka, ktorý postupne stráca pevnú pôdu pod nohami. Všímajte si to počas celého filmu podľa plavidiel, na akých a kde sa zrovna Redford nachádza. Potešili scény so signálnymi svetlicami, porovnajte napríklad s Trosečníkom Toma Hanksa, čo vám tak asi potom príde pravdepodobnejšie. No a na záver ten zápor: film je zbytočne dlhý, občas sa trochu vlečie, čo je síce kompenzované zaujímavými "medzizábermi", avšak už si ho asi nikdy nepozriem znova. Spoluprežívanie diváka s hrdinom je tu zabezpečené s vysokou režisérskou precíznosťou. Škoda, že to nebolo v 3D, tu by to malo vačší význam, ako v ľubovoľnej zbytočnej komixovke. Význam doslova umelecký. ()
Ztratil jsem s tímto snímkem moc času na to, abych přišel o další psaním svého zbytečného komentáře, ale já zkrátka musím. Nikdy bych totiž nevěřil tomu, že uvidím svého oblíbence Roberta Redforda mlčky skákat přes lehce předvídatelné scénáristické překážky a přitom mi bude zcela jedno, jestli to po dvou hodinách zázračně přežije či po minutě statečně utone. Zkrátka jsem se světově ponudil, zdokonalil jsem se přitom v zívání a snad jen mimořádným vzepětím svých morálních sil jsem dokázal neusnout. Za to si dávám hvězdičku. ()
Hodně netradiční film. Spoustě lidí asi nesedne a řekl bych, že už vůbec není určen pro omladinu odrostlou na dnešních bombastických blockbusterech. Tohle je naopak velmi komorní, ale atmosféricky naprosto precizně vystavěný film. Jeden hrdina, kterému se opravdu všechno sype pod rukama. Jednu pohromu překoná a už musí čelit další. Minimalistický přístup z jakým je film natočen pak má naprosto maximální efekt. Skoro se tu nemluví hudba tu skoro není, ale člověk pak může o to intenzivněji vnímat ty parádní zvuky (doporučuju dobře ozvučený kino) a tím, že si hlavní hrdina nepovídá ani sám pro sebe se divák dostává do situace, kdy si může pouze domýšlet co se hlavnímu hrdinovi odehrává v hlavě. Proč se rozhodl něco udělat takhle a ne takhle divák prostě musí zvýšit vnímání a zapojit představivost. Ne říkám to dlouho v jednoduchosti je krása a přesně i v tomhle je kouzlo tohohle filmu. Dokáže to fakt maximálně vtáhnout do děje a nutí tak k neustálé pozornosti. Fakt jsem byl každou přibývající minutu víc a víc netrpělivý co bude v té příští minutě. Konec možná malinko zklamal, ale jenom malinko. Na plnej počet to nebude, ale i tak jsem nadmíru spokojen. 90% ()
Podobné filmy to u mě mají trošku těžké. Přecejen není žádná sranda udržet si pozornost diváka jediným hercem. Robert Redford se snaží seč může, ale v určitý okamžik se stejně vždy něco pokazí a "Náš muž" se tak dostává do dalšího problému. Hodně mě samozřejmě zajímalo jak tohle celé nakonec dopadne a jestli je nějaká šance na záchranu. Samozřejmě platí že do podobné situace by se nechtěl dostat žádný z nás. Alespoň že kamera občas snímá krásný a pestrý život v hlubinách oceánu. Film na jedno podívání. 60% ()
Galerie (45)
Photo © Roadside Attractions
Zajímavosti (23)
- Natáčelo se i v zálivu Santa Catalina u pobřeží Jižní Kalifornie. Jedná se o stejnou lokalitu, kde tragicky zahynula Natalie Wood, se kterou Roberta Redforda pojilo přátelství od doby jejich společného filmu Zakázaný majetek (1966). (sator)
- Celosvětová premiéra proběhla 22. května 2013 na Cannes FF. (ČSFD)
- Po prvním převrácení (38. minuta) vidíme v záběru vpravo otevřené boční okénko. Tím by dovnitř muselo proudit velké množství vody, když bylo před chvílí zcela ponořené, což se ale nedělo. (Jarek572)
Reklama