Režie:
Sam MendesKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Thomas NewmanHrají:
Daniel Craig, Christoph Waltz, Léa Seydoux, Ralph Fiennes, Monica Bellucci, Ben Whishaw, Naomie Harris, Dave Bautista, Andrew Scott, Rory Kinnear (více)VOD (2)
Obsahy(2)
James Bond dostane záhadný odkaz z minulosti, který ho přivede na stopu známé zločinecké organizace. Postupně rozplétá složitou pavučinu lží, aby nakonec odhalil děsivou pravdu o SPECTRE. (Forum Film CZ)
Videa (14)
Recenze (1 449)
Bond uvězněný ve světě Jamese Bonda. Existuje možnost volby? Kdepak, pravidla toho, co se musí stát, jsou moc pevná. Dotaženost a komplexnost zacykleného Skyfallu se neopakuje, pokud byl přirovnáván k druhému Nolanovu Batmanovi, Spectre je trojka - film natolik zatížený sám sebou, že se skoro rozpadá před očima. Ale je to rozpad poměrně fascinující a hodně pěkný na pohled. Možná ještě přesnější je přirovnání k Nebeské bráně, kdy režisér vymlký kontrole realizuje ambice zároveň značné, ale z jiného úhlu jakoby banální... Mám rád podobné fetiše. ()
Tak tohle bylo dlouhý jak cesta do Mukačeva a zpátky. Sam Mendes umí pracovat z obrazem to ano, ale pokud jde o jednotlivý scény zapoměl zřejmě na kouzelné slovíčko "stop" a tak Spectre působí zbytečně natahovaně. Osobnost hlavního padoucha, ale bohužel i bond girl je na úrovni papírovýho kelímku. Obě postavy jsou scénaristiky naprosto odfláklé, navíc Waltzova herecké invence je jen trapná kopie z Djanga a Panchartů. Profesionálně natočená rutina ze který jsem ještě teď nervozní jak klokan na trampolíně. EDIT 27.12. Už druhá změna názorů tento měsíc a navíc tady nad svým komentářem nevěřícně kroutím hlavou a říkám si, kterej kretén ho psal. Teď jsem dojel home projekci a zvedám na 5*. Je to neuvěřitelně komplexní a vyzrálý snímek, který umí vyprávět, trefuje se do citlivých míst, ale nebojí se ani velké a mistrovské akce a to co jsem tady napsal o Léa Seydoux, tak to už se nechápu vůbec, protože ta byla nejen prcatelná snad v každým záběru, ale po Evě Green snad jediná Bond Girl, která krom kukuč předváděla i herecký talent, za všechny jmenuji scénu s jejím otcem v TV a 007 na zemi. No dost možná je na čase zrevidovat svou bondí top. Zvedám ze 3* na 5*. ()
Bond interesantně stárne, to ovšem neznamená, že by neměl tah na branku. Neboť akce nabité spádným dějem jsou explozivní podívanou. Žel nové neznamená vždy lepší. Vnějšně nadupané, černý humor nechybí, ale nemohu se vyhnout pocitu, že vnitřně už ne tak působivý. S ubíhajícími minutami se mi v hlavě začala honit myšlenka, že už mě to vlastně až tak moc nebaví. ()
Asi nejslabší Craigův Bond... Především nedává smysl a ano je skvělé, že obsahuje tolik "pomrknutí" na starší bondovky, utajené indície a skryté významy, ale... nedává smysl a neodpovídá na otázky, které si divák během toho drahého spektáklu klade. Výborné herecké obsazení je degradováno, nelogickými změnami v chování postav, nedomyšlenými rádoby vtipy ve stylu Moorovského Bonda z let 70-tých, které obstojí ve večerníčku, ale v dramatickém akčním thrilleru se dnes vyjímají nepatřičně (padouch zahlásí "Kurva" než odporoučí vstříc nevyhnutelné smrti) a kazí celkový dojem z jinak fantasticky zrežírované scény. Nevím jestli se scénáristé utrhli z řetězu, nebo Sam Mendez chtěl už od značky pryč, protože už si své odtočil. Nemá to konzistenci, jen pár skvělých momentů nad kterými se nesmí moc přemýšlet. Smrdí z toho peníze. ()
Další babylonské zmatení žánrů, ó bóže. Mexiko bylo docela svůdné a navnazující, ale to, co přišlo potom, jako by byl úplně jiný film od o několik tříd horšího štábu. Včetně písňo-titulkové sekvence, z jejíž nevkusnosti mi bylo vysloveně trapně. Ale předně: Jestli ještě jednou uvidím film se starými špiony, který je o tom, že jsou staří a někdo jim vyčítá, že jsou staří a zbyteční, a oni jdou a dokážou, že nejsou, tak už něco vážně rozkopu. Další věc: Kdo to psal? Kdo to stříhal? Tempo je velmi antiklimaktické a dramatický oblouk neexistující. Když pominu fakt, že to, o co tam má jít, je strašně prázdné, recyklované a nepřekvapivé, tak je tam taková spousta balastu, který není ani sexy, ani efektní, ani efektivní, nic. Kdo potřebuje vidět dvacet vteřin chůze nějakou chodbou, než se někam dojde, kde se zase nic nestane? Já ne. Kdo potřebuje vidět honičku, ve které se ani nijak zvlášť nenahánějí, jenom prostě dělají smyky v prázdném Římě? Závěrečná "bitka" mezi C a M je tak zoufale amatérská, že mě ani nenapadají vhodně urážlivá přirovnání. Jakékoliv napojení mezi Craigem a Léou je za A. papírově chtěné (a fyzicky nepřítomné) a za B. vnitřně logicky nefunkční. Všechny ženské postavy jsou tak ploché a nelogické, že se mi ani nechce uvěřit, že si na ten film víc nestěžují feministky na Tumblr. Christoph Waltz je pro mě osobně jedním z nejpřeceňovanějších mužů Hollywoodu a tímhle Blofeldem mi to jenom dál potvrzuje. Koho to zajímá, že si hrál zamlada s Bondem na písečku, charismatického adversária přece nelze vytvořit pomocí tří nezáživných monologických scén a prohlášení, že vlastně může za všechno, co se dělo v minulých filmech, aniž by tyto doopravdy působily tak provázaně a promyšleně. Další šustění papírem, až mi z toho v uších zvoní. Ale největší tragédii vidím prostě v tom, jak se tvůrci snaží s vlastní domnělou archaičností bojovat zoufalým zmoderňováním a zrealističťováním všech věcí, na kterých vlastně nezáleží, ale strukturálně zůstávají u padesát let starých vyprávěcích struktur, které po takovém žánrovém obratu působí jako pěst na oko. V nerealistickém, nadsazeném špion-žánru let šedesátých může fungovat, že přiznaný agent dobrovolně přijede za hlavním záporákem, nechá se ubytovat u něj doma, obleče se do jeho šatů, napije se jeho chlastu a konverzuje o jeho soškách nebo meteoritech, kterými si řečený záporák rozhodl dané sídlo vyzdobit, a teprve potom si oba pokusí nafackovat raketama, ale v tomhle "ultrarealistickém" pojetí to působí směšně a neuměle. Produkce se systematicky zbavuje všeho, co bylo na Bondovi osobité, nenahrazuje to ničím nově rozpoznatelným a ani ten moderní kabátek neumí udělat tak kvalitně jako konkurenční špionské frančízy. A ještě mám potřebu na závěr zdůraznit, že Skyfall se mi líbil, v porovnáním s tímhle vlastně docela dost líbil. ()
Galerie (186)
Zajímavosti (58)
- Příběh filmu není založen na žádné z knih o Bondovi (Daniel Craig), které napsal Ian Fleming. (Lucasion)
- S příjmením Oberhauser, pod kterým vystupuje Blofeld (Christoph Waltz), jsme se mohli setkat už v povídkové sbírce Iana Fleminga "Chobotnička a Dech života" (1966). Jde o Hanse Oberhausera, horolezeckého a lyžařského instruktora, který měl v péči i studenta Jamese Bonda (Daniel Craig). Hans Oberhauser je otcem Franze Oberhausera a za 2. světové války byl úředníkem gestapa. (džanik)
- S organizací SPECTRE jsme se mohli setkat již v úplně první bondovce Dr. No (1962) se Seanem Connerym jako Jamesem Bondem, kde je hlavní padouch Dr. No (Joseph Wiseman) členem této organizace. (vyfuk)
Reklama