Reklama

Reklama

Pole v Anglii

(festivalový název)
  • Velká Británie A Field in England
Trailer 2

Obsahy(1)

V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD. (Rob Roy)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (115)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Tak toto bol jeden z najhorších a najnudnejších pseudoartových filmov roku 2013. 90 minút pobehovali piati herci po poli. To bolo všetko, nič viac. Bolo to tak extrémne rozťahané, že som sa začal nudiť po siedmich minútach. Celý obsah by sa dal skrátiť na 10 minútový amatérsky film a ešte tak by to bolo stále dlhé. Ako keby sa päť kamarátov dohodlo, že nakrútia spolu jeden psych-pseudo historicko-experimentálny film. Možno chceli zopakovať magického Stalkera, neviem ale je isté, že sa im nič z toho nepodarilo. Jedinú hviezdičku dávam za občasné surrealistické výjavy ktoré tam do deja aj tak nesedeli hoci boli vizuálne pekné. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Prečo by mal byť film s vojnovou tematikou čisto dávkou mizérie? Prečo by mal byť film s vojnovou tematikou len o bolestnej reflexii marazmu? Prečo by mal byť historickým balíkom alebo kritikou? A prečo by mal byť film s vojnovou tematikou o vojne? Wheatleyho film Field in England svojím prístupom k téme nápadne pripomína Jodorowskeho westernovú snímku El Topo, ktorá si robí zo žánrového zradenia takisto len povrchový plásť, do istej miery plásť mierne mystifikačný, a vo svojom vnútri rozohráva úplne inú, svojskú a ráznu hru s divákom, naratívom a témou samotnou. ......... Snímka postráda pevnú dejovú štruktúru a mení sa na sériu epizód, ktoré zachytávajú družinu vojakov s farárom na ceste naprieč "krajnou nikoho", pričom hĺbkovo sleduje ich psychedelicko rozpad, podaním balansujúci medzi cynickou groteskou a deprimujúcimi sekvenciami, nahustenými atmosférou snúbiacou des a psychedéliu do jedného flexibilného celku. ......... V neposlednom rade, Wheatleyho "ansámbel" funguje aj ako posmech mierený do radov vojnového filmu. A triafa sa. Majú to na svedomí práve bohato dávkované pasáže, kde sa tragické či vážne scény spontánne dostávajú do úplne roviny absurdného čierno-čierneho humoru, myslím, že netreba považovať za prekvapivé, že filmár z Veľkej Británie sa v nich približuje práve "pythonovskému" zabávaniu, alebo scény, kde sa robí "z hovna niečo" (nepochybujem, že Wheatley vykonal jedno z najpoetickejších nasnímaní "cesty na veľkú potrebu"). ........ Primárnou devízou Poľa je samozrejme formálna stránka. Aj tou film pripomína už spoemunté Jodorowskeho westernové podobenstvo, no bez tak mimoriadnej dávky surreálna v narábaní s kompozíciou objektov a dialógov. Field in England strieda nádherne snímanú krajinu s blízkymi zábermi do tvárí postáv, na to hádže kilogramy halucinofénnej práce s kamerou, ktorá je samozrejme vďačným prostriedkom klimaxu a v neposlednom rade vie efektne vkopomovať, zo začiatku mnohokrát dosť neočakávané, makrozábery. .........Negatíva filmu sa objavujú v občasnej režisérovej neschopnosti určiť si kde-tu nejakú určitú hranicu, pri ktorej sa zastaviť. Avšak jedná sa o výtku minimálnu, čisto kozmetickú - nesmeruje k relevantným častiam, ale len k pár nepodareným vtipom v dialógoch postáv a podobným maličkostiam.......... O Field in England možno oprávnene hovoriť ako o snímke mimoriadne hustej, bohatej najmä po stránke štylistickej a výrazne kontroverznej. Táto "cesta rozkladu" naprieč krajinou (v základnej téme sa snímka môže podobať na Herzogov vizionársksky boom Aguirre, der Zorn Gottes, avšak poetika aj jazyk oboch filmov sa pohybuje niekde inde) vo forme "tripu" Je bujarou hrou s nábehom ku kultovému charakteru (bez rizika zneužitia tohoto termínu), ktorá naplní a (ne)príjemne dezorientuje skôr skupinku než skupinu divákov a spoľahlivo prefiltruje kinosálu. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Stejně jako experimentální filmy, ani v Pole v Anglii (experimentální kromě formy rovněž formou uvedení – paralelně do kin, v televizi, na VoD, DVD a BD) nelze dost dobře posuzovat na základě příběhu a způsobu, jakým je vyprávěn. Nesejde na době, místě ani žánru, na tom, zda postavy bojují za parlament nebo za krále (ani za jedno). Namísto toho, oč postavám jde, má jistou váhu to, co se jim děje. Podstupují-li určité odpoutání se od sebe samých, film se společně s nimi oprošťuje nejen schémat vyprávěcích, ale vůbec od vzorců, pomocí nichž uchopujeme a do smysluplného tvaru formujeme realitu. Wheatley dělá s vizuální složkou filmu něco podobného jako Strickland se složkou zvukovou v Berberian Sound Studiu, když si pohrává s referenční hodnotou obrazů. Opět nejde o manýristickou provokaci. Hlediskové záběry, extrémní detaily a znemožnění základní časoprostorové orientace stále více matoucím střihem odpovídá proniknutí do mysli člověka prodělávajícího na základě mezní životní zkušenosti proměnu vnímání. Orientovat se od chaotické úvodní scény můžeme přednostně pomocí zvukové stopy, jejíž „sdělení“ ale vzhledem k ambivalentnímu míšení elektronické hudby, středověkých bubnů a lidových písní také nejsou jednoznačná. Pole v Anglii velmi nápaditým a sugestivním, třebaže pro mnohé nesnesitelným způsobem zpřítomňuje svět převrácený naruby. Unikátní je především tím, že nám vykloubenou realitu nejenom ukáže, ale rovnou nás nechá ono vykloubení prožít. 80% Zajímavé komentáře: Marigold, ancientone ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Když Och před filmem tvrdil, že něco takového jsme ještě neviděli, tak jsem se ušklíbl - a ono to tentokrát nebylo mluvení do větru. Sice si nemyslím, že jde o nějaké masterpiece, jde pouze o zdařilý kanadský žertík na účet nic netušících festivalových diváků, co se vypravili na historické drama. Škoda, že se asi nedozvím, co si o filmu myslela Agnieszka Holland. Škodolibé tři hvězdičky. ()

CiTrus007 

všechny recenze uživatele

Tento film si buď zamilujete nebo ho začnete nenávidět, já ho spíše nenávidím. Extrémně jednoduchý scénář Wheatley nafouknul do gigantické bubliny pomocí stroboskopických sekvencí a optických efektů v kombinaci s gigantickým větrákem uprostřed louky. Zvukem i obrazem se snaží překonat konvenční hranice, a tak chudák divák při projekci málem přijde o sluch a z rozblikaného plátna dostane epileptický záchvat. Navíc polovina filmu nedává smysl. A o všech těch pindících snad nebudu ani psát. Nedovoluji si však říci, že by tohle všechno Wheatley činil bez špetky umění. 3/10 [KVIFF 2013] ()

Galerie (35)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení trvalo 12 dní. (Rob Roy)
  • Rozpočet filmu byl pouhých 300 tisíc liber. (Rob Roy)
  • Počas celého filmu sa na plátne neobjavila ani jedna žena. (ShortyIC)

Související novinky

Wheatley láká známá jména

Wheatley láká známá jména

26.10.2014

Několik let si svými malými britskými filmy hledal diváky ve festivalových kruzích a dělal jméno mezi kritiky, mimo tuto ale režiséra Bena Wheatleyho málokdo znal. Ovšen zdá se, že jeho vyhraněný… (více)

Wheatley útočí na věžák

Wheatley útočí na věžák

12.01.2014

Britský režisér Ben Wheatley se v současnosti řadí mezi malou skupinu kritikou ceněných filmařských autorů renegátů – tvůrců, kteří netočí konvenční filmy, vybírají si vlastní témata, často velmi… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Reklama

Reklama