poster

Dějiny světa (TV seriál)

  • Česko

    Dějiny našeho světa

  • Velká Británie

    Andrew Marr's History of the World

  • Slovensko

    Dejiny sveta

Dokumentární

Velká Británie, 2012, 8x52 min

Kamera:

Neil Harvey

Hrají:

Andrew Marr

Producenti:

Robin Dashwood
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ruut
    *

    Komerční, povrchní, zrůdné zjednodušující, nulová přidaná hodnota - vlastně nulová základní informační hodnota. Zaujme snad jen ty, které fascinují v dokumentech hrané scénky a nikdy nečetli nic o historii.(5.5.2015)

  • haWranka
    ***

    Dva díly uběhly a já se rozhodla pro první hodnocení. Jde rozhodně o kvalitní počin (ale na to jsme si už u BBC zvykli) - obrazová stránka nádherná, sdělené informace podané stručně a jasně, výběr toho nejdůležitějšího. A co mně osobně hodně vyhovuje je ukázka toho, jak to v jednu historickou dobu vypadalo na různých místech světa. Ve škole jsme to přeci jen brali po jednotlivých říších a takhle po kupě je to lepší. Malou výtkou je občasná, no, nechci říct nudnost, ale možná nezáživnost. Nechám si ještě schůdky nahoru i dolů a uvidím, jak budu hodnotit na konci. _________ Snižuju hodnocení na 3*. Postupem času byl seriál nudnější a zmatenější, až jsem se na poslední díl ani neměla potřebu podívat. Prostě a jednoduše, kvalita pořád dost dobrá, ale existuje hodně lepších historických dokumentů.(15.7.2014)

  • bohemia_regent
    ****

    V titulcích (jednotlivých dílů) seriálu uvedeno: režie Neil Rawles (díly 1, 2), Renny Bartlett (díly 3, 4, 5), Mark Radice (díl 4), Robin Dashwood (díly 6, 7), Guy Smith (díl 8); koprodukce Velká Británie / Jihoafrická republika / Německo.(5.12.2014)

  • Deimos
    ****

    TV/// Obsazení 8/10 Děj 7/10 Hudba 9/10 Prostředí 9/10/// PLUS: poutavé, výpravné, s obsáhlým komentářem, skvělou hudbou, zaujetí tvůrců je nestranné MÍNUS: není to přímo zápor, ale přišlo mi že cyklus se hodně zaměřuje na válčení, mocenské souboje, dobývání apd., měl jsem pocit, že spousta událostí by zasluhovala obsáhlejší zpracování, občas je to hodně telegraficky./// Shrnutí: Popravdě málokdy se zhlédnu v nějakém dokumentu, ale protože mě dějiny světa zajímají, tak jsem byl velice zvědav na tento pouze osmy dílny seriál. Říkal jsem si jak je možné vše do tak malého prostoru vmísit. A věřte že je tady toho opravdu hodně, i když rozhodně ne všechno. Jen je škoda, že za celou historii tu není žádná zmínka o naší zemi. Možná jsme pro tvůrce nikdy nebyli ničím tak významní. Pár věcí bych udělal jinak. Např. více dialogů, lepší nadabování. Přesto jsem velice spokojen a zároveň překvapen např. tím jak se tvůrci poprali s výpravou a výběrem prostředí a herců. Rozhodně si tento dokument nenechte ujít./// Celkem 80%///(13.10.2014)

  • Mallinali
    **

    Téda, to muselo dát práce. A přitom taková blbost... Asi tohle byla první myšlenka, která mě napadla po shlédnutí prvních čtyřech dílů tohoto seriálu. Monstrózní cyklus BBC je vlastně takový sled více či méně důležitých historických událostí bez kontextu a jen s minimální provázaností. Jako vyučený historik jsem měl navíc trochu problém, že je sice každá druhá informace zajímavá, ale každá třetí chybná, každá čtvrtá zavádějící a každá pátá, šestá, sedmá, osmá, devátá a desátá úplně vycucaná z prstu. Abych to tu všechno uváděl na pravou míru, to bych si musel vzít předčasnej důchod, ale aspoň pár ochutnávek informační hodnoty dnešní historické produkce BBC: 1) Když jsem se dozvěděl že indický(Maurjovský) král Ašóka a budhismus dali impulz k moderní mírové mezinárodní diplomacii, tak jsem se málem udusil nanukem typu Ledňáček. Moderní diplomacie vychází z křesťanského pojetí univerzální lásky k bližnímu, z tradice evropské diplomacie, především té ponapoleonské a hlavně z obrovského civilizačního šoku první světové války a jejích následků (druhá světová atd.). Myšlenka, že světoví státníci první poloviny 20. století listují budhistickými spisy a historií britské kolonie z třetího světa, to je prostě úlet. 2) Když Cézar tokal s Kleopatrou, bylo nejen v dějích, ale hlavně v maskách, kostýmech a uniformách skoro všechno špatně. Cézarovi legionáři měli kroužkové či šupinové brnění, nikoliv článkovaný pancíř typu Lorica segmentata. Ten přišel až o skoro sto let později a ani pak ho neměli všichni. Já chápu, že v londýnských studiích k zápůjčce jiný neměli, ale od BBC bych čekal trochu víc. 3) Ve čtvrtém díle jsme se dozvěděli, že Evropa stála za pendrek, dokud nepřijala islámské vědomosti a neutekli tam učenci z Byzance před Turky. To je ovšem naprostá účelová volovina. Většina evropských vynálezů byla evropského původu v čele s knihtiskem, stačí googlit nebo znát francouzskou historickou školu Annales. Evropa nebyla myšlenkově ve středověku vůbec tak blbá, naopak tehdy vznikly univerzity! Bylo to relativně jednotné konkurenční prostředí. Samozřejmě se znalosti přebíraly, učenci přijímali a evropskému rozpuku to přilepšilo. Ale tím, kdo stojí za úspěchem Evropy není Islám (to by došel k průmyslové revoluci on, jenže on šel pozpátku...) ani imigrace chytrých, ale aktivní křesťanství západního typu, které na rozdíl od Islámu vytvořilo kreativního jednotlivce, myšlenku pokroku, svobodnou vůli atd. plus církevní organizace, která ty antické vědomosti zachránila spolu s celou Evropou a dále je rozvíjela. Proto středověk končí evropským objevováním světa a renesančními skvosty. Je příznačné, že tvůrcům nestály za zmínku ani unikátní gotické katedrály, fenomenální maximálně odlehčené vzdušné stavby, slohově úplně originální, neuvěřitelně technicky i realizačně náročné. Však jsme svatovítskou katedrálu zvládli dostavět až ve 20. století! Poslední dobou se ukazuje, že když to v BBC není o přírodě nebo o druhé světové válce, tak je nutné čekat politicky angažovaný paskvil. Měl mě už varovat aušus jménem Válečníci.(8.8.2014)

  • - Ve čtvrtém díle si lze všimnout, že postava Leonarda da Vinciho píše pravou rukou. Skutečný da Vinci byl však levák. (VMa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace